Hoe automatisch mijn PC laten opstarten om 18.00 uur?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Nou de vraag bij het subject zegt het al! Hoe kan ik automatisch mijn PC laten opstarten om bv 18.00 uur, zodat wanneer ik thuis kom (uit mijn werk) mijn PC al lekker is opgestart :)

Het is wel zo dat mijn PC 'wake-on-lan' ondersteund, want als ik ernaartoe FTP gaat dat dus wel goed. Dit levert niet de gewenste functionaliteit.

Ik wil dus gewoon dat hij echt vanuit uit-modus (dus niet sleep modus) opstart. Iemand een idee :?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stroom-timer-schakelaar van de doehetzelfzaak :?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
its_me schreef op 23 augustus 2002 @ 09:36:
Stroom-timer-schakelaar van de doehetzelfzaak :?
Tja, dat is een mogelijkheid, maar ik zocht naar een hardware of software matige oplossing...

Verwijderd

in de bios kan je zorgen dat ie automatisch aan gaat op een bepaald tijdstip, zoek daar maar eens ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wake up on alarm, en dat dan op day 0 zetten

Verwijderd

Dat werkt helaas alleen in standby modus (op een ASUS A7V266) :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
dat alarm werkt meestal alleen als de stroom er niet is afgeweest.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:39:
in de bios kan je zorgen dat ie automatisch aan gaat op een bepaald tijdstip, zoek daar maar eens ;)
volgens mij heeft lang niet elk mobo deze functie...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 23 augustus 2002 @ 09:40:
wake up on alarm, en dat dan op day 0 zetten
Verklaar je nader, want dit is wake-up on alarm. Mijn netwerk kaart ondersteund het wel, maar dan ben ik er nog niet met de bepaalde tijd. De dag staat dan op 0, maar dan ben ik er nog niet met de tijd...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Je bedoelt een functie zoals deze :?

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/DCP_0064.JPG

Je bent btw niet lui he?! :+

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Tja, dat is een mogelijkheid, maar ik zocht naar een hardware of software matige oplossing...
Een software oplossing wordt natuurlijk nogal lastig als je PC uit staat en dat is nog een understatement.
Een schakelklok zoals its_me die ook al noemde, lijkt me tamelijk hardware en simpel en goedkoop, oftewel: WAT WIL JE NOG MEER?!?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Vunzz schreef op 23 augustus 2002 @ 09:54:
[...]

Een software oplossing wordt natuurlijk nogal lastig als je PC uit staat en dat is nog een understatement.
Een schakelklok zoals its_me die ook al noemde, lijkt me tamelijk hardware en simpel en goedkoop, oftewel: WAT WIL JE NOG MEER?!?
Dan moet je bios wel de functie "AC PWR Loss Restart" ondersteunen, IVM met het ATX voeding "probleem".

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat ondersteunen veel BIOSen juist weer wel, gewoon na power loss op "restart" of "stay off" zetten

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xandrios
  • Laatst online: 12-08 17:53
Wake on ring (ofzo)

Dan gaat ie aan als je het telefoonnummer belt die op het modem is aangesloten :P

• Vunzz
Dan moet je bios wel de functie "AC PWR Loss Restart" ondersteunen, IVM met het ATX voeding "probleem".
Dat wel natuurlijk, maar...:
Zelfs mijn antieke A7V ondersteund dat, dus de 266 versie waarschijnlijk ook wel.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Check mijn plaatje. Ik kan dus kiezen uit:
  • Extern modem
  • Lan of PCI modem
  • PS2 keyboard
  • USB
Of gewoon op een bepaalde tijd. Keuze genoeg lijkt me :P

Verwijderd

Die wake-up functie werkt niet op de ASUS A7V266, misschien een Bios update :?
Daar heb je niets aan, dan staat er spanning op je voeding, daar gaan de moderne ATX machines niet mee aan.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
lees net in het topic: Het Grote "Welke winamp plugins heb jij" topic! ui SA
HermeS schreef op 23 augustus 2002 @ 08:46:
okay, get a load of this.

ik heb gisteren mijn stereo setje de deur uitgedaan (heb nu goede pc speakers), alleen zat er ook een wekker funtie op welke ik gebruikte. Omdat ik niet terug wilde naar een wekker-radio, heb ik behoorlijk lopen zoeken. Op GoT kwam ik alleen antwoord tegen als moet je in je bios aanzetten, of doe het via WoL (van beiden wist ik al dat ze bestonden en was voor mij geen redelijke oplossing). Gelukig kwam ik deze plugin tegen

Winampswitch
• Wekker / Alarm / bedtijd funtie :P
• 10, ideaal programma voor de mensen welke geen wekkerradio hebben. Je kunt alle dagen van de week instellen. De PC start zich dan automatisch op (zorg dat je in de bios aanzet dat het os naar je bios mag schrijven) en begint lekker muziek te spelen. Je kunt hem ook gebruiken als je naar bed gaat, maar toch nog even naar muziek wilt luisten wanneer je inbed ligt. In te stellen dat de pc shutdown/hibernate/standby gaat wanneer je playlist/timer is afgelopen

Geweldig progamma vandaar het hoge cijfer.
misschien een oplossing in samenwerking met je bios??

• Vunzz
Daar heb je niets aan, dan staat er spanning op je voeding, daar gaan de moderne ATX machines niet mee aan.
Toch wel hoor. Moet je wel je BIOS ff goed instellen.
Mijn eigen PC-tje start ook meteen op als ik de hoofschakelaar op mijn zoldertje omzet ;)
En ik heb ECHT eeb ATX hoor...

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Zie ook bovenste optie van bios in mijn plaatje :P

• Vunzz
Zie ook bovenste optie van bios in mijn plaatje
Juist, die ja! :+

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 23-08-2002 10:10 . Reden: foutje in smiley 8)7 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Woudloper schreef op 23 augustus 2002 @ 09:49:
[...]

Verklaar je nader, want dit is wake-up on alarm. Mijn netwerk kaart ondersteund het wel, maar dan ben ik er nog niet met de bepaalde tijd. De dag staat dan op 0, maar dan ben ik er nog niet met de tijd...
dag 0 is iedere dag
en dan zet je de tijd erin, en dan klaar :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 23:28
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:01:
Die wake-up functie werkt niet op de ASUS A7V266, misschien een Bios update :?

[...]

Heb ook atx en op et moment dat ik de APM functie nie aan heb staan in de bios of in win2k, kan ik m'n pc aanzetten door de schakelaar van m'n stekkerdoos over te halen.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die opstarten als de stroom aangaat (wakeup after power loss of iets dergelijks) kan ook een jumper zijn ;)

Bij mijn A7V werkt dit. (geen jumper d8 ik)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Sleep Timer 2.3 installeren:

http://yasoft.km.ru/eng/files.asp :P :)
Pagina: 1