Leadtek ti4200 VIVO probleem

Pagina: 1
Acties:

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Eeej fellow tweakers,

Een week geleden m'n plank ontvangen & onwijs tevreden ermee !@.

Alleen wilde ik gisteren de vivo mogelijkheden uitproberen, wat helaas op niets uitliep. Ik blijf zwart beeld houden, het lijkt wel alsof 'ie iets ontvangt, omdat er aan de randen van het beeld beweging lijkt te zitten. Handleiding boodt geen soelaas voor problemen (zelfs geen FAQ ?!!!)

Ik heb t met een andere scart kabel geprobeerd (uiteraard heb ik de instellingen op PAL & composite/cvbs staan)

Aansluiting: vanaf PC > SVHS verloop stekkertje (leadtek, org.) naar 'verlengde' scartkabe. De verlenging is noodzakelijk vanwege de afst. De verlengkabel is een audio verlengkabel. Dan vervolgens in de Scart(out) van de VCR geprikt. Ook de TV geprobeerd, maar helaas. Alles met t zelfde resultaat, nada duz.

Heeft iemand ervaringen met deze kaart of dit (VIVO) probleem? 8)7

Verwijderd

De SCART out ? Misschien helpt het om hem in de SCART in te prikken ? ;)

• SvenG
Nee niet, ik wil juist van af de VCR naar de pc bewerkstelligen. Dus opnemen van m'n VCR. Het doel is om belangrijke vhs tapes te gaan brande op cd's. Dus opnemen met de bijgeleverde vivo software, vervolgens branden. Zou simpel moeten zijn.

Verwijderd

Ah, ok was me niet helemaal duidelijk. Het gaat dus om tv-in. :)

Wat voor software gebruik je, welke is bijgeleverd dan ?

• SvenG
Wincoder & Winproducer. Nu moet ik je wel zeggen dat ik bij de eerste maal opstarten gewaarschuwd werd dat andere recording software, de VIVO functie zou uitschakelen, voor deze software. Software van derden zou ik dus uit moeten zetten. Nu is dit mijn eerste x dat ik VIVO softw. gebruik , dus dat zou het niet mogen zijn. Noch draait er iets dergelijks in m'n systemtray.

• SvenG
Het is onderdeel van de Winfox2 Utility (bevat o.a. Monitoring tools , oc softw.)

• SvenG
& wat ik net las: reviews: Leadtek GeForce4 Ti4200 review > is dat er bij deze review van de ti 4200 geen video in mogelijkheid BLEEK te zitten terwijl dit WEL op de doos, manual staat?!

• SvenG
By the way: In Nederland is er van de leadtek 4200 128 mb , alleen de MET vivo functie verkocht.

Verwijderd

Als je wat hebt toe te voegen aan je laatste post, gebruik dan even Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van steeds een nieuwe post te submitten. :)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik had ook het probleem dat ik geen beeld kreeg van mijn VCR naar mijn VIVO kaart. Probleem was opgelost door gebruik te maken van een scartaansluiting met een switch voor VideoOut en VideoIn. De scart aansluiting die ik eerst gebruikte (een scartadapter waar je drie composite aansluitingen (ik noem het bananenstekkers) hebt (2 voor audio en 1 voor video)) kon je alleen gebruiken als ingang en niet als uitgang. Door dezelfde te kopen met een switch (in en out) had ik het eindelijk voorelkaar.

Ook in deze combinatie had ik het 1x niet werkende en heb toen effe de nVidia WDM drivers opnieuw geinstalleerd. Deze zijn ook erg belangrijk wanneer je wilt gaan capturen.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• SvenG
VTEC ik dankU

ik zat inderdaad aan de scart-tulpkabel te denken, tis ookniet zo'n goeie (6 pins , ipv 21) Ik heb thuis nog en scartblokje liggen met een in/out switch (v/d XboX) Ik ga t thuis meteen proberen!@

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Effe voor de duidelijkheid, zo ziet hij eruit (ongeveer):

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/557700.gif

Die voor de Xbox gebruik ik geloof ik ook :)

S6

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• SvenG
Thanx again, idd this is one similair to the one, i have at home..
Pagina: 1