Polyphonic beltoon / Scalable MIDI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 15:10
Voor polyphonic beltonen is een standaard ontwikkeld: SP-MIDI (Scalable Polyphonic MIDI). Die zijn wel vanaf verschillende sites te versturen, maar het is ook mogelijk (iig bij een Alcatel OT511) om ze samen met een WML-file op een webserver neer te zetten en dan ernaartoe te wappen.

Dat gaat helemaal goed, maar ik heb 1 probleem: Ik wil zelf ringtones maken maar ik heb geen idee met welk programma ik een standaard midi-file kan converteren naar SP-MIDI. Is er iemand die weet waarmee dat kan of met welk programma SP-MIDI's ge'schreven' kunnen worden?

edit:
Ik zat even te twijfelen of dit een SA of een IT-topic was, en ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb net lopen zoeken en lezen, maar ik heb helaas niks gevonden voor je.

Maar ik vind het wel intressant dus ik volg het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:14

MI5

Ik kan je helaas niet helpen met het converten,
maar ik heb zelf ook een Alcatel 511, en ben al
lang op zoek naar polyfonische beltonen,
hoe gaat dat in z'n werk met WAP? Weet jij
sites waarnaartoe te wappen waar ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 08:46
Waarom niet zelf een wap-site maken voor alcatel ringtones. De enige provider die ze aanbied is jamba en die heeft (zwaar) verouderde ringtones.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
sigma01 schreef op 23 augustus 2002 @ 20:45:
Waarom niet zelf een wap-site maken voor alcatel ringtones. De enige provider die ze aanbied is jamba en die heeft (zwaar) verouderde ringtones.
Dat is ook juist mijn bedoeling. Ik moet er dus alleen achterkomen hoe je de SP-Midi's maakt. Ik heb begrepen dat je ze dan gewoon in een WML-file moet linken en als je er dan met wap naartoe surft zou hij ze als beltoon herkennen. Maar het probleem is dus dat ik niet weet waarmee is de SP-Midi's maak. Met Cubase lukt het tot nu toe iig niet.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5

MI5

Beetje gezocht, en het schijnt te maken te kunnen zijn met Beatnik Editor, zelf nog niet gebruikt, maar misschien werkt 't :

http://www.beatnik.com/developers/editor_dev.html

En de Best Practices Guide

http://www.beatnik.com/developers/spmidi_bestpractices.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
Ik ben nu met de trial van Beatnik bezig, maar ik kan nergens naar midi saven, volgens mij.

[ Voor 0% gewijzigd door Glabbeek op 23-08-2002 22:14 . Reden: maar = naar ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5

MI5

Zal wel komen doordat het een trail is, ja.

Is het trouwens wel gelukt om met de telefoon te wappen
naar niet-zelfgemaakte beltonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 08:46
Sorry voor de enorme kick :o Maar ik kwam van de week een bijzonder interessant programma tegen om ZELF ringtones en logo's te maken voor alcatel telefoons:

http://www.alcatel.com/wap/ahead hier kun je jezelf aanmelden als 'developer' en je kan dan een programma downloaden waarmee het mogelijk is om pc bestanden te converteren naar de alcatel standaarden of de ems standaard. Verder staan er documenten waarin de formaten worden uitgelegd.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1