Ik probeer vanaf een willekeurige positie op het internet (werk, vrienden, school) in te loggen op de FTP server welke op mijn FreeBSD server draait. Lokaal is deze prima te benaderen. Ik zal even een schets weergeven van het interne netwerk.
ADSL i-net(MxStream) ------ Alcatel Speedtouch ------- Linux (SuSE71) router/webserver/firewall -------- Intern nertwerk (o.a. windows clients en een FreeBSD server)
Ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt.
Heb al velen topics hier en via google doorlopen maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb op mijn router port 2121 en 1200 geforward naar mijn BSD bak middels ipmasqadm. Deze komen via ipmasqadm portfw -l ook keurig op het scherm.
Bij het inloggen op de FTP server krijg ik de melding 500 Illegal PORT command.
Ik heb PASV mode aan staan en meerdere FTP clients getest. Ik krijg wel netjes dat de control connection op poort 1200 gaat(zoals aangegeven in proftpd.conf). Verder is het een vrijwel basis proftp1.2.4 install.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang krijg? Ik kom er zelf namelijk niet echt meer uit.
BVD
ADSL i-net(MxStream) ------ Alcatel Speedtouch ------- Linux (SuSE71) router/webserver/firewall -------- Intern nertwerk (o.a. windows clients en een FreeBSD server)
Ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt.
Heb al velen topics hier en via google doorlopen maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb op mijn router port 2121 en 1200 geforward naar mijn BSD bak middels ipmasqadm. Deze komen via ipmasqadm portfw -l ook keurig op het scherm.
Bij het inloggen op de FTP server krijg ik de melding 500 Illegal PORT command.
Ik heb PASV mode aan staan en meerdere FTP clients getest. Ik krijg wel netjes dat de control connection op poort 1200 gaat(zoals aangegeven in proftpd.conf). Verder is het een vrijwel basis proftp1.2.4 install.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang krijg? Ik kom er zelf namelijk niet echt meer uit.
BVD