ik heb vanmorgen de draad met php voor het eerst sinds lang eens terug opgenomen .... Na een beetje prutsen werkte het weer vrij vlot ...
Nu heb ik al een heel scriptje geschreven om iets in een DB te steken, maar nu mekkert ie altijd dat er op lijn 61 een "unexpected $ staat"
Ik ben op lijn 61 gaan kijken.
Helaas staat er op lijn 61 helemaal geen $ en al helemaal geen php meer (enkel afsluittag van een form.)
ik heb me vanmiddag al te pletter gezocht naar deze fout ... helaas zonder resultaat ...
Is er iemand die me een beetje op de goede weg kan zetten ?
Nu heb ik al een heel scriptje geschreven om iets in een DB te steken, maar nu mekkert ie altijd dat er op lijn 61 een "unexpected $ staat"
Ik ben op lijn 61 gaan kijken.
Helaas staat er op lijn 61 helemaal geen $ en al helemaal geen php meer (enkel afsluittag van een form.)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| <?php if (isset($submit)) { $db_hostname = "********"; // Database Hostname $db_username = "******"; // Database Username $db_password = "*********"; // Database Password $db_dbname = "***********"; // Database Name $link = mysql_connect($db_hostname, $db_username, $db_password) or die("Could not connect"); mysql_select_db($db_dbname) or die("Could not select database"); if ($action == "do"){ // Check Fields if (!($bericht)){ echo "bericht invullen"; exit; } // Query: Get last ID... $query = "SELECT * FROM event ORDER BY id DESC"; $result = mysql_query($query); $record = mysql_fetch_object($result); $lid = "$record->id"; // Query: Put in DataBase $nid = $lid + 1; $query = "INSERT INTO event (teamnr,plaats,bericht) VALUES ('$teamnr', '$plaats', '$bericht');"; if (!(mysql_query($query))){ echo "<br>Error Adding: ".mysql_error(); } //toon formulier ?> <form name="form" ACTION="liveupdate.php" METHOD="post"> <p>Team-nr: <input type="teamnr" name="textfield"> </p> <p> Plaats: <select name="plaats"> <option>Pitbox</option> <option>Tankinstallatie</option> <option>Paddock</option> <option>Start-Finish</option> <option>1e linkse</option> <option>Kanaal 2 bocht</option> <option>Bianchi bocht</option> <option>Chicane<option> <option>Sacramentshelling</option> <option>Villeneuve chicane</option> <option>Terlaemen bocht</option> <option>Bolderberg bocht</option> <option>Jacky X chicane</option> </select> </p> <p> bericht: <br> <input name="bericht" type="text" value="" size="100" maxlength="254"> </p> <p> <input type="submit" name="submit" value="Verzenden"> <input type="reset" name="Wissen" value=" Wissen "> </p></form> |
ik heb me vanmiddag al te pletter gezocht naar deze fout ... helaas zonder resultaat ...
Is er iemand die me een beetje op de goede weg kan zetten ?