Winroute maakt lokale netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• Quarks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08-2024
Hier is winrout geinstalleerd op een P200 met 128 Mb geheugen, hierin hangt in raid controller met daaraan een diskarray van 100 Gb. Nou merkte ik laatst tijden het over pompen van zo'n kleine 32 Gb dat het nogal veel uit maakt of dat je winroute aan hebt staan of die in zo'n geval maar eventjes uitzet. Als winroute namelijk aanstaat dan krijg in namelijk maximaal zo'n 1,5 Mb/s over het netwerk heen, terwijl als ik de winroute engine uit zet de transfere rate ineens omhoog springt naar een ruime 5 Mb/s. de oorzaak hiervan is zoals ik hier kan zien dat winroute als ie aanstaat en die 1,5 Mb/s moet door pompen zo'n kleine 64 % CPU tijd in beslag neemt en het systeem dan de rest. Nou is natuurlijk een oplossing het upgraden van die P200 maar software matig moet er toch ook wat te winnen zijn, liever zou ik het zien dat ik winroute zover krijg dat ie met zijn poten van mijn lokale traffic af zou blijven.

Powershot S30

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook met mijn server;

winroute engine aan: cpu gebruik 100% - snelheid 3.5 MB/s
winroute engine uit: cpu gebruik 30% - snelheid 7.5 MB/s

Specs: Celeron 500, 128 MB, 3Com 3C905B-TX NIC, WinXP (50 MB RAM vrij, met win2k en nt4 had ik ook precies deze snelheden/cpu usage % ...)

Is er eigenlijk wel een oplossing voor dit probleem :s

Verwijderd

Heb net ook ff een benchmark gedaan.. maakt idd veel uit :(

Ik zal even kijken of er iets aan te doen is.. zonodig meldt ik het aan de makers :)

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
neem i.p.v. winroute dan wingate of sysgate, mayb zijn dat lichtere progjes?

Ontspan.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Winroute Firewall 5.0 van Kerio op p1-200, 128mb, 2x realtec NIC.
Geen verschil op LAN meetbaar bij filesharing, gaming, VIOP enz enz.

Ik denk dat jullie de Firewall server niet op een aparte machine draaien maar op een bak waar je ook nog mee wil web surfen o.i.d.

• Wouter
  • Niet online
Ik zei server... ik snap sowieso niet hoe dat uit zou moeten maken; ik ga heus niet 30 andere dingen op dat ding doen terwijl ik de snelheid meet... nogal logisch dat het dan achteruit gaat.

• Wouter
  • Niet online
Met Winroute 5 (hiervoor 4.2.5) is de snelheid met engine aan zelfs gezakt tot 2.2 MB/s

:{
Pagina: 1