Toon posts:

neon sliert volt mod voor keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een N00B vraagje:

Ik heb zo een glowire gekregen voor in mijn keyboard. Hij werkt op 2 AA batterijen (3volt dus). Ik wil de 5 volt van mijn keyboard omzetten naar 3 volt.

* Wie heeft dit al gedaan en wat voor weerstand heb je gebruikt om er 3 volt van te maken?

* Ik weet niet hoeveel miliampere er nodig is voor de neon sliert en of de ps2 port dat kan leveren. (ik heb niet de beschikking over een multimeter).

* Als ik de juiste weerstand heb kan ik dan die weerstand tussen de +5 volt vd keyboard en de batterij +3volt pool solderen (ik bedoel het lipje waar je de batterij tussen klemt). En de ground aan de - pool van het batterij lipje?

thnx

EDIT:

Die inverter wordt dus gevoed door 2xAA. De set is gekocht als keyboard mod set bij xxl cases. Ik baal van die batterijen en wil dat gedeelte er af zagen en doorverbinden naar de 5volt van het keyboard. Op die manier is die inverter klein genoeg om in mijn keyboard te passen. nu hang et een klein kastje aan met 2 batterijen er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
je moet de weerstand weten van je neon sliert...
schakel een weerstand die 2/5 van de weerstand heeft van je sliert in serie met de sliert

denk alleen niet dat ps2 hiervoor genoeg ampjes levert

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ikzelf heb een inverter voor de glow wire. die 5v omzet naar glow wire voltages. Net zoals een CCFL een inverter nodig heeft.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neon sliert ken je NIET via de PS/2 - USB poort doen! teveel ampere's worden er dan door de kabel heen getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon die batterijhouder gebruikt, met een klittebandje onder de ramplank plakken, gaan best lang mee die batterijtjes.

Hier mijn howto: http://www.ccmod.com/howto.php/8

Afbeeldingslocatie: http://www.ccmod.com/images/upload/a_8_detailgroot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan ind je mobo het niet erg tof van je en houdt er waarschijnlijk mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je de stroom niet uit je moederbord trekt, maar bijv. uit een voedingskabel uit je computerkast. Dit gaat je ps/2 poort niet trekken, en als hij het wel doet is het toch niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor het advies.....

Ik vraag me alleen af. Wat als ik een USB toestsenbord neem? over de USB loopt toch 12volt?!

Ik zou dan toch een UBS -> PS2 adapter kunnen nemen en dan wel vanaf mijn keyboard die 5 volt pakken. Ik neem aan dat een usb poort toch wel wat meer miliampere kan leveren.

Ik wil echt af van de batterijtjes. :'(

nogmaal jullie ideen / bevindingen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gaat er over usb 5V, maar je kan toch gewoon de voeding uit je comp halen met een inverter en dat kabeltje langs je ps2 kabeltje vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIT IS MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Usb = 5V
key = ook 5v :)

btw zo'n ps2 poort kan wel wat hebben hoor
er zijn zelfs externe hdd's die daar hun spanning uit halen

gewoon drie diodes in serie met je neon snoertje zetten (1n4001 oid)

drempelspanning over een diode = 0.7V

3*0.7 = 2.1V

5-2.1 = 2.9

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik ga ook zoeiets maken, en ook de led's van mijn muismat en fan's van mijn cool-case hebben spanning nodig, dus 1 draadje gaat langs de waterslangen me cool-case in, en daar zitten 2 plugjes in waar ik me KeyBoard+MuisMat inplug. klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je dan zoon glowwire vandaan hale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zou ik ook wel eens willen weten.. wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 11:57:
Waar kan je dan zoon glowwire vandaan hale?
Voorbeeld van glowwire op www.ccmod.com is een Recom glowwire.
Kan je op www.recom.nl kijken of er een dealer in jouw regio aanwezig is.
Heb hem zelf ook en zeker de moeite waard. Kost ongeveer € 35

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Pagina: 1