Toon posts:

defragmenteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Na zo'n drie jaar mijn PC (450MHz, W98 2nd) intensief gebruikt te hebben dacht ik eens te gaan defragmenteren. Drie keer geprobeerd maar elke keer blijft hij hangen bij 10%. Hij begint elke keer opnieuw omdat "het bestandsysteem is gewijzigd." en komt dan weer niet verder dan 10%. De schijf is zo'n 7GB, en ik heb 1,5GB vrije ruimte kunnen regelen. 256MB Intern geheugen. Zoveel mogelijk alle achtergrondprogramma's uitgeschakeld. Maar telkens na 24 uur zwoegen nog steeds geen verbetering..... Iemand enig idee hoe da ken? :'(

Verwijderd

virusscanner uitgeschakeld?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Alle processon op de achtergrond sluiten (scannersoftware, muis, virus, firewall, ALLES wat rechtsonderin icoontjes maakt), en als het kan nog meer ...

Bovendien zal het defragmenteren van deze schijf je al snel zo'n 8 uur kosten gok ik ...

Happy Blessings <3

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja dat komt me heel bekend voor. Je zit zeker te werken tijdens het defraggen? moet je niet doen, gaat goed mis. Je verandert dan dingen en dat snapt windows niet.
Wat je verder denk ik bent vergeten, is tijdens het defraggen je virtuele geheugen (swap)uit te schakelen. Klinkt gek, maar werkt wel. En na afloop maak je dan een swapfile aan met vaste grootte; wordt je pc over het algemeen nog sneller van ook. Vuistregel hiervoor is swapfile = 2x intern geheugen. Is beetje afhankelijk van wat voor programma's je draait, maar in jouw geval denk ik dat je ook wel met een 256MB swapfile uit de voeten moet kunnen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
gewoon opnieuw opstarten in veilige modes en dan defrag

ohw ja om voorbij 10% te komen duurt het altijd heel lang

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
W8 even, beter lezen de volgende keer ...

Ook via <ctrl><alt><del> alles afgesloten?? (je hoeft geloof ik maar 3 processon over te houden, kan ik niet proberen, aangezien ik tegenwoordig XP draai)

Happy Blessings <3

Verwijderd

Start opnieuw op in veilige modus. Dan loopt er zo weinig mogelijk wat iets met je schijf wil doen. (of download bijv. Diskeeper, da's nog een betere oplossing.. :) )

Verwijderd

Kijk eens of je hier wat mee kan uitschakelen:

http://yasoft.km.ru/eng/files.asp :) +:

Verwijderd

Met CRTL+ALT+DEL alles killen behalve systray en explorer. Screensaver uitschakelen en je defrag draaien.

Verwijderd

Yep veilige modus moet werken mits je geen beschadigde/verloren clusters hebt.
Dat laatste kun je herstellen met bijv. scandisk of norton disk doctor.

Defragmenteren behoor je regelmatig te doen en zeker niet eens in de 3 jaar!
Meer een bezigheid die je eens per week moet doen en op z'n minst eens per maand.
Norton heeft bijv. een optie om iedere dag te kijken of hij moet defragmenteren bij een bepaald percentage.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:12:
Yep veilige modus moet werken mits je geen beschadigde/verloren clusters hebt.
Dat laatste kun je herstellen met bijv. scandisk of norton disk doctor.

Defragmenteren behoor je regelmatig te doen en zeker niet eens in de 3 jaar!
Meer een bezigheid die je eens per week moet doen en op z'n minst eens per maand.
Norton heeft bijv. een optie om iedere dag te kijken of hij moet defragmenteren bij een bepaald percentage.
en dan het liefste scandisk vanuit DOS.

ik vind het verder knap dat je na 3 jaar nog een werkend OS hebt.
Pagina: 1