Toon posts:

Mini LCD aansluiten (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit een sloopcamcorder heb ik de viewfinder (met zo'n klein kleuren lcd schermpje) gesloopt en eens nader bekeken. Het blijkt dat er een composite videosignaal van 2.25V nodig is om wat leuks erop te toveren. Nu heb ik eens rond gekeken, maar een normaal composite videosignaal zoals van de tvout gebruikt maar iets van 1V.
Is er iemand die weet hoe ik die viewfinder op mijn tvout kan aansluiten en wat de verschillen tussen die signalen zijn? Op de viewfinder zit een soortgelijke chip als hier www.sony.co.jp/~semicon/english/ img/sonyde01/a6800147.pdf beschreven staat.
/edit: waarom doet die stomme url het niet :?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 06:26
Het staat volgens mij in de Faq,...

En het is niet mogelijk dacht ik omdat het hele andere chipsets e.d. zijn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
DjGeRo schreef op 23 augustus 2002 @ 18:30:
Het staat volgens mij in de Faq,...

En het is niet mogelijk dacht ik omdat het hele andere chipsets e.d. zijn

Dat geld met normale LCD's waar je text op wilt laten verschijnen..
In dit geval wil hij gewoon TV-out gebruiken om beeld op een LCD te krijgen die dat ondersteund..

Maareh, voor de topicstarter: Heb je al geprobeerd of gewoon aansluiten werkt!?

Als het inderdaad niet werkt heb je dus gewoon een versterkt signaal nodig..

Verwijderd

Topicstarter
Staat niet in de Faq. Ik heb het hier niet over een lcd schermpje om wat lettertjes en dingetjes te laten zien, maar een mini (0.5" / ~1.3cm) TFT schermpje. De RGB decoder/driver (zoals beschreven op de link) neemt een PAL of NTSC signaal en vertaalt dat naar het scherm. Het moet dus een standaard signaal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al geprobeerd aan te sluiten (kleine kl*te contactjes), maar zo simpel wilde die het niet doen (helaas)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:28:
Uit een sloopcamcorder heb ik de viewfinder (met zo'n klein kleuren lcd schermpje) gesloopt en eens nader bekeken. Het blijkt dat er een composite videosignaal van 2.25V nodig is om wat leuks erop te toveren. Nu heb ik eens rond gekeken, maar een normaal composite videosignaal zoals van de tvout gebruikt maar iets van 1V.
Is er iemand die weet hoe ik die viewfinder op mijn tvout kan aansluiten en wat de verschillen tussen die signalen zijn? Op de viewfinder zit een soortgelijke chip als hier www.sony.co.jp/~semicon/english/ img/sonyde01/a6800147.pdf beschreven staat.
/edit: waarom doet die stomme url het niet :?
kan je niet even een 547b ertussen plakken met 2 max 2.25 volt? mischien werkt het dan.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1