Toon posts:

Outlook Express, ineens hele adresboek leeg!

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader gebruikt Outlook Express voor werk en prive (staan dus >100 belangrijke e-mail adressen in).

Vanochtend wil mijn vader een nieuw bericht typen, klikt op "Aan"; blijkt dat alle contactpersonen verdwenen zijn!

Waar je ook zoekt in Outlook Express of Windows XPhome, geen enkel persoon meer te vinden!

Hoe kan dit nu gebeuren?

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 03:15

calvin

Failure is not an option

heb je mcafee draaien? deze heeft de neiging om als je activex laat scannen om eens in de zoveel tijd outlook express te vernaggelen, heb zelf gehad dat alle mail weg was. Wellicht dat het prog ook de adresgegevens delete

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Norton Antivirus 2000. Ik ben nu een systemscan aan het draaien, op zoek naar virussen.

Echt shit dit hoor, ben nu al lang aan het zoeken maar geloof dat alles weg is, en dat is echt een ramp...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waren er ook problemen met inloggen op de bak? Kijk anders eens of er iets bestaat in \Documents and settings\blahblah\Pa
\Documents and settings\blahblah\Pa.hostname

Was hij ook al zijn sent-mail kwijt bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Er waren geen problemen met inloggen.

De send-mail is er gelukkig nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan komen tot: C:\Documents and Settings\Pa\WINDOWS\systeem

In de map "systeem" zie ik echter niets staan.

Norton AV heeft niets gevonden.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:36:
Ik kan komen tot: C:\Documents and Settings\Pa\WINDOWS\systeem

In de map "systeem" zie ik echter niets staan.

Norton AV heeft niets gevonden.
Je hebt in de map-opties wel aanstaan dat je verborgen- en systeembestanden ziet?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu waar blender zei dat ik ongeveer zijn moest.

Ik heb begrepen dat de info van contact personen wordt opgeslagen als *.pst bestand.

Na zoeken kon ik 1 file vinden: outlook.pst

Echter deze file kan ik niet openen, of er wat anders mee doen. Verder is het bestand 112 kb groot, dus ik neem aan dat dat niet het hele adresboek is.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
.pst is van Outlook en niet van Outlook express. Het adresboek van outlook express kan je vinden in X:\Documents and Settings\[pa]\Application Data\Microsoft\Address Book

Die 112 kb kan wel als je alleen maar het emailadres en de naam bij elke contactpersoon hebt. Als je adressen en verjaardagen etc. erbij gaat doen dan wordt hij al snel groter.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je dan 112 kb voor 1 contactpersoon, of voor alle (> 100 dus)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:44:
bedoel je dan 112 kb voor 1 contactpersoon, of voor alle (> 100 dus)
Voor allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Errug bedankt, Liggie. Op de plaats die je aangaf was idd het adresboekbestand (ter grootte van 255 kB) te vinden. Kon het gewoon openen met het prog adresboek.

Nu eerst maar een back-up op cd maken denk ik...

Blijf het vreemd vinden dit; ineens alles weg, nergens in OS/prog contactpersonen te vinden, terwijl ze er nog wel zijn.

Iig heel erg bedankt voor de hulp, ook namens mijn vader.
Pagina: 1