Ik wil op mijn beeldmixer (4 PAL bronnen) 4 previewschermpjes bouwen. Dit door een perspexkast te bouwen met daarin 4 schermpjes. Ik heb dit ooit eens ergens gezien... Het signaal is dus gewoon 4x PAL en nadat het uit de bron komt moet het dus door het scherm naar de mixer toe. Mijn doel is een lichte en overzichtelijke afkijkunit te bouwen. Zijn er mensen die ervaring hebben met die kleine schermpjes of mensen die weten waar ik deze zonder behuizing kan bestellen... Het lijkt mij een kwestie van wat y/c of tulpjes solderen en klaar, of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden???
Hmmm. Nou, als het crt schermpjes zijn (waarschijnlijk niet) dan wil het onderling nog wel eens een beetje storen. Maar met TFT heb je daar geen last mee. Let op dat je goede kabeltjes en chassisdeeltjes gebruik om het zootje in elkaar te zetten. Goede geisoleerde kabels helpen heel veel aan de beeldkwaliteit
Cornholio2001 schreef op 23 augustus 2002 @ 17:56:
Hmmm. Nou, als het crt schermpjes zijn (waarschijnlijk niet) dan wil het onderling nog wel eens een beetje storen. Maar met TFT heb je daar geen last mee. Let op dat je goede kabeltjes en chassisdeeltjes gebruik om het zootje in elkaar te zetten. Goede geisoleerde afgeschermde kabels helpen heel veel aan de beeldkwaliteit
Verwijderd
Je kan ze los bestellen, kosten dan ongeveer 250 euro per stuk, beetje overdreven lijkt me... Als alternatief zou je 4 van die Piranha PSone schermpjes kunnen halen, kosten "slechts" 75 euro per stuk (4"). Daarna flink modden om alles in die plexi behuizing te bouwen... Owja.. die schermpjes hebben standaard alleen composite in (2x --> 1 x externe bron en 1 x aansluiting voor op de PSone)
Ik had zelf ook dit idee al een tijdje.. Zeker om te gebruiken in combinatie met een MX50?
Heb laatst een MadCow GameCube 5" TFT scherm gekocht en daar zelf nog een S-video aansluiting bijgemaakt.. dat ding had ook standaaard 2 composite ingangen....
Ben al een tijdje bezig met een VJ pc, kijk hier voor de schets:
http://www.digiboy.nl/dev/kustompc/case-zero.dot.one.jpg
In dat front-panel komt de TFT en een grafisch LCD (heb ik via een Inkoopactie hier op GOT besteld)
Ik had zelf ook dit idee al een tijdje.. Zeker om te gebruiken in combinatie met een MX50?
Heb laatst een MadCow GameCube 5" TFT scherm gekocht en daar zelf nog een S-video aansluiting bijgemaakt.. dat ding had ook standaaard 2 composite ingangen....
Ben al een tijdje bezig met een VJ pc, kijk hier voor de schets:
In dat front-panel komt de TFT en een grafisch LCD (heb ik via een Inkoopactie hier op GOT besteld)
Thanks man, ik ga dit zeker nakijken! Ik zat zelf best wel met die 200-250 euro in mijn maag per schermpje waarvoor ik ze ook gezien heb....Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 20:03:
Je kan ze los bestellen, kosten dan ongeveer 250 euro per stuk, beetje overdreven lijkt me... Als alternatief zou je 4 van die Piranha PSone schermpjes kunnen halen, kosten "slechts" 75 euro per stuk (4"). Daarna flink modden om alles in die plexi behuizing te bouwen... Owja.. die schermpjes hebben standaard alleen composite in (2x --> 1 x externe bron en 1 x aansluiting voor op de PSone)
Ben je tevreden over de kwaliteit van deze schermen??Heb laatst een MadCow GameCube 5" TFT scherm gekocht en daar zelf nog een S-video aansluiting bijgemaakt.. dat ding had ook standaaard 2 composite ingangen....
Fantastisch idee! Ziet er goed uit dat ontwerp. Veel succes met het bouwen van die case en Keep up the good works! Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen ?? -dit ziet er namelijk zeer doordacht uit allemaal..-Ben al een tijdje bezig met een VJ pc, kijk hier voor de schets:
Verwijderd
Het schermpje dat ik heb gekocht is erg okay qua beeldkwaliteit, het is gemaakt om games op te spelen, dus moet wel een beetje duidelijk zijn...
Nog fff over de case: ik heb een topic geopend:
[rml][ CM]Custom ALU/PLEXI CubePC - specs[/rml]
Nog fff over de case: ik heb een topic geopend:
[rml][ CM]Custom ALU/PLEXI CubePC - specs[/rml]
In de USA worden 4" - 5" LCD schermpjes voor weinig aangeboden, voor eeen 100 dollar zijn ze al te vinden (kijk bv maar eens op www.mp3car.com )
Bij de kijkshop heb je voor 179 euro van Marquant (ok, ik weet het
) 5.6" LCD schermpjes aangeboden.
Een tip die ik hier ooit eens zag is op zoek gaan naar PSX LCD schermpjes, die worden ook voor een 150 euro aangeboden en makkelijk aan de praat te maken.
Voor een 50 euro haal je van die 14cm z/w tv'tjes met radio die ook op 12v werken, hier zit gewoon een beeldbuisje in en hebben vaak een CVBS aansluiting voor een externe video..
Bij de kijkshop heb je voor 179 euro van Marquant (ok, ik weet het
Een tip die ik hier ooit eens zag is op zoek gaan naar PSX LCD schermpjes, die worden ook voor een 150 euro aangeboden en makkelijk aan de praat te maken.
Voor een 50 euro haal je van die 14cm z/w tv'tjes met radio die ook op 12v werken, hier zit gewoon een beeldbuisje in en hebben vaak een CVBS aansluiting voor een externe video..
Verwijderd
Dat plan van die kleine TV schermpies is ook een goed idee! Ik ga straks 's fff de MediaMarkt bezoeken... kijken wat ze daar verkopen:
Kan ik u helpen?
Ja ik zoek een klein TV'tje
Waar wilt u het voor gebruiken?
Ehh.. om uit elkaar te slopen!
Kan ik u helpen?
Ja ik zoek een klein TV'tje
Waar wilt u het voor gebruiken?
Ehh.. om uit elkaar te slopen!
Verwijderd
Hier hebben ze ook wel leuke dingen:
http://www.megas.org/megashop/de/tfts.htm
Daar komt mij grafisch LCD ook vandaan... (via-via)
Maarja.. de prijzen zijn overal ongeveer even hoog... Vond het zelf de beste optie om de TFT uit zo'n spelcomputer-scherm te slopen...
http://www.megas.org/megashop/de/tfts.htm
Daar komt mij grafisch LCD ook vandaan... (via-via)
Maarja.. de prijzen zijn overal ongeveer even hoog... Vond het zelf de beste optie om de TFT uit zo'n spelcomputer-scherm te slopen...
Pagina: 1