Toon posts:

performance probleem 3com 3300 switch --> coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren is het eea gewijzigd in de netwerk topologie van het netwerk dat ik beheer.
Voorheen zat alles in het netwerkaangesloten op een unmanaged 3com switch.
Gisteren heb ik een 3com 3300 geplaatst en daar alle servers op aangesloten. Ik heb een crosskabel gemaakt om te uplinken naar oude switch waar nog een aantal ethernet clients op zitten. Op de oude switch zat een coax repeater aangesloten, die dit deel van het netwerk verbind met een coax ring. Deze heb ik nu op de nieuwe switch aangesloten.
Er treden ernstige performance problemen op, enorme pingtijden, etc.
Wat zie ik over het hoofd wat ik bv. moet configureren op de nieuwe managed switch?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

coax ring ? = token ring ? is geen repeater ?

flow control op alle poorten poorten waar 1 machine op zit enabelen daar je anders geen backpressure uit kunt oefenen en de pakketten uit het overspoelde poort buffer gediscart worden.

en coax repeater poort op switch natuurlijk op half-duplex.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:58:
gisteren is het eea gewijzigd in de netwerk topologie van het netwerk dat ik beheer.
Voorheen zat alles in het netwerkaangesloten op een unmanaged 3com switch.
Gisteren heb ik een 3com 3300 geplaatst en daar alle servers op aangesloten. Ik heb een crosskabel gemaakt om te uplinken naar oude switch waar nog een aantal ethernet clients op zitten. Op de oude switch zat een coax repeater aangesloten, die dit deel van het netwerk verbind met een coax ring. Deze heb ik nu op de nieuwe switch aangesloten.
Er treden ernstige performance problemen op, enorme pingtijden, etc.
Wat zie ik over het hoofd wat ik bv. moet configureren op de nieuwe managed switch?
nen ff wat specifieker:
waar treden de ping problemen op:

tussen coax segmenten onderling
tussen coax en ethernet clienten
tussen coax en servers
tussen ethernet en servers
tussen servers ondeling
tussen .......... en ................

zijn het alleen maar ping, of packetloss, of collisions, of....................

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op 23 augustus 2002 @ 14:31:
[...]

nen ff wat specifieker:
waar treden de ping problemen op:

tussen coax segmenten onderling
tussen coax en ethernet clienten
tussen coax en servers
tussen ethernet en servers
tussen servers ondeling
tussen .......... en ................

zijn het alleen maar ping, of packetloss, of collisions, of....................
de ping problemen treden op tussen coax clients en ethernet stations..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien is de link tussen de oude switch en de nieuwe switch (gerealiseerd middels de crosscable) wel niet 100%, check of ie niet op full duplex staat te praten (iets wat die oude switch/hub mischien wel niet kan...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 augustus 2002 @ 17:50:
mischien is de link tussen de oude switch en de nieuwe switch (gerealiseerd middels de crosscable) wel niet 100%, check of ie niet op full duplex staat te praten (iets wat die oude switch/hub mischien wel niet kan...
hmm, inderdaad. Het is een 3c16465C superstack III. Ik zal eens nakijken of die alleen half-duplex aankan. De detectie op m'n 3300 switch geeft aan dat het een full-duplex link betreft.

Verwijderd

Ha excollega ! Waar ben je nu aan de gang ? De 3300's gebruiken wij ook. heb (gelukkig) nooit hoeven koppelen met een coax netwerk. Zorg in ieder geval dat de instellingen van beide poorten (coax zijde en 3300 switch) op fixed staan.

Ook moet je de 3300 switch (superstack II?) upgraden naar de laatste firmware versie 2.69. Dat is de meest stabiele. Je kan op de 3300 ook op de ledjes zien of er veel broadcast verkeer plaats vind. (alle ledjes tegelijkertijd knipperen). Heb ook wel eens van onze leverancier gehoort dat er mensen waren die op een 3300 switch op een poortje een hub aansloten. Zo'n 3300 met bepaalde software versie kon hier niet lekker mee omgaan (meer dan 8 mac adressen achter 1 poort of zo .....)

Ik weet niet of je beschikt over een trailversie van sniffer pro ?? maak op je 3300 een analyzer poort aan waar de uplink naar je coax netwerk op zit. Alle frames die op de poort aan komen met coax uplink worden gekopieerd naar de analyzer port. Op de analyzer port prik je een laptop of pc met sniffer pro en snuffelen maar ! Vaak kan je dan wel achter halen waar de fout zit.

Zou in ieder geval zorgen dat ik autonegotiation uit heb staan. Laatste firmware en release notes lezen. 10MH HD de uplink naar je coax zetten en kijken of het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:23:
Ha excollega ! Waar ben je nu aan de gang ? De 3300's gebruiken wij ook. heb (gelukkig) nooit hoeven koppelen met een coax netwerk. Zorg in ieder geval dat de instellingen van beide poorten (coax zijde en 3300 switch) op fixed staan.

Ook moet je de 3300 switch (superstack II?) upgraden naar de laatste firmware versie 2.69. Dat is de meest stabiele. Je kan op de 3300 ook op de ledjes zien of er veel broadcast verkeer plaats vind. (alle ledjes tegelijkertijd knipperen). Heb ook wel eens van onze leverancier gehoort dat er mensen waren die op een 3300 switch op een poortje een hub aansloten. Zo'n 3300 met bepaalde software versie kon hier niet lekker mee omgaan (meer dan 8 mac adressen achter 1 poort of zo .....)

Ik weet niet of je beschikt over een trailversie van sniffer pro ?? maak op je 3300 een analyzer poort aan waar de uplink naar je coax netwerk op zit. Alle frames die op de poort aan komen met coax uplink worden gekopieerd naar de analyzer port. Op de analyzer port prik je een laptop of pc met sniffer pro en snuffelen maar ! Vaak kan je dan wel achter halen waar de fout zit.

Zou in ieder geval zorgen dat ik autonegotiation uit heb staan. Laatste firmware en release notes lezen. 10MH HD de uplink naar je coax zetten en kijken of het dan wel werkt.
vroeg hier om je mail adres maar heb het al gevonden...
Pagina: 1