Waar moet ik dit posten? OH, IT ???? hier maar....
Ik heb dus de IR-210 SIR Infrared Adapter gekocht en wil m gebruiken onder Windows 2000 pro (op COM1) icm met mijn Nokia 8310. Bij Apparaatbeheer staat het apparaat als 'correct werkend' maar ik kan niet verbinden... In m'n bios zou ik m'n COM poort op UART moeten zetten maar die optie is er niet eens... of irda (maar dan heb ik geen COM-poort in windows) of normal of ASKIR (
)
Ik krijg bij ASKIR (net als bij Irda) de opties:
RxD , TxD Active [Hi, Lo] of [Lo,Hi] of [Hi,Hi] of [Lo,Lo]
Ir Transmission delay [enabled] of [Disabled]
Ir Duplex mode [Half] of [Full]
Ir Pin Select [RxD2 , TxD2] of [Ir-Rx2Tx2]
Klopt t dat je met een infrarood adapter ook nog een 'infrarood netwerk adapter' moet installerren?
Op de website (www.tecram.com.tw) staat echter ook niks over windows 2000....
De Nokia software helpt ook niet mee 
Hoe krijg ik dit ding aan de praat? Windows heeft de drivers al wel aan boord en zijn geinstalleerd....
Ik heb dus de IR-210 SIR Infrared Adapter gekocht en wil m gebruiken onder Windows 2000 pro (op COM1) icm met mijn Nokia 8310. Bij Apparaatbeheer staat het apparaat als 'correct werkend' maar ik kan niet verbinden... In m'n bios zou ik m'n COM poort op UART moeten zetten maar die optie is er niet eens... of irda (maar dan heb ik geen COM-poort in windows) of normal of ASKIR (
Ik krijg bij ASKIR (net als bij Irda) de opties:
RxD , TxD Active [Hi, Lo] of [Lo,Hi] of [Hi,Hi] of [Lo,Lo]
Ir Transmission delay [enabled] of [Disabled]
Ir Duplex mode [Half] of [Full]
Ir Pin Select [RxD2 , TxD2] of [Ir-Rx2Tx2]
Klopt t dat je met een infrarood adapter ook nog een 'infrarood netwerk adapter' moet installerren?
Op de website (www.tecram.com.tw) staat echter ook niks over windows 2000....
Hoe krijg ik dit ding aan de praat? Windows heeft de drivers al wel aan boord en zijn geinstalleerd....
[ Voor 0% gewijzigd door r0el op 23-08-2002 13:56 . Reden: Bios info erbij.... ]