Ik ben bezig met het ontwerpen van een applicatie waarmee onderdelen van een website beheerd kunnen worden. Ik ga geen details geven over de applicatie zelf verder, omdat het niet relevant is en het de aandacht van het probleem afleidt. Ik zit echter met een UI dilemma. Ik moet nu kiezen voor de opzet van de User Interface en ik zit te twijfelen tussen twee opties:
Web interface (ASP.NET)
Voordelen:
Vanaf de meeste pc's bereikbaar zonder een programma te moeten installeren
.NET Framework hoeft niet geïnstalleerd te worden
Nadelen:
Lagere performance (hoewel het in vergelijking met ASP 3.0 een stuk beter is)
Minder krachtig voor geavanceerde applicaties
Gedeeltelijk het wiel opnieuw uitvinden
Windows Forms (al dan niet internet deployed)
Voordelen:
Hoge performance
Werkt 'lekkerder'
Geschikt en ontworpen voor geavanceerde applicaties
Nadelen:
.NET Framework moet geïnstalleerd zijn bij de client
Applicatie moet geïnstalleerd worden op client pc (tenzij gebruik wordt gemaakt van internet deployment)
Wanneer gebruik wordt gemaakt van internet deployment van windows forms, wordt het formulier van een webserver gehaald en is het dus ook vanaf elke pc te benaderen, zolang het .NET Framework geïnstalleerd is. De applicatie wordt niet in 1 keer gedownload, maar alleen de onderdelen die nodig zijn.
Vraag
Mijn vraag dus: wat kan ik het beste doen? Moet ik kiezen voor het installatiegemak of voor het gemak tijdens het werken en de kracht van de applicatie? In principe kan alles wat ik wil via ASP.NET wel, maar met het gebruik van Windows Forms kunnen die dingen beter uitgewerkt worden en werkt het een stuk prettiger.
Web interface (ASP.NET)
Voordelen:
Nadelen:
Windows Forms (al dan niet internet deployed)
Voordelen:
Nadelen:
Wanneer gebruik wordt gemaakt van internet deployment van windows forms, wordt het formulier van een webserver gehaald en is het dus ook vanaf elke pc te benaderen, zolang het .NET Framework geïnstalleerd is. De applicatie wordt niet in 1 keer gedownload, maar alleen de onderdelen die nodig zijn.
Vraag
Mijn vraag dus: wat kan ik het beste doen? Moet ik kiezen voor het installatiegemak of voor het gemak tijdens het werken en de kracht van de applicatie? In principe kan alles wat ik wil via ASP.NET wel, maar met het gebruik van Windows Forms kunnen die dingen beter uitgewerkt worden en werkt het een stuk prettiger.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia