SMBIOS/DMI information inaccurate?

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Sisoft Sandra verteld mij het volgende: SMBIOS/DMI information may be inaccurate
Betekend dit dat ik geen goed bios heb?? Ik heb net de bios van mijn nieuwe mobo geflashed. Het gaat om een epox 8k3a+. Daarnaast krijg ik bij booten altijd de melding: verifying DMI pooldata. Is dat goed?? Wat is DMI?

Bvd! Greetz Sanne. _/-\o_

The bartender never get's killed

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DMI = Desktop Management Interface
DMI Pool Data = database die alle informatie over alle componenten bijhoudt, deze kan worden gelezen en bewerkt door de operating system. Simpel voorbeeldje: je wilt een IRQ wijzigen vanuit Windows, dan wordt dat via de DMI in de BIOS opgeslagen. Zonder DMI zou je alles dus direct in de BIOS moeten wijzigen, wat soms niet handig is :)

Verifying DMI Pool Data = da's gewoon een routine controle of alles nog in orde is. Trek voor de gein eens een PCI kaartje uit je systeem, dan zul je ná 'Verifying DMI Pool Data' de kreet 'Update Successful' op het scherm krijgen.

SMBIOS/DMI information may be inaccurate = sja, zolang alles goed werkt, staar je je maar niet al te blind op. Sandra zegt wel vaker dingen die je met een korreltje zout moet nemen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 23-08-2002 18:10 . Reden: domme typo (accurate ipv inaccurate :o ) ]

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
BalusC schreef op 23 augustus 2002 @ 18:06:
DMI = Desktop Management Interface
DMI Pool Data = database die alle informatie over alle componenten bijhoudt, deze kan worden gelezen en bewerkt door de operating system. Simpel voorbeeldje: je wilt een IRQ wijzigen vanuit Windows, dan wordt dat via de DMI in de BIOS opgeslagen. Zonder DMI zou je alles dus direct in de BIOS moeten wijzigen, wat soms niet handig is :)

Verifying DMI Pool Data = da's gewoon een routine controle of alles nog in orde is. Trek voor de gein eens een PCI kaartje uit je systeem, dan zul je ná 'Verifying DMI Pool Data' de kreet 'Update Successful' op het scherm krijgen.

SMBIOS/DMI information may be inaccurate = sja, zolang alles goed werkt, staar je je maar niet al te blind op. Sandra zegt wel vaker dingen die je met een korreltje zout moet nemen ;)
Helemaal mee eens, bij mij staat t er ook...nog nooit 1 probleem gezien.

Verwijderd

ben met BALLAS G mee eens
sommige dingen van sisoft Sandra moet je als een korreltje zout nemen.
sommige informatie klopt niet eens
:r

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:17:
ben met WATTE eens
sommige dingen van sisoft Sandra moet je als korreltje zout nemen.
sommige informatie klopt niet eens
:r
Slechte zin meneer 3dkiller? :X

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Hmmmz keej dan! Thanx again guys :*)
BallusC, volgens mij heb jij me al met heel wat probleempjes geholpen, hierbij mijn eerste PC-God _/-\o_
:+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is BalusC :(

:+ :D :P ;)

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Haha, OEPS ! 8)7
Sorry m8, couldn't do that on purpose ;)

• DaProd

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Hierboven was mijn reply hoor :*)
Heerlijk, vrienden die op jou comp ff inloggen...

Pagina: 1