Toon posts:

Zoek EEPROM Programmeur.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soltek Mainboard: SL-75-KAV. Award BIOS chip is kapot.
Heb nieuwe nodig of moet opnieuw geprogrammeerd worden.

Heb ook Hercules Prophet II MX. BIOS ligt eruit. Moet ook opnieuw geladen worden.

Dit is veroorzaakt door de verkeerde adviezen van een computerboer in de buurt.
Die willen we overigens niet meer helpen, mits ik EUR 25,- per uur betaal. :(

Please help! Groet, Mordachai.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij doet het graag: BigAll ;)

die dude ben ik tegengekomen in eerdere topics, waarin hij aangaf graag gebruik te willen maken van zijn nieuwe EEPROM flasher.. Geen idee of hij deze 'reklame' op prijs stelt - iig excuses indien dit niet het geval is..

De BIOS van de videokaart zit voorzover ik weer altijd vastgesoldeerd op de videokaart.. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk een nieuwe (misschien kun je hem nog terugsturen naar de winkel, als je mazzel hebt)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Dat mobo kun je proberen te hotflashen, die videokaart kan misschien anders. Als je ergens nog een werkende computer hebt kun je gewoon een bios voor je kaart downen van de fabrikant, de comp opstarten met een oud pci/isa vidkaartje en onder dos die flash draaien, als je mazzel hebt pakt ie je agp vidkaart en start ie de flash. Ik weet niet of het mogelijk is dat zo'n flashproggie aan je pci kaart begint, een beetje slim geschreven flashproggie niet lijkt me, omdat die zou moeten kunnen detecteren om welke kaart het gaat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Tripple post.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.