Geforce 2 GTS lockups in Windows

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Hi,

Ik heb een raar probleem met een PC. Ik heb de videokaart geupgrade van een Intel i740 AGP naar een Creative GF2 GTS. Nu loopt de PC telkens al vast bij het opstarten van Windows. Ik heb van alles geprobeerd:
- Windows 2000, SP3, nieuwste NVidia drivers, nieuwste DirectX
- Windows 98, , nieuwste NVidia drivers, nieuwste DirectX

Het resultaat is altijd hetzelfde: in veilige modus werkt het allemaal goed, in gewone modus loopt de PC meteen vast na het starten van Windows.

De videokaart doet het in een andere PC (HP VL400) wel goed. Ook heb ik een TNT2 Ultra geprobeerd, die werkt wel prima in deze PC.

Wat kan het zijn? Levert het mobo misschien te weinig stroom aan het AGPslot?

Verwijderd

Waarschijnlijk wil je OS in AGP4x modus opstarten terwijl je moederbord maar AGP2x ondersteunt (dit laatste neem ik aan, weet ik niet, DFI P2XBL rev. A2 zegt me niets). Hiervoor zijn verschillende oplossingen mogelijk :

• dek het uiterst rechtse pinnetje van je AGP kaart zorgvuldig af met een stukje isolatietape
• zorg voor drivers die AGP2x forceren ipv APG4x (die zijn schaars te vinden op het web)

Gebruik de search even voor meer informatie, hier zijn al verschillende topics over voorbij gekomen. :)

• metalant
Het was niet in de PC van mijn SPecs, maar op een Laser pc met een PCPartner/Vtech moederbord met Intel BX chipset.

Mijn eigen PC heeft ook een BX chipset, maar daarheb ik geen problemen met AGP 4x/2x. Wordt dit door je OS bepaald? Want ik had het ook met Windows 98, daar zit toch geen AGP 4x ondersteuning in?

Verwijderd

Ik heb het zelf ook gehad, ook met een BX bord. Ik kon geen Windows 2000/XP gebruiken zonder de speciale drivers te installeren. Ik weet niet precies of het in het OS zit of niet, ik weet alleen dat je waarschijnlijk je AGP kaart moet vertellen dat ie op AGP2x gestart moet worden. Lees wat oudere topics door en je bent overtuigd.

• metalant
Okee, ik heb nu dus het een en ander gevonden waarmee ik het probleem zou kunnen oplossen/omzeilen:

- AGP mode selecteren in het bios (ik weet niet of dat kan, volgens mij niet)
- AGP aperture size kleiner dan 16Mb zetten in het bios (dan forceer je AGP1x)
- De kaart afplakken
- Powerstrip installeren
- Speciale drivers installeren

Nou ja, ik had de moed al opgegeven en heb het spul teruggegeven met de mededeling dat de kaart in combinatie met het moederbord niet werkte, maar dan weet ik het voor een volgende keer. :-)