Toon posts:

[FreeBSD] en usb printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een printer te kopen op deze mooie koopavond (krijg er een van mijn vader, dus even zwaar gebruik van maken nu ik thuis ben :) !!)

Hoe zit het met FreeBSD en USB printers, als ik even over de site van freebsd skim zie ik dat het vooral over seriele en paralelle printers gaat.

USB printers zijn een stuk goedkoper (wilde me ouwe man ook niet arm maken, en ik heb toch alleen maar text en wat simpele plaatjes)

Heeft iemand hier ervaring mee ? Kan ik dit met de standaard freebsd printer spool doen?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:42
Ik heb hier een HP Deskjet 845c (usb only) als netwerkprinter (hij hangt dus aan FreeBSD).
Werkt prima. Ik gebruik CUPS (http://www.cups.org) hiervoor ipv de standaard printer spooler.

In de kernel even usb support en ulpt printer support aanzetten.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ja, je hebt niets extras nodig... Je USB printer wordt gelijk herkend (als /dev/ulpt0), en je kan hem net als een parallelle printer gewoon gebruiken. Ik gebruik trouwens ook CUPS (print/cups), daarmee is het ook heel simpel om je printer te configureren via een webinterface.

P.S. Ik gebruik een HP Deskjet 970Cxi, maar ik neem aan dat andere USB printers ook wel zullen werken.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."