Toon posts:

[televisie] kabel vs. Schotel...

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou de voordelen van kabel tegenover schotel en wat zijn de voordelen van schotel tegenover kabel.....

In mijn kamer is nog geen aansluiting voor de televisie (die ik deze week heb gekocht) en kan dus alleen maar ned 1,2,3 en gelderland tv (terwijl ik aan de westkant van provincie utrecht woon) ontvangen...

Nu zit ik nog te twijfelen of ik kabel of schotel zou nemen.

(als ik voor kabel zou kiezen zou ik zo'n 50 meter aan kabel moeten aanleggen voor dat ik in mijn kabel zit.., schotel zou eventueel op m'n dakkappel kunnen)

Ik wil dus echte schotel fans tegen kabel fans zien..

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Als je dan nog vragen hebt kan je ze stellen.

Verwijderd

Tja, hou je van veel kanalen en kijk je veel tv? Als dat zo is, zou ik een schotel aanschaffen, maar bedenk dat het redelijk duur is. De schotel zelf niet, maar bijv. de ontvanger wel. Het abonnement valt ook wel mee.
Ik zou zeggen: ga eens lekker vergelijken. Het is heel persoonlijk, voor de een is iets een voordeel, en voor de ander een nadeel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik de laatste dagen al gedaan...

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
als je een schotel gaat nemen kan je beter een digitale schotel nemen! beeld is superscherp en je kan er ook allerlei trucjes mee uithalen ;)

er is alleen een nadeel als er veel regen is dan verdwijnd het beeld helemaal, je ziet dan geen ruis ofzo maar helemaal niks meer, dat is wel ***.

Ohja en met digitale schotel kan je superveel kanalen ontvangen van allerlei landen.

misschien nog een nadeel, het kost wel veel geld....

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Topicstarter
nog een extra vraagje...
kan je een schotel zo neerzetten zodat hij op een plat dak kan???

zo dus: (met veel fantasie)

|(
|
----------

• aren
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07-2022
Simple gezegt

schotel duur in aanschaf daarna goedkoper dan kabel
schotel meerkanalen en de meeste van een betere kwaliteit

dus als je veel films kijkt en een goede breedbeeld hebt is schotel de oplossing.
maar een veelhogere aanschaf prijs maar dit verdien je terug door lagere maand lasten tov kabel

Het is wat je zelf wilt.

• aren
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07-2022
Je heb standers met een plate voet, dus dat kan

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
aren schreef op 23 augustus 2002 @ 15:32:
Je heb standers met een plate voet, dus dat kan
het is wel slim om daarop paar stoeptegels te leggen ;)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 23:50
Als je schotel ipv kabel neemt zal je nooit kunnen kabelinternetten.
Voor een schotel en zo'n kastje betaal je een keer een bedrag en daarna zijn de maandlasten erg laat. (Las laatst iets over 13 euro ofzo).
Met kabel kan je maar beperkt aantal kanalen ontvangen, waarvan je de helft niet leuk vind en dat wat je graag wilt zien biedt je kabelprovider uiteraard net niet aan.
Je moet vantevoren informeren of je zomaar een schotel neer mag zetten, mag nl. niet overal.
Als je gaat verhuizen neem je zo je schotel onder je arm en zet hem op op je nieuwe adres.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

miles schreef op 24 augustus 2002 @ 13:15:
Als je schotel ipv kabel neemt zal je nooit kunnen kabelinternetten.
neem je toch sateliet internet ;)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je zo'n schotel op een plat dak gaat zetten, kun je denk ik beter zo'n gaasschotel nemen (ik weet ook niet hoe dat heet), anders vangt ie lijkt mij erg veel wind, dus heb je niet vaak beeld.

Internetten via de schotel? Van dat geld kun je beter kabel EN schotel nemen en dan de kabel speciaal voor het internet.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
internet via schotel wordt al beter/goedkoper en hij wil misschien wel adsl :)

schotel op plat dak kan makkelijk, een standaard en een paar tegels.
60/75cm schotel valt wel mee.

en als je upc hebt neem dan helemaal schotel :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Schotel geeft over het algemeen mooier beeld als kabel (vooral als het over 50 meter moet) en als je er een Canal+ abbo bij neemt heb je ook nog leuke voordelen als de EPG, alleen is C+ wel prijzig.

Verwijderd

tik bij google maar duckfiles dan gaat er een wereld voor je open alles gratis zoek en gij zult vinden _/-\o_

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

DeXtOuRiuS schreef op 23 augustus 2002 @ 15:22:
er is alleen een nadeel als er veel regen is dan verdwijnd het beeld helemaal, je ziet dan geen ruis ofzo maar helemaal niks meer, dat is wel ***.
Als je een goeie schotel hebt van voldoende formaat (65 CM in nl als je 'm op maar 1 satelliet richt) dan maakt 't helemaal niks uit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1