Toon posts:

[cm] Vreemd idee of juist heel bruikbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik krijg volgende week EINDELIJK mijn waterkoeling binnen... he he,.. maar er zit geen reservoir bij, dus die moet ik nog ergens vandaan halen..

Maar, wat vinden jullie van het volgende casemod/koel/vastmaak idee ?

Ik wil graag een metalen bakje kopen/maken, van goed geleidend materiaal (alu of Cu) dat als reservoir kan dienen,.. maar niet alleen dat..

Ik wil ook graag mijn harde schijven koelen.. Zou het een idee zijn om dat bakje zo groot te kopen/maken zodat ik mijn harde schijven aan de buitenkant kan vastmaken zodat EN mijn schijven gekoeld worden EN ik een reservoir heb voor mijn waterkoeling ???

Bakje moet natuurlijk een kubus zijn (eventueel rechthoekig), en van een goed geleidend materiaal gemaakt zijn...

Tweede vraag : Overal zijn bakjes te koop die dienst doen als plantenbakjes... zouden dus waterdicht moeten zijn... maar zijn volgens mij gemaakt van tin.. is dat ook een optie ??

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Je kunt ook zo'n bakje gebruiken wat ze in de Proffesional Audio gebruiken om afstandsbedieningen van te maken, die zijn van metaal,je kunt ze dichtschroeven en ze zijn er in verschillende maten.

Verwijderd

tin is geen optie
ik zou 3/4 mm allu kopen en proberen iemand te vinden die dat kan lassen! dat zou wel super stoer zijn! wel mm werk :(

en daarbij komt als je water opwarmt met de hd's is je waterkoeling eigenlijk ook weg |:( of je moet een hele grote rad hebben die het weer af kan koelen voordat het uit het res komt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:04:
tin is geen optie
ik zou 3/4 mm allu kopen en proberen iemand te vinden die dat kan lassen! dat zou wel super stoer zijn! wel mm werk :(

en daarbij komt als je water opwarmt met de hd's is je waterkoeling eigenlijk ook weg |:( of je moet een hele grote rad hebben die het weer af kan koelen voordat het uit het res komt
........een andere optie is een blok te maken om HD's apart te koelen... ik vond dit wel een goedkopere oplossing...

..........zou een tweede radiator misschien helpen ??

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Als ik jou was zou ik gewoon van alu/koper aparte koelblokken maken voor je HDD's
Als jreservoir kan je dat een gewoon bakje gebruiken. Dat is ook een stuk makkelijker.
Want als je je HDD(s) aan je reservoir maakt zit dat niet erg handig denk ik.

MAar wel een goed idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Bredend schreef op 23 augustus 2002 @ 13:37:
Als ik jou was zou ik gewoon van alu/koper aparte koelblokken maken voor je HDD's
Als jreservoir kan je dat een gewoon bakje gebruiken. Dat is ook een stuk makkelijker.
Want als je je HDD(s) aan je reservoir maakt zit dat niet erg handig denk ik.

MAar wel een goed idee :)
Ik wil ze gewoon om dat bakje heen klemmen met een stuk binnenband van een fiets... natuurlijk ook wat schuimrubber eromheen, zodat de schijven ook niet meer te horen zijn...

• blunt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:04:
tin is geen optie

eeeh, alu lassen lijkt me onbegonnen werk, met oxidatie enzo je kunt dan beter gewoon ijzer nemen of je smeert wat tin bij de randen

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Verwijderd

Topicstarter
blunt schreef op 24 augustus 2002 @ 09:46:
[...]

eeeh, alu lassen lijkt me onbegonnen werk, met oxidatie enzo je kunt dan beter gewoon ijzer nemen of je smeert wat tin bij de randen
Hmmmmm, ok, das dus gewoon heel veel werk... ja, nou,..ehh,... ik bedank dan we wat anders denk ik, want zoveel tijd (en apparatuur) heb ik niet...
Pagina: 1