NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Wat ik wel het voordeel vind van CF, is dat het veel steviger is dan de rest. Maar voor de rest maakt het (voor mij) geen hol uit. Sommige schijnen iets sneller te zijn (SD), maar daar heb ik toch weinig aan.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
CompactFlash en SD zijn de flashmedia van de toekomst. CompactFlash is er in grotere capaciteiten, is goedkoop en er is ongelofelijk veel ondersteuning voor. SD is wat nieuwer en heeft als voordeel dat het een klein formaat heeft en in de toekomst in grotere formaten beschikbaar zal zijn amar het is vooralsnog erg duur.
compatflash is even betrouwbaar als ieder ander Flash geheugen, en natuurlijk gaat het niet trillen, flash-geheugen is solidstate. Je kan compactflash kaartjes van 10 meter hoog laten vallen zonder dat ze beschadigd zijn (volgens SanDisk).
En waarom denk je dat het niet betrouwbaar is? En waarom neem je dan een Nikon 5700?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Is een CF dan géén Micro dive of zoiets, met draaiende delen, trillen enz..?? Of heb ik het nu helemaal mis
Met andere woorden, CF is dus wél goed en betrouwbaar?
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
1 gig voor 300 euro? Bedoel je niet een IBM microdrive
ik wist wel dat ik verkeerd zat, ja dus, het is dus wél een verschillend media!
CompactFlash en SD zijn de flashmedia van de toekomst. CompactFlash is er in grotere capaciteiten, is goedkoop en er is ongelofelijk veel ondersteuning voor. SD is wat nieuwer en heeft als voordeel dat het een klein formaat heeft en in de toekomst in grotere formaten beschikbaar zal zijn amar het is vooralsnog erg duur.
compatflash is even betrouwbaar als ieder ander Flash geheugen, en natuurlijk gaat het niet trillen, flash-geheugen is solidstate. Je kan compactflash kaartjes van 10 meter hoog laten vallen zonder dat ze beschadigd zijn (volgens SanDisk).
Flash geheugen op zich is heelbetrouwbaar, dat weet ik wel, maar ik was in de war met zo'n Micro-drive
En waarom neem je dan een Nikon 5700?
euhhhhh hoezo
Weet jij een betere of zo?? VERTEL eens.. je hebt mij nieuwsgierig gemaakt
Verwijderd
Toen ik hem kreeg had ik wel een dooie pixel erin dus ik wacht met smart op een nieuwe.
Sjees een DOOIE pixel?? Hoedatdanzo?? Is dat op het display of zie je dat op de foto?Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:16:
Extra300s , die Nikon is prima,.. ik heb hem zelf ook besteld.
Toen ik hem kreeg had ik wel een dooie pixel erin dus ik wacht met smart op een nieuwe.
Hoe werkt de camera zo, geef eens een revieuwtje als je wil
Verwijderd
ik heb al een topic geopend over de Nikon Coolpix 5700 en ben ook erg beniewd naar ervaringen e.d >>> [rml][ nikon coolpix 5700] benieuwd[/rml]
ik heb hem dus een half dagje gehad (wacht dus op een nieuwe nu) en ik kan zeggen dat het geen schnip-schnap camera is. de leercurve is best hoog, veel dingen in te stellen enzo... maarre de quality is echt vet! nadeel is dat als je vet inzoomt met weinig licht dat wat lang duurt. ook is die 32mb kaart snel vol als je alles op RAW schiet.
Ook is de MD net zonder meer overal in te zetten. Denk bv. aan gebieden met een hoge luchtvochtigheid, temperaturen onder 0c en boven 50c en hoogtes vanaf 2500 a 3000 meter (weet de exacte getallen niet, staan in de techspecs ergens op de IBM website)
Daar tegenover staat de enorme opslag capaciteit voor een redelijk prijs.
Ikzelf gebruik al 1,5 jaar een 340Mb model en ben daar zeer tevreden mee. Houdt alleen wel rekening met bovenstaande. Zekers als je veel foto's achter elkaar wilt schieten kan het zijn dat de Microdrive het niet zo snel weg kan schrijven en zul je dus langer moeten wachten dan bij gebruik van flashgeheugen.
Maar zoals ik zei, ik heb er nog nooit problemen mee gehad na 1,5 jaar gebruik en duizenden foto's schrijven/lezen/verwijderen.
[edit]
Neem trouwens mijn waarschuwing niet al te letterlijk, ik heb bijvoorbeeld gewoon foto's gemaakt tijdens mijn wintersportvakantie tijdens hevige sneeuwval (koud/vochtig). Zo'n microdrive zit natuurlijk best goed beschermd in een camera en cameratas. Maar het is natuurlijk wel beter voor de levensduur van zo'n ding als je er in je achterhoofd een beetje rekening mee houdt.