Toon posts:

nVidia GeForce 4 Ti4400 alleen in 16 colors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb onlangs een nVidia GeForce 4 Ti4400 kaart aangeschaft en heb een
MS-6367 micro-ATX. nVidia nForce 420D chipset moederbord..

Na de installatie van Windows 98 heb ik de driver die bij deze kaart zat geinstalleerd. Helaas wil de computer alleen opstarten in de 16 colors-mode.
Wanneer ik deze instelling wijzig moet ik de computer opnieuw opstarten. Daarna slaat hij vast en moet ik in de "safe mode" opstarten..
Als ik daarna opstart staat ie weer in de 16 color-mode.. Soms krijg ik ook meldingen dat de video-adapter niet goed werkt en dan moet ie weer opnieuw opstarten.. Kortom hij crashed continue en wil alleen in die 16-color-mode draaien.

Ik las ergens op een support-site dat je de volgende instelling in de BIOS moet selecteren: 'Assign IRQ to VGA'

Helaas kan ik deze setting nergens vinden, weet iemand hoe ik deze setting wel kan veranderen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Bastiaan

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:19

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Arg moest dus in VB komen en niet PMG |:(

Verwijderd

moved PMG >> VB

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Als je je device manager benadert en je video kaart staat niet als "Nvidia ti4400 blblablabla" maar als "VGA Safe Mode" o.i.d. dan moet je die optie idd aanzetten ergens maar ja aangezien wij jou mobo niet hebben zul je dat zelf moeten vinden vrees ik.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik denk niet dat het probleem is dat je Ti4400 alleen in 16 kleuren draait maar dat je die ti4400 niet goed geinstalleert krijgt. Hij zit niet goed aangesloten of hij is gewoon brak. Een DOA' tje misschien.

Probeer anders eens andere drivers.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

wat voor error code geeft ie in device manager?
code 10:
kan irq probleem zijn , maar ook een driver probleem , ik heb namelijk precies hetzelfde gehad met drivers van nvidia....
waarschijnlijk had ik een soort driver conflict tussen ouwe en nieuwe drivers met de nieuwe kaart erin...
oplossing voor mij was : windows er opnieuw OVERHEEN gooien (hoeft dus niet format)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Low,

Hij geeft geen error in Device Manager.. Bij de adapter staat gewoon netjes de driver die er bij zat geinstalleerd. Ik krijg hem echter niet van die 16 kleuren-settings af.. Als ik dat tcoh probeer moet ik opnieuw opstarten en dan slaat de pc vast...
Als je dan weer opstart krijg ik een melding dat de beelschermadapter niet goed functioneerd.. Ik kan dan alleen [ok] indrukken.. Ik blijf steeds in hetzelfde cirkeltje doorgaan.

Verwijderd

Mogguh,

dus eruit halen en er ff goed en netjuhz inprikken heeft geen zin? Probeer eens nieuwe drivers...tis vrij irritant wat je hebt, maar t komt wel goei!

DUH M@ZZOL$$

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat opnieuw er in prikken zeker proberen.. Ook heb ik een aantal drivers gedownload.. Wordt vanavond gewoon weer even de hele avond achter en onder dat apparaat zitten :-)

Ik laat nog wel even weten of er na vanavond schot in de zaak zit.. In ieder geval bedankt voor de aanwijzingen!

Verwijderd

Ha die problemen heb ik dus ook gehad he.
Nieuwe videokaart (Leadtek A250 TD ti 4400) in mn systeem, windows opnieuw installeren, draait allemaal mooi. Maar ja das nog maar op 256 kleuren he... Vervolgens installeer ik dus drivers voor videokaart en de hele boel werkt niet meer. Fout meldingen van onjuiste adapter nogwat... Alleen op 256 kleuren werkte de boel wel... maar ja dat ziet er niet uit natuurlijk.
Probleem lag bij de andere PCI kaarten in mn systeem. Na 2x deze verplaatst te hebben werkte alles perfect.
Ik denk dus dat jij hetzelfde probleem hebt. Je zal dus ff moeten uitproberen welke combinatie goed werkt voor jou Mobo.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Moet je niet eerst drivers voor de nVidia nForce 420D moederbord chipset installeren? Ik neem aan dat W98 die niet standaard heeft :+

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik zou eerst maar eens de allernieuwste nvidia driver ophalen als je dat nog niet gedaan had. Ik had bij me nieuwe geforce ook altijd alleen maar 16 kleuren totdat ik de nieuwste driver installeerde, toen kon ik weer gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Posters,

Het is me gelukt, ik heb in de BIOS "Shadow" op "disable gezet en heb 512 Mb Ram geheugen weggehaald.. Ik had 1024.. Nu weet ik alleen nog niet welke van de twee oplossingen mu de juiste geweest is dus ik ga dat geheugen nog een keer terugzetten.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie input!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit lees ik net:
Question:
I can only get 16 colours to display.

Answer:
If you use Win95, Win98, Win98SE or WinME and have more than 512MB of RAM installed in your system you may experience this problem when you install Nvidia drivers. This is a confirmed Microsoft issue and details on the cause, symptoms and resolutions can be found ...
etc...

Link:
http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=5
(ergens halverwege deze pagina)

Het lijkt inderdaad aan je geheugen te liggen dus...

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Windows 98 kan inderdaad niet verder dan 512 Mb tellen. Als je er meer in zet, gaat hij raar doen. Ook wanneer je ergens instelt dat hij maar tot 512MB moet gaan.

Bios shadow zou niet zo veel uit moeten maken, maarja, soms helpen de gekste dingen.

Ik zou dus een andere windows installeren, dan kun je je 1024Mb ram tenminste goed gebruiken.

Als je een VIA chipset hebt, moet je ook de laatste via4in1 drivers installeren en dan pas de nvidia drivers en directx8.1.

Gelukkig is je probleem reeds opgelost.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Helaas wil de computer alleen opstarten in de 16 colors-mode.
Hé, kan hij meer dan 16 kleuren aan dan? :+

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een ontzettende domme vraag, ik hoop dat jullie me het vergeven maareh.. Hoe kan ik zien of ik een VIA Chipset heb? Ik lees daar in de documentatie van mijn moederbord niets over..

Op mijn moederbord (msi-6367) zit standaard een Ge Force2 Mx-Class advanced Graphics Processing Unit en in het bovenste pci-slot is een GeForce 4 Ti 4400 kaart gestoken..

Het werkt nu volgens mij goed, maar wat kan zo'n via4in1-driver voor mij betekenen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt een nvidia chipset, dus geen VIA, dus 4in1 heb je nix aan dacht ik.

specs

Pagina: 1