Burne schreef op 23 augustus 2002 @ 17:30:Kijk je wel eens ER?
Da's een soort medisch GTST he? Nee, die onzin kijk ik niet.
(Ik weet namelijk van verschillende arsten dat die serie medisch gezien totaal nergens op slaat. Net zoiets als de wetenschappelijke waarde van x-files en star wars).
Maar dan aan jou een vraag: heb jij 10 jaar ervaring met een vader die zwaar hartpatient is, waardoor je heel veel artsen hebt gesproken, heel veel over hartproblemen hebt geleerd, en een vader hebt die ondanks alles nogsteeds zonder angst een TV beeldbuis ontlaadt?
(dus kom nou aub niet met ER aanzetten zeg.... ik schiet bijna in een lach)
Ik heb zelf jarenlang monitors gerepareerd. Ik weet echt wel waar ik het over heb.
Daar twijfel ik nogsteeds aan.
Opmerkingen over klemmetjes en je niets van de vonken aantrekken zijn DOM. Je -*[MOET]*- altijd het verplichte verhaal over gevaarlijk, geisoleerd materiaal, oppassen, niet alleen, alleen als je *weet* wat je doet enzovoort erbij vermelden.
Ja, duh... Natuurlijk moet alles geisoleerd zijn, want anders kun je die buis net zo goed met je blote handen ontladen

Lijkt me een beetje overbodig om te zeggen, niet waar? En wat is er dom aan om te zeggen dat je niet bang hoeft te zijn voor vonken? Heb jij ooit vonken gezien bij het ontladen? Ik niet

Volgens mij heb jij een hele dikke duim.
Anders laat je mensen risico's lopen waarvan ze zelf niet inzien hoe groot ze zijn.
Iedereen weet dat beeldbuizen levensgevaarlijk kunnen zijn, dus het spreekt voor zich dat je dit soort dingen voorzichtig moet doen. Maar verder is het doodsimpel en kan iedereen het.