Toon posts:

Duitse telefoon in Nederland gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik heb in Duitsland voor EUR 29.99 een draadloze telefoon voor het vaste netwerk gekocht, maar hij doet het niet bij mij thuis. Volgens mij is het compatible, want de connector op het basisstation is gewoon RJ-11. Er zat alleen een ander kabeltje bij voor de duitse telefoonconnectors in de muur.
Ik heb hem dus goed aangesloten bij mij thuis, maar ik krijg geen kiestoon.
Heeft iemand enig idee of hij zou moeten werken, en/of wat ik moet veranderen?

Op de doos stonden de features notabene in meerdere talen (inc NL), en de handleiding heeft het over 'multiple countries'. In de handleiding staat niet echt iets over de instellingen voor andere landen, je kan ook maar 2 dingen instellen eigenlijk: de toon- of pulskezue, en iets met 100, 260 en 600ms. Ik heb alle combinaties geprobeerd, maar niks werkte.

Wie kan mij helpen? _/-\o_

BTW: Het betreft een MBO Alpha 1680 CT ..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 14:12 . Reden: toevoeging.. ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De aansluitingen op de muur zijn in duitsland anders als hier.

Hier in nederland heb je:

code:
1
2
3
4
    rood           blauw

geel    groen

En als je jou stekker opent zul je zien dat dit anders is, dit kan je dus even opdraaien en jou telefoon zal werken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik gebruik dus nu een Nederlandse kabel tussen de telefoon en het muurkastje. In de telefoon zit nl. gewoon een RJ-11 stekker. Ik kreeg er een kabel bij van RJ-11 -> Duitse muur-stekker. Daar heb ik een andere kabel voor in de plaats gezet: RJ-11 -> RJ-11. Zou het dan nog steeds anders zijn? Ik heb die Duitse kabel niet meegenomen helaas. Dus checken kan ik het niet..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ehm, tjah als je het niet na kan gaan is het heel moeilijk vind ik.

Anders had je namelijk nog kunnen kijken aan de rj11 kant van die duitse stekker en die vergelijken met die je nu heb.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!! Ik ben gewoon wat gaan klooien met de draadjes in de wandcontactdoos, en het blijkt dus dat rood+groen onder moeten ipv boven. Werkt perfect nu! Bedankt voor de tip [Airwolf]!!

:D Ik ben best blij nu..

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik gebruik al jaren een Deutsche Telefoon, en daar hoefte ik helemaal niets aan te veranderen. Gewoon Nederlandsche stekkert er aan en RJ 45 in de telefooon Ringgggggggggg

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 23 augustus 2002 @ 14:53:
Ik gebruik al jaren een Deutsche Telefoon, en daar hoefte ik helemaal niets aan te veranderen. Gewoon Nederlandsche stekkert er aan en RJ 45 in de telefooon Ringgggggggggg
Hmm, toch raar, want die van mij deed het dus echt helemaal niet op die manier. Tja, hij doet et nu iig ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
Het kan idd als je de draadjes goed aansluit, er is echter 1 probleem, nummerweergave werkt niet, tenzij ie beide standaarden ondersteunt.
Pagina: 1