Vertikaal monteren van een harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil graag een extra harddisk monteren in mijn system, maar heb slechts ruimte in een soort "deurtje" waar je vertikaal een HD in kan monteren.
Graag zou ik ervaringen horen omtrent het vertikaal monteren van harde schrijven.

Zijn harde schijven hierop gebouwd? Hoe zit het met slijtage aan de mechanische onderdelen van een harddisk bij vertikale montage? Wordt de prestatie van de harde schijf mogelijk negatief beinvloed?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:48

Nobby

Nuts!

nee, kan gewoon, als je hem maar goed vastmaakt in dat deurtje :) want ze kunnen niet goed tegen schokken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:21
Kan gewoon hoor. In mijn Dell Dimension zit de hd ook gewoon vertikaal tegen de voorwand gemonteerd. Dus vermoedt wel dat het geen kwaad kan.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56

Sherlock

No Shit

En hoe zit het met de warmte als je ze verticaal vastzet? Ik heb nl. wel ruimte voor extra horizontale harde schijven, maar het rack is te breed :) (Ik kan natuurlijk wel een "verloopstukje" kopen maar als ik hem gewoon vertikaal kan plaatsen is het natuurlijk makkelijker)

[ Voor 0% gewijzigd door Sherlock op 23-08-2002 14:31 . Reden: typo ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
en in mijn oude kast kon er 1 hdd hoorizontaal en 1 vertikaal dus het kan makelijk

Verwijderd

Kan gewoon, geen enkel probleem, ook niet m.b.t. warmte. In veel Desktop modellen van de grote merken - bv. Compaq - zitten de harddisks ook verticaal gemonteerd.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:53

MrDry

Desperados!

Nope maakt nix uit....

Compaq maakt van die kasten waarbij je van een mini tower een desktop kan maken door het logo'tje om de keren...verder blijft de HD gewoon zitten.

Ook in de meeste servers zitten de (SCSI) harddisken gewoon verticaal....

Quod licet lovi, non licet bovi

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
En is het dus ook niet nodig om hem op nieuw te formateren (low - level misschien) omdat de koppen net iets anders boven de data staan ?

lijkt me niet, maar iemand die dit kan bevestigen ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Search even...

[search=harddisk horizontaal verticaal] enzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.