Toon posts:

Welke cpu voor een Aopen AK73 Pro(A) moederplank??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een vraagje,
er zijn hier vast wel mensen met het zelfde moederbord ;)

Welke cpu kan hier maximaal opgeprikt worden???
Het is een Socket A bord en AMD XP voorbereid, maar ik heb geen idee welke cpu ik nou moet kopen :?

Ik heb ook al bij www.aopen.com gekeken maar dit bord staat dus niet meer op de site!! Zal wel te "oud" zijn ofzo |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zal ik je even helpen? http://www.aopen.com/products/mb/ak73pro(a).htm :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 23-08-2002 11:10 . Reden: hmm.. automagische link pakt de haakjes niet.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry niet goed gekeken, maar er staat op de doos :

AMD Athlon XP Ready, en op site staat (*:Not Recommended) !!!

Wat moet ik nou geloven ??

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mainbord en ben ook op zoek naar een andere cpu. Als je goed kijkt op internet bij de cpu table dan zie ja alle AK73 varianten. de Pro-a kan max een 2000Xp na een biosupgrade.

http://www.aopen.com/tech/report/cpuref/k7.htm

geen dank :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:17
Het zit zo:

Er zijn verschillende versies van de AK73Pro A. Op het moederbord zit ergens bovenaan een stickertje. Daar op staat een nummer. Als dat nummer eindigt met 1 van de onderstaande nummers, word het afgeraden om er een Athlon XP op te prikken.

77 73 75 71 79 7A 7B 7C 7D 7E 37 33 35 31 39 3A 3B 3C 3D 3E 57 53 55 51 59 5A 5B 5C 5D 5E 17 13 97 93.

Let op, afgeraden, dus het KAN wel werken. Eindigt het nummer niet met 1 van bovenstaande nummers, dan is er niets aan de hand.

Mijn AK73Pro A bord eindigt met 93, dus is deze NIET geschikt voor de Athlon XP processor.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Search even, want dit bord is al erg vaak besproken in deze context.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.