Met MSI K7T266-Pro2 moeilijk te OC'en...

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:31
Ik heb een XP1800+ op een MSI K7T266 Pro2 mobo en een Leadtek GF2 Ti
De XP is niet unlocked, dus de ratio blijft op 11,5 staan.

Als ik in de BIOS de FSB op bijv. 142 zet (11,5 * 142 = 1633 MHz) dan zegt de pc bij post 'netjes' dat het een XP 2000+ is (klopt niet, maar wha'evah) maar als ik in WindowsXP heb ingelogd en de achtergrond proggies worden opgestart, dan krijg ik een blue-screen.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen?

Moet ik de core-voltage hoger zetten?
Of zou het kunnen dat mijn GF2 een hoge FSB niet aankan?
Ik kan de FSB van de proc en PCI niet apart instellen (of toch wel?)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
geheugen trekt de fsb niet? Of enkele pci kaarten..

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• FlowDesign
Burning_Tyre schreef op 23 augustus 2002 @ 16:52:
geheugen trekt de fsb niet? Of enkele pci kaarten..
Misschien het geheugen dan, want NIC en Soundcard zijn best wel goede kwaliteit (zie specs) en DDR-geheugen is van Paradigit, kweenie welk merk, dus daar zou het idd ook aan kunnen liggen.

Nu kan ik het voltage van het geheugen instellen op: Auto / 2.6 / 2.7

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik heb zelf ook het moederbord, maar het ligt niet aan moederbord..

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• FlowDesign
Ik heb net weer geprobeerd om 'm op 1633 MHz (FSB: 142) te laten lopen maar het gaat weer op hetzelfde punt fout.

Ik had de VCore op 1,8
DDR-voltage op 2,6
Caching en Shadowing Disabled

Is er trouwens niet een PCI-divider ofzo?

• FlowDesign
*kick* sorry, maar ik weet niet meer wat te doen...

Verwijderd

We gaan er van uit dat je weet hoe je moet oc'en. Het is dus verstandig de faq te lezen over dit onderwerp. (ik leid uit je verhaal af dat je dat niet gedaan hebt)

Je hebt een KT266 plank. Vergeet die divider dus maar. Dat je NIC van goede kwaliteit is zegt geen bal. 3com's kunnen bijv helemaal geen hoge pci snelheid aan. Goedkope realtekjes wel. Raar maar waar..

Als ik er nu iets zinnigs over moet zeggen, zeg ik dat het je geheugen is. Die waardes die jij net geeft zijn de instellingen van de vmem. Als het je geheugen is zou dat kunnen helpen (hoger zetten bedoel ik). Maar het geeft geen garantie dat het helpt.

Maar goed, als jij een koeler hebt die niet hard genoeg koelt zou dat het kunnen zijn. Als je niet unlocked weet je niet echt zeker wat het nou is. Met een MP van 9 kun je makkelijk de fsb grens opzoeken.

Op dit moment kun je met meerdere grenzen te maken hebben. Je proc, je geheugen, kaarten.. De timings van het geheugen op de hoogste standen zetten (dus het langzaamst) kan enig inzicht geven. Als je dan namelijk wel verder komt dan weet je wat het is. (niet je proc dus, wel je geheugen en ook niet je NIC)

Edit: En kicken na een uur (herstel: een paar uur) wordt niet gewaardeerd ;) (staat ook in de faq)

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Dus met een 3com kaartje ben je genaaid?

Verwijderd

Taliesin schreef op 23 augustus 2002 @ 21:33:
Dus met een 3com kaartje ben je genaaid?
Dat zeg ik niet.. Ik weet alleen dat ze niet tegen hoge busspeeds kunnen. Kaartje zelf is niks mis mee dacht ik zo.

Edit: Er was een keer een test op 1 van de grote hardware sites. De realteks kwamen het hoogst of iig 1 van de hoogste. 3com viel echt zwaar tegen. Maar ja, zegt niks over de kaart. Ze worden niet gemaakt voor hoge busspeeds natuurlijk.
Pagina: 1