Toon posts:

[W2K SERVER] Component Services probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil DLL's (zelf gemaakt met VB6) op een Windows 2000 server zetten en er een COM+ applicatie van maken. Zodat ik op een client machine de DLL's kan aanspreken.

Nu heb ik op de server de applicatie aangemaakt en de componenten (DLL's) toegevoegd. Daarna heb ik er een export van gemaakt voor een client. Die op een client met Windows XP geinstalleerd en daarna werkt het niet. Als ik bij component services kijk op de client geeft hij een melding met iets van dat er geen identity is (op het tabblad identity).

Wat doe ik fout? :'(

De server is een W2K server met een domein, de client logt erop aan.

Verwijderd

Topicstarter
Weet nu niemand de oplossing? :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het was helemaal niet nodig om te schoppen, gezien het feit dat je topic nog gewoon in de index stond :(

Move PNS > PW

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Je moet de DCOM security settings voor je components nog goed zetten dmv dcomcnfg.exe

De user heeft, denk ik, geen executierechten van de components op de server. Je gaat nl. via DCOM je component benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:53:
Je moet de DCOM security settings voor je components nog goed zetten dmv dcomcnfg.exe

De user heeft, denk ik, geen executierechten van de components op de server. Je gaat nl. via DCOM je component benaderen.
Op de server (waarop de Com Application staat) bedoel je dan?

Verwijderd

Ja

Verwijderd

Topicstarter
Otis het werkt! Heel erg bedankt...Top :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:06:
Otis het werkt! Heel erg bedankt...Top :*)
8)
Pagina: 1