Toon posts:

[98/xp] lpt1/directe kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb
1. pc met winxp, die bestanden moet hebben vanaf
2. pc met win98, die overigens ook op adsl i.net zit
3. lpt1 kabel ertussen

BTW: winxp pc heet AMD1200, win98 heet PII350

ik heb dit al eens eerder gedaan, alleen was dit met 2x 98. toen ging het allemaal in 1 x goed. het lijkt me toch dat ik nu PII350 moet instellen als host bij directe kabelverbinding, met pwd wil ik want ik zit tegelijkertijd ook nog op i.net!
volgens mij zit het probleem dus in de winxp settings... ik heb dus nu, bij 'een neie verbinding...' scherm 1: 'set up an advanced connection', scherm 2: connect directly to another computer(ik heb dus op de w98 pc directe kabelverbinding aan het 'luisteren'), scherm 3: guest(want ik moet dus zooi van de w98 pc halen), scherm 4: 'pii350', scherm 5: Direct Parallel(LPT1)

de connection maakt ie, maar ik kan op de wxp pc niet naar \\pii350

wat doe ik verkeerd???

Verwijderd

Topicstarter
HALLO?!?!?!?!?

wat doe ik nou verkeerd? alle benodigde info staat er al en de topictitel is superduidelijk! sorry ik schoot even door. maar is er nu echt geen enkele NT'er hier die een oplossing voor mijn probleem heeft? of iig suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
kan 1 of ander modje misschien de topic titel veranderen in iets aantrekkelijkers? sorry hoor maar i really need help... mn pa/ma vinden het nl. ook niet al te prettig als er 3 dagen een pc met 22" monitor gewoon hier op de grond staat, niks te doen waardoor er dus zeg maar bijna niemand van keuken -> woonkamer kan...

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hier worden mensen niet vrolijk van hoor, beetje rustig aan kan ook wel.

probeer anders es wincommander ?
is een heel makkelijk progje waarmee je zo een lpt connectie hebt

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

ik weet niet precies of ie in winxp nou ook los beschikbaar was, maar hebben beide pc's het NetBeiu (moet toch eens leren hoe je dat schrijft >:)) protocol? en probeer eens te pingen naar de andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
Atgast schreef op 23 augustus 2002 @ 17:42:
hier worden mensen niet vrolijk van hoor, beetje rustig aan kan ook wel.

probeer anders es wincommander ?
is een heel makkelijk progje waarmee je zo een lpt connectie hebt
ja je hebt gelijk sorry. kan er slecht tegen, pc problemen die ik niet snap...
thx goed id. ik heb wincmd er altijd al opstaan(necessary tool #1), maar daar had ik nog nooit aan gedacht...
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:44:
ik weet niet precies of ie in winxp nou ook los beschikbaar was, maar hebben beide pc's het NetBeiu (moet toch eens leren hoe je dat schrijft >:)) protocol? en probeer eens te pingen naar de andere pc?
pingen werkt niet... maar ik ga het nu ff proberen met wincmd...

Verwijderd

Topicstarter
upd8: met wincmd kan ik nu fatsoenlijk connecten, en door pii350's directories browsen
het kopieren wil echter niet lukken: hij geeft constant een dowload error 4...

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:01:
upd8: met wincmd kan ik nu fatsoenlijk connecten, en door pii350's directories browsen
het kopieren wil echter niet lukken: hij geeft constant een dowload error 4...
gaat andersom kopiejen wel ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Atgast schreef op 23 augustus 2002 @ 18:09:
[...]

gaat andersom kopiejen wel ?
dat gaat dan weer wel
alleen als ik server/client omwissel naturlich

Verwijderd

Topicstarter
laatste upd8: winxp pc gereboot en naar w98 geboot(staat er ook op) en nu werkt het!!! master thanks @ Atgast!!! _/-\o_
Pagina: 1