Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intel > De tegenhanger v/d Clawhammer/Opteron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer iets heel interessants gelezen.
Het is waarschijnlijk een gerucht, want ik kan er nix van terugvinden in de roadmaps van Intel.

Er werd/wordt geschreven op een aantal hardware sites dat Intel een tegenhanger aan het maken is van de Clawhammer.
Een X86-64 bit processor.
Volgens eerdere officiele berichten van Intel en hun roadmaps valt te zien dat ze in 1x willen overstappen op 64-bit in 2005 of misschien zelfs later.
Het gerucht gaat dat Intel best een beetje bang is dat de Clawhammer eraan zit te komen en dat ze vandaar ineens allemaal processoren vervroegd op de markt brengen.
Nix opmerkelijks aan in principe, maar dit opschuiven van de roadmap om productiemodellen eerder op de markt te brengen kan ook betekenen dat ze ruimte aan het maken zijn in hun roadmap voor een nieuw model....
Namelijk het antwoord op de Clawhammer.

Nou dit is zeker wel interessant, zeker met de huidige voorsprong van Intel.
Als dit hybride type processor van Intel net zo goed is als hun huidige 32 bit processoren, dan is de overweging om een Intel te kopen ipv van een Clawhammer het misschien wel waard.

Heeft iemand hier info over, zijn er bevestigde berichten over een antwoord van Intel op de Clawhammer?
Of eventueel geruchten?

Ik zou graag wat meer willen weten hierover.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dacht dat je prescott bedoelde, maar intel heeft nooit x86-64 bevestigd. Maar je kunt plenty geruchten hierover vinden. intel zal dit pas op het allerlaatste moment bekend maken aangezien ze ook itanium aan het uitrollen zijn, een puur 64 bits platform dat nog niet zo populair is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

intel mag me reet likken

o ja en me lul zuigen.

En jij je mail lezen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 23-08-2002 15:13 ]

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er waren inderdaad geruchten dat intel zoiets aan het maken was. Dit was allemaal strikt geheim natuurlijk en er is iets over gelekt. Ik geloof dat het project Yamhill was, maar daar kan ik me in vergissen.

Het was een beetje wat de originele P4 had moeten zijn geloof ik. Er is wat nieuws over geweest op T.net ik zal even zoeken...

Ja het was Yamhill zie hier en hier

[ Voor 0% gewijzigd door BlauweFles op 23-08-2002 15:12 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Peewee schreef op 23 augustus 2002 @ 15:10:
Er waren inderdaad geruchten dat intel zoiets aan het maken was. Dit was allemaal strikt geheim natuurlijk en er is iets over gelekt. Ik geloof dat het project Yamhill was, maar daar kan ik me in vergissen.

Het was een beetje wat de originele P4 had moeten zijn geloof ik. Er is wat nieuws over geweest op T.net ik zal even zoeken...
Nergens voor nodig jongen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 23-08-2002 15:24 ]

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-mainframe- schreef op 23 augustus 2002 @ 15:12:
[...]

teringhond kanker verrader.
Hoezo verrader? Waar staat dat ik voor Amd OF voor Intel ben? Het idee alleen is al absurt. Waarom zou ik namelijk een processor fabrikant beter vinden? Het is toch net wat de markt aanbiedt op een moment en wat ik nodig heb?

Daarnaast zijn je reacties wat onnodig. Je helpt een potentieel mooi topic om zeep. Dat is nergens voor nodig. Als je zo voelt over dit onderwerp onderbouw je mening dan eventjes.

Verwijderd

-mainframe- schreef op 23 augustus 2002 @ 15:12:
[...]

teringhond kanker verrader.
Kun jij niet normaal doen?

Ga anders ff buitenspelen ofzo.. :z

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:48:
Ik heb al een aantal keer iets heel interessants gelezen.
Het is waarschijnlijk een gerucht, want ik kan er nix van terugvinden in de roadmaps van Intel.

Er werd/wordt geschreven op een aantal hardware sites dat Intel een tegenhanger aan het maken is van de Clawhammer.
Een X86-64 bit processor.
Volgens eerdere officiele berichten van Intel en hun roadmaps valt te zien dat ze in 1x willen overstappen op 64-bit in 2005 of misschien zelfs later.
Het gerucht gaat dat Intel best een beetje bang is dat de Clawhammer eraan zit te komen en dat ze vandaar ineens allemaal processoren vervroegd op de markt brengen.
Nix opmerkelijks aan in principe, maar dit opschuiven van de roadmap om productiemodellen eerder op de markt te brengen kan ook betekenen dat ze ruimte aan het maken zijn in hun roadmap voor een nieuw model....
Namelijk het antwoord op de Clawhammer.

Nou dit is zeker wel interessant, zeker met de huidige voorsprong van Intel.
Als dit hybride type processor van Intel net zo goed is als hun huidige 32 bit processoren, dan is de overweging om een Intel te kopen ipv van een Clawhammer het misschien wel waard.

Heeft iemand hier info over, zijn er bevestigde berichten over een antwoord van Intel op de Clawhammer?
Of eventueel geruchten?

Ik zou graag wat meer willen weten hierover.
er was een project (welke jij denk ik bedoelt) dat heette Yamhill. Dan was de x86-64 versie van Intel. Daar is inmiddels voldoende bewijs voor om te zeggen dat dat project is afgeblazen. Nu zijn de plannen dat er een IA32/IA64 hybride komt (met codenaam Tejas). Oftwel een P4 en een Itanium in 1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Verder alles goed Mainframe? :(

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vunzz schreef op 23 augustus 2002 @ 15:21:
Verder alles goed Mainframe? :(
Hij heeft al een OW gekregen (Jaymz) en nu verder ontopic please :)

Ontopic: wel, ik heb niks toe te voegen aan de laatste reply van Breepee ;)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 11:07

Jaymz

Keep on moving !

Problem solved; continue on-topic :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt Peewee :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op deze roadmap staat een heel klein tekstje over de Tejas. Verder valt hierover idd niet veel te vinden :/
Intel Tejas IA-32 processor is expected to be release in H1 2004. Tejas is the successor to Prescott and may incorporate some kind of IA-64 support within the core(!) and a faster front side bus speed (1200Mhz?).

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 23-08-2002 15:28 . Reden: quote toegevoegd voor de luilakken ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC, dat is een heel interessante roadmap, er staat zelfs iets in over PC5400 DDR II en DDR III.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
We (AMD lovers :P) hoeven nergens bang voor te zijn: "Otellini said Intel is not planning chips that can handle both 32-bit and 64-bit code. Bilingual chips, such as rival AMD's forthcoming Opteron, could be cheaper and easier for corporations to adopt, analysts have said, because much existing software will work on them. " (http://www.tweakers.net/nieuws/22230)
Pagina: 1