[koeling] koffermod hoe koelen ?

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ben bezig met een koffers mod heb alles uitgezaagd en past goed zo te zien..

alleen hoe gaan we de koeling voorzien in de kast als ie dicht zit kan de temp aardig oplopen

hoe hebben de andere koffermodders het gedaan ??? pics ??

80 mm in en uit ?

Verwijderd

ik heb 80mm uitblazend boven de proc (= was niet nodig want het is een 486, maartoch :P )

owjah hoe ik het gedaan heb: eerst binnenkant van fan afgetekend op de plek waar de fan moet komen...
toen met een priem alvast kleine gaatjes gemaakt waar de schroeven van de fan komen.
toen met dremel , schuurpapiep rondje gemaakt...
that's it :)

Verwijderd

Als het goed is blaast de fan in je voeding al naar buiten !!
Dus alleen een extra intake fan.

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Ik heb zelf een koffer mod(je), een P166MMX met een 2MB AGP kaartje, 2GB en 64MB intern, verder nog wat zooi, maar ZONDER koeling in de zin van gaten zagen in m'n koffertje, staat niet zo mooi vind ik :)

Dus als de specs het toelaten, niet zagen :)

Verwijderd

wat voor pc komt erin? ( wil ff weten voor warmte enzo)

• _MaLa_
dit word een p3 500 mhz zit al goede coolermaster fan op heb ik gezien.. de koffer is aardig vol omdat het geen oud mainboard is en geen micro atx is... dus 1 fan is goed in midden ?

• VonAalscht

VonAalscht

Raaaar

P3 500 is idd te veel om zonder extra koeling te nemen, dus 1 fan in 't midden lijkt mij wel goed ja, profiteert de rest ook een beetje mee :)

Verwijderd

ik zou persoonlijk 1 outtake bij de cpu doen... of ivm met hete videokaart (welke videokaart?) tussen het agp slot en cpu slot!

• VonAalscht

VonAalscht

Raaaar

Als je die recht boven elkaar zou doen (koeler van CPU en outtake), botst dat niet ?

Verwijderd

ow jah nog niet zo overnaged8, idd ik zou de casefan ergens in het midden doen!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/koffer/schuin_achter_klein.JPG

De voeding heeft een intakefan (onderkant). Aan de zijkant (bovenaan) zit een extra 80mm fan voor de outtake. De kast is ontzettend koel van binnen (ook met koe).

Voor meer foto's zie mijn sig. :)

• _MaLa_
het is gelukt... hij zit in het midden bovenop :) ben effe naar praxis voor onderdelen :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:07:
ik heb 80mm uitblazend boven de proc (= was niet nodig want het is een 486, maartoch :P )
ik heb een 12cm fan boven mijn P166 gezet >:) opzich ook niet nodig :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

nou, als je die fan van de voeding neemt, heb je al een uitgaande. Dan heb je alleen nog een ingaande boven je proc. nodig.

tsja, en gaatje maken kan je met een dremel doen, een boormachine + schuurpapiertje werkt ook prima.

Verwijderd

Decoupeerzaag. :)

Verwijderd

Hey Tim,

Ik kan aan een SUN IPX of IPC komen, is iig een heel klein kastje, is dat iets voor jouw project?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:46:
Hey Tim,

Ik kan aan een SUN IPX of IPC komen, is iig een heel klein kastje, is dat iets voor jouw project?
even ontopic graag :) Voor dit soort vragen heb je ICQ ;)

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een XP2000+ in m'n koffer. Maar ik laat m'n deksel open :) Want er zit (lees: er gaat zitten) de nodige verlichting in om de 'show' te stelen, zeg maar :D
Maar dicht kan hij ook draaien. Ik heb, zeg maar, boven m'n AGP-kaart een outtake 60mm FAN geplaatst. En dan ook nog de FAN van m'n PSU, dat ook naar buiten blaast. Want op m'n Silverado (op 12V) zorgt voor genoeg airflow in m'n koffer...

Maar wat voor systeem gaat erin dan?!?!

Verwijderd

op mijn koffermod zit geen koeling

de pc is een celeron 366@366

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

even ontopic graag :) Voor dit soort vragen heb je ICQ ;)
jij wil zeker mod worden :X
Pagina: 1