Toon posts:

Probleem met plextor brander (12x10x32)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb een probleem met mijn Plextor brander, hij blijft namelijk de heletijd naar een cd zoeken (het lampje blijft knipperen) en als ik er een cd in doe dan vind hij niks. Dit doet hij zodra ik de pc aanzet....

Nu heb ik al wat dingen geprobeerd, namelijk:

- Brander master of op slave gezet
- Brander als enige op een IDE kabel (alles is ata 33)

Dit alles helpt niet en ik snap het niet omdat ik vorige week nog een cd heb gebrand...

kunnen jullie mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
kleine update,

ik heb de nieuwste firmware eropgezet maar dat mog niet baten :(

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Ik denk dat hij kapot is, maar je zou kunnen proberen om de sensor schoon te maken (let wel: als je nog garantie hebt, dan raak je die daardoor waarschijnlijk wel kwijt) met een wattenstaafje en een daarvoor geschikte vloeistof ( zijn op GoT verscheidene discussie's over geweest welke vloeistof het best is, hiervoor raad ik je dan ook aan om de search te gebruiken, alcohol was volgens mij niet geschikt)...

Hoi

Verwijderd

Betreft het hier een SCSI brander? Bij mijn plextor SCSI brander had ik precies hetzelfde probleem. Ik heb de ASPI drivers die op de CD-ROM stonden via een andere CD-ROM speler opnieuw geinstalleerd. Dat was het advies van Plextor. Toen dat niets hielp heb ik de laatste versie van de ASPI drivers gedownload en die geinstalleerd. Sinds dien geen last meer gehad van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een IDE maar ik zal het eens proberen!!

THX!!!!