Toon posts:

Het belang van PIN 1 van de floppy kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude 486 heeft een 3,5" floppy drive(jawel).
Nou bekeek ik laatst die kabel es goed en zag dat de rode (pin 1) draad vlak bij de connector kapot is. M.a.w. een onderbrekeing van zeker 2 cm!
Nou had ik laatst een probleem ermee dat de BIOS aan het zeuren was: 16X : system option not set + ik had een jumper gevonden (geen idee waar die van afkwam, had net een kapotte cd-rom gesloopt om daar mijn 2e hdd in te stoppen in een 5&,25" slot). Na dat ik die jumper ergens had ini gestopt, nog steeds, weer eruit, nog steeds probleem. Daarna nog een reboot en hoppa! hij deed het weer!
raden jullie aan om gewoon even een nieuwe kabel te halen (kringloop=€1!), of maakt het niet uit?

Ik heb btw op http://www.phm.lu/Documentation/Connectors/FDD.asp gevonden dat het een ground kabeltje is.
(Search leverde niks voor mij op)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 09:14 . Reden: geen kwarts en halve support door PARSE :? ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 16:33

markvt

Peppi Cola

volgens mij ben je alleen al meer kwijt aan het posten van dit bericht hierzo dan aan het kopen van een nieuw kabeltje

Het lijkt mij, dat ieder draadje wat eraan zit nodig is, anders zouden ze het er niet aan doen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:08

Sherlock

No Shit

Loop even langs bij je lokale pc-boer en waarschijnlijk mag je hem zo meenemen

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.