Intentionally left blank.
Als een BIOS reset niet helpt, dan zou je alle kaarten muv videokaart moeten eruittrekken, de harddisks en de CD/DVD moeten ontkoppelen. Plaats ze daarna een voor een bij om te kijken wanneer je deze foutmelding krijgt
Nou, ik heb dus het BIOS gereset tot zoverre dat mij lukte...
Nog steeds error.
En nu de CD-Rom speler, extra 3Com netwerkkaart, en alle HDD's...
En nog steeds...
Andere videokaart, same problem.
Nog steeds error.
En nu de CD-Rom speler, extra 3Com netwerkkaart, en alle HDD's...
En nog steeds...
Andere videokaart, same problem.
Wat voor een foutmelding krijg je exact, wanneer je de BIOS in wil duiken
Ik type wel effe helemaal wat er staat op m'n scherm wanneer hij gewoon niet verder gaat:
En dan kan ik 'n eeuwigheid wachten!
(Ik kan wel het "configure" bios in komen, maar wat moet ik bijv. uitzetten om die P&P te disablen, heb hem wel al zo staan dat m'n OS P&P niet ondersteund.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ASUS CUV4X-DLS ACPI BIOS Revision 1014 CPU1: Intel(R) Pentium(R) III 1000 MHz CPU2:*Intel(R) Pentium(R) III 1000 MHz Memory Test : 1048576 OK Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A Initialize Plug and Play Cards... |
En dan kan ik 'n eeuwigheid wachten!
(Ik kan wel het "configure" bios in komen, maar wat moet ik bijv. uitzetten om die P&P te disablen, heb hem wel al zo staan dat m'n OS P&P niet ondersteund.)
Had ie daarvoor wel (een langere tijd) goed gewerkt? Kun je je misschien herinneren sinds wanneer dat is gebeurd?
Tijdens de PnP init wijst de BIOS DMA, IRQ, I/O adressen, ROM adressen en dat soort zut aan elk hardware onderdeel. Misschien dat je nu bijvoorbeeld de PCI IRQ instellingen handmatig moet instellen. "PnP OS Installed" uitschakelen is alleen nuttig wanneer je de hardwarebronnen niet wil delen of als je een OS installeert die geen PnP ondersteunt
Tijdens de PnP init wijst de BIOS DMA, IRQ, I/O adressen, ROM adressen en dat soort zut aan elk hardware onderdeel. Misschien dat je nu bijvoorbeeld de PCI IRQ instellingen handmatig moet instellen. "PnP OS Installed" uitschakelen is alleen nuttig wanneer je de hardwarebronnen niet wil delen of als je een OS installeert die geen PnP ondersteunt
Ik heb nogmaals de batterij eruit gehaald, en ik ben eens hard gaan frutten, ik heb alle "boot" functies uitgezet, en toen boote hij dus... Dus voor de mensen met het zelfde probleem, test dat eerst eens...
(Thanks BalusC voor je hulp!)
(Thanks BalusC voor je hulp!)
Pagina: 1