Probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Heb gister mijn nieuwe mobo-proc combinatie ingebouwt in mijn pc. Windhoos 98se geinstalleerd, maar elke keer wanneer ik bijv een DiVX wil afspelen of een spel wil starten dan loopt de pc direct vast.

Hardware Specs:
Abit KT7
AMD Duron 700
Guillemot Geforce
Diamond MX 300
Eicon Diva

Software pecs:
Windows 98 SE
Via 4 in 1 (nieuwste versie .24)
Detonator drivers 6.35

Iemand nog een idee wat ik veranderen/installeren moet?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

het is je geluidskaart denk ik,
die krengen rekken tegenwoordig veel recources op en houden blijkbaar niet zo van irq sharing,ik had hetzelfde met mijn sb live en de kt7. oplossing voor mij was dat kreng in pci slot 4 te douwen en toen waren mijn probs voorbij (gelezen in de kt7 faq)

Beste film ooit

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Daar heb ik hem al inzitten. :-(

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Kom er net achter dat ik verder nog geen nieuwe versie van Directx geinstalleerd heb. Bij win98se zit waarschijnlijk directx 6. Zou het helpen als ik Directx 7 installeer of de beta van 8?

Verwijderd

NEEEEEEEEeee@!!!
Die beta8 is met een tijd limiet !!
Wordt ut nog erger. En mucho problemos om weer te de-installeren :(

Installeer DX7a, gewoon via windows update.
Zowieso, neem de tijd om via Windows update alles wat'ie aan critical updates voostelt te installeren.

Behalve die gare mediaplayer 7 natuurlijk.
:)is ook niet critical trouwens. ziet er leuk uit, maar kan je geen cd's meer branden van MP3. Grrr..
;)

Verwijderd

Oeps,
je moet ook natuurlijk DirectX media ( versie 6 of zo weetikveel) installeren, DAAR zitten de codecs in die je nog mist
:+

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Denk het niet heb wel wmp7 geinstalleerd omdat ik die divx films ff wou kijken. (ja heb ook de divx codec geinstalleerd)
Maar hij loopt dus niet alleen vast met films, maar ook met bijv. q3

Verwijderd

Check ff je gehele mamaplank of alles wel helemaal goed vast zit, vooral je geheugen.

Check ook even hoe je geheugen settings zijn in bios (niet al te stoere settings) Het lijkt erop dat eoa setting je systeem verder pusht dan het kan en daardoor je systeem automatisch in de reboot gaat.

Verwijderd

En AMD staat bekend om haar stroomslurpend bestaan, wellicht trekt je voeding het niet.

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik heb een 300 Watt voeding dus daar zal het niet aan liggen.
Hij reboot ook niet maar loopt gewoon hartstikke vast. Heb de bios ook nog op standaard instellingen staan.
Wil eerst alles goed hebben draaien voordat ik dingen ga veranderen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Check de temp van je cpu. Een vastloper onder stress is vaak een temperatuurprobleem.
(zit je koeler er goed op met koelpasta en al?)

Verder zou je nog je geheugen kunnen checken.

Heb je naast mobo en cpu niets veranderd?

ohja.. en als het aan de geluidskaart zou liggen, zou hij zonder die kaart perfekt moeten draaien. (zonder kaart en zonder drivers uiteraard)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12
ik heb bijna dezelfde config als jouw (alleen een andere videokaart), (ook mx300 , goed kaartje overigens), zodra ik een mp3 of wat dan ook wat met geluid te maken heeft wil afspelen (bv dat test menutje van aureel etc), loopt ie binnen 30 seconden vast, vage is dat het variabel is, ene keer gelijk andere keer 15 seconden later etc, echt tijd bezig geweest , Ik maakte gebruike van de bijgeleverde drivers (die goed werkten op mijn oude mb), moet je een de nieuwste drivers downloaden van www.hastec.nl, grote kans dat ie het dan weer doet!!!
denk dus dat het abit k7 raid ligt!
S

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik heb hier een KT7 RAID en een Diamond MX 300 (super geluidskaartje) en gaat prima, gamen en DiVX spelen, haal de nieuwste drivers van www.aureal.com niet die van hastec, die zijn al zo oud.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1