Toon posts:

Springveren gezocht voor bevestiging waterblok.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn waterblok zo vastmaken als op het plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/bevestiging.jpg

Nu heb ik alle onderdelen, behalve de Springveren. (Spring op pic)
Ik heb al wat pennen gesloopt voor veren maar die zijn niet goed.

Waar zou ik ze wel kunnen kopen :?

(ik heb btw een waterblock van Imothep)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2002/Waterblock/Block1.JPG

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb geen idee waar je die 'veren' zou kunnen krijgen. Wel weet ik dat je ook hiervoor in de plaats gewoon de bout kunt opvullen met ringetjes. Zo heb ik hetzelf gedaan en werkt het ook zeer goed.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Waarom zoek je geen veren van de alpha 8045 of de swiftec mcx462 koeler. misschien heeft een dealer nog een zakje met veren over, of kan je zo'n koeler goedkoop tweedehands kopen. er staat op het vraag & aanbod een alpha 8045 te koop.

Verwijderd

Probeer het eens bij de plaatselijke ijzerhandel.. ;)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:51:
Probeer het eens bij de plaatselijke ijzerhandel.. ;)
Heb ik ook eens geprobeerd. In Gouda bij de goudse ijzerwaren. Ze hebben ongeveer alles daar, behalve veertjes. Tenminste ze hadden wel wat. Een grote bak met allemaal verschillende veertjes, maar niks waar ik wat aan zou hebben.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
The search continues..................

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

In BIC pennen zitten mooie veertjes, vrij stug ook, maar als je die gebruikt zul je niet erg dikke schroefdraad kunnen gebruiken

Verwijderd

Nederland heeft volgens mij wel een grote leverancier van veren.
Bakker's Veren Industrie B.V. GRONINGEN http://www.hollandconnection.com/english/site_bakker.htm

Die levert ook bij ons op het werk. Ik weet niet zeker of ze ook aan particulieren leveren, maar je zou ze anders altijd nog kunnen vragen naar andere particuliere leveranciers. Heeeeel mischien kun je ook bij de TU (Technische Unie) terecht, maar ik weet het niet zeker. Die hebben volgens mij meerdere vestigingen in NL.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 13:53 . Reden: Site gevonden :) ]

Verwijderd

Als je in Gouda woont heb ik een goed adres voor je: in Leiden zit een ijzerwarenhandel genaamd Hartwijk, op de beestenmarkt. Daar moet je om veertjes vragen, en dan mag je kiezen uit een heeeele boel veertjes. Neem gewoon degeen die het best om je bout heenpast, en dan de stugste. Heb ik ook gedaan met mijn zelfgebouwde waterkoelblokje. De stugste veer van Hartwijk is overigens behoorlijk wat stugger dan de veren van een Swiftech blokje. Uit ervaring van een vriend weet ik dat de druk waarmee je blokje op je processor drukt zeer belangrijk is. Uit metingen blijkt dat dit een ernstig ondergewaardeerd aspect is. Doe er je voordeel mee.

Belangrijk met stugge veren is overigens dat je je core niet stukmaakt door het blokje te strak aan te draaien. Draai 'kruislings' (eerst linksboven, dan rechtsonder) rustig en gelijkmatig aan. Handig zijn de spacers van OC-shop in Dordt.

Succes.

Verwijderd

Ik heb vandaag dat blokkie op mn cpu gezet. Nog voordat ik hem aanzette had ik al door dat de veren die ik gehaald had te slap waren. Kijk daar dus mee uit. Ik heb ze gehaald bij een ijzerwaren winkel. Neem wel sterke.. Ik heb nu die van mn Alpha gebruikt. Weet niet of dat strak genoeg is.. Temps zijn goed dus..

Edit: check voor wat resultaten van mij het topic van Imhotep.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 23:17:
Ik heb vandaag dat blokkie op mn cpu gezet. Nog voordat ik hem aanzette had ik al door dat de veren die ik gehaald had te slap waren. Kijk daar dus mee uit. Ik heb ze gehaald bij een ijzerwaren winkel. Neem wel sterke.. Ik heb nu die van mn Alpha gebruikt. Weet niet of dat strak genoeg is.. Temps zijn goed dus..

Edit: check voor wat resultaten van mij het topic van Imhotep.
Wat zijn de temps met wat voor een sys :P
En welke pomp heb je ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op 23 augustus 2002 @ 23:35:
[...]

Wat zijn de temps met wat voor een sys :P
En welke pomp heb je ?
[rml][ wc] inkoopactie self made wc-blok?[/rml] Check het einde van de draad.. Daar staat alles.

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 23 augustus 2002 @ 13:40:
In BIC pennen zitten mooie veertjes, vrij stug ook, maar als je die gebruikt zul je niet erg dikke schroefdraad kunnen gebruiken
VEEL te slap!! Bij de veren die ik nu heb moet je veel kracht zetten wil je ze een beetje indrukken. Die veren komen van een Alpha 8045 HS.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Ik kon ook geen veren krijgen voor het monteren van mijn waterblok van Tha_mafkees. Ik heb het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/casemod2/casemod8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/joost.visser/casemod2/casemod9.jpg

Rubber ringen, zelf gemaakt uit een lapje rubber *D
Werkt perfect.
En ik heb ook ondervonden dat de druk van het waterblok op je core heel belangrijk is... :)

Verwijderd

Ik heb nylon ringen aan de onderkant..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zowiezo een plaatje acryl aan de achterkant maken
voor de zekerheid zodat me mobo niet krom trekt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:40:
Hè, das een leuke tip! bedankt!
(ik doe mee aan de tweede ronde van de ia van Imhotep, dus ik ben nu een beetje info aan het zoeken ;))

Verwijderd

Als ik zo naar het plaatje kijk vraag ik me eigenlijk af wat voor veren je wel niet nodig hebt om een goede stevige druk uit te oefenen. Ik denk dat ze dan zover ingedrukt zijn dat je net zo goed gewoon iets massiefs kunt nemen.

Veren uit een pen gaan iig niet werken. Denk maar .. die moet je met je duim in duwen om de pen te kunnen gebruiken, en dat gaat moeiteloos. Als dat dezelfde druk is die je waterblok vast moet houden (nahja, 1/4e er van iig), dan heb ik daar weinig vertrouwen in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 07:14:
Als ik zo naar het plaatje kijk vraag ik me eigenlijk af wat voor veren je wel niet nodig hebt om een goede stevige druk uit te oefenen. Ik denk dat ze dan zover ingedrukt zijn dat je net zo goed gewoon iets massiefs kunt nemen.

Veren uit een pen gaan iig niet werken. Denk maar .. die moet je met je duim in duwen om de pen te kunnen gebruiken, en dat gaat moeiteloos. Als dat dezelfde druk is die je waterblok vast moet houden (nahja, 1/4e er van iig), dan heb ik daar weinig vertrouwen in.
Bij mij zijn ze nu vrijwel helemaal ingedrukt. Maar dit hoeft niet. Ik heb ze helemaal aangedraaid om te kijken of het wat zou helpen. Het contact is nu goed en strakker helpt dus niet meer.
Je hebt gelijk dat ze heel sterk moeten zijn. Als je veren uit een pen gebruik frituur je je proc volgens mij. Die van een Alpha zijn iig sterk genoeg (en die zijn echt stijf).

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Schumacher BV IJzerwaren en Gereedschappen

Oudegracht 192 3511NR UTRECHT

daar heb ik ze gehaald, is nu 2 dagen pc-dump in de jaarbeurs kan je mooi combineren

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Het lijkt wel of niemand het gelezen heeft dus zeg ik het nog maar een keer: bij Hartwijk in Leiden op de Beestenmarkt kan je onwaarschijnlijk stugge veren kopen voor E 0,90 / stuk. Stugger dus dan de veren van een Swiftech blokje. Zoek het lekker uit verder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:12:
Het lijkt wel of niemand het gelezen heeft dus zeg ik het nog maar een keer: bij Hartwijk in Leiden op de Beestenmarkt kan je onwaarschijnlijk stugge veren kopen voor E 0,90 / stuk. Stugger dus dan de veren van een Swiftech blokje. Zoek het lekker uit verder.
Ik heb het gelezen hoor! En het staat genoteerd! ;) Tnx.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Je kan ook van die veertjes gebruiken die in brommer carburateurs zitten om de choke knop omhoog te drukken.
Die kan je volgens mij wel kopen bij een beetje uitgebreide bromfiets zaak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 01:40:
ik heb dat ooit gedaan maar daar werd mijn mobo heet van. er gaat namelijk vrij veel stroom door dat stukje mobo, sommige lui plaatsen er zelfs een fan

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Misschien kan je iets vinden in een modelbouwzaak.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

in een Fietspomp zitten goede veeren. aleen weer een beetje erg groot denk ik.. zo'n 15 mm diameter.. anders een kleine fietspomp ??

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Ik ga ook waterkoelen met dat blokkie, maar heb effe een HELE domme vraag. Waarom heb je veren nodig en kun je niet gewoon bouten met ringetjes gebruiken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 00:44:
Ik ga ook waterkoelen met dat blokkie, maar heb effe een HELE domme vraag. Waarom heb je veren nodig en kun je niet gewoon bouten met ringetjes gebruiken :?
Kan natuurlijk ook! Maar dat is wel riscy zonder spacer, zeker met ongelijk aandraaien. Denk je van, hmmm ff strakker, KRAK! ^&*^@(& :( :( en dan :'(

:)

Verwijderd

Met die veren heb je dan probleem toch ook, want daarmee kun je volgens mij ook de core kapot maken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:07:
Met die veren heb je dan probleem toch ook, want daarmee kun je volgens mij ook de core kapot maken :?
Nee natuurlijk niet, de druk wordt tijdens het aandraaien veel beter verdeeld. Tuurlijk moet je alle boutjes even ver aandraaien, maar de druk verschillen zijn kleiner. Zonder veren neemt de druk veel sneller toe als je ze aandraait en dus ook de kans op het verzieken van je core.

Verwijderd

ok dan snap ik het. Nu nog effe een winkel zoeken waar ze die bouten en veren verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga btw geen spacer gebruiken.
Ik heb al van die rubberen ringetjes die bij me silverado zaten.
Die ringetjes gaan om de kussentjes heen die op je processor zitten.
(heeft ongeveer dezelfde werking als een spacer)

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/94/4.jpg

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb mijn veren gekocht bij een metaalhandel (verheag).

Verwijderd

Topicstarter
The Search Continues................

Verwijderd

Ik denk dat ik maar ff ga kijken voor van dat rubber die gabberjoost ook heeft, dat lijkt me best goed, maar veren zijn natuurlijk beter...

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Als je een spacer hebt dan heb je dit 'probleem' toch vrijwel niet?

Verwijderd

Moet je die wel een hebben...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Je hebt toch van die silverado ringetjes die als spacer functioneren?
Dan heb je geen veren nodig toch :?

iStockphoto

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

bart_vd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:46:
Als je een spacer hebt dan heb je dit 'probleem' toch vrijwel niet?
Jawel. Als je zegmaar 1 van de 4 moertjes veel strakker aandraait zal je koelblok nog steeds niet perfect op je core zitten. Spacer of niet.
BlizzarD schreef op 26 augustus 2002 @ 13:17:
Je hebt toch van die silverado ringetjes die als spacer functioneren?
Dan heb je geen veren nodig toch :?
Als je replyed, lees een topic dan ook. Staat een paar post boven je met dat plaatje erbij.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
lol blizzard zit te blaaten !!

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb zelf met veren en moeren gewerkt...

Eerst had ik veren, voor de zekerheid, ik zal mijn opstelling ff uitleggen.

Ik heb een erg zwaar groot waterblok, dat heb ik met 4 draadeinden vastgemaakt door de gaten van het mobo in de stalen mobo tray. Gaten in geboord gewoon.

Gewapende slang van de dikte iets dikker als de studs tussen de tray en mobo precies tussen de gaten zodat de draadeinde erdoorheen steken.

Dan gewoon aandraaien van de moeren zodat het mobo iets bol staat. DAT MAG, dat doet de retail koeler ook en dat moet ook voor voldoende druk. Die slangen zorgen voor dat het mobo dus niet gaat breken. of iig meer steun heeft en minder gaat buigen.

Doordat het mobo iets doorbuigt werkt het mobo zelf als veer. Zit het ergens een tiende strakker, buigt het mobo gewoon iets schuin door. Gewoon op gevoel doen. (moet je dat natuurlijk wel in de vingers hebben hé, en niet met je stomme kop doordraaien totdat het krak zecht ofzo, kan beina niet misgaan, maar toch lees je altijd dat er een of andere ito iets verkeers doet.) De temperaturen zijn zeker net zo goed als met veren, ik denk zelf dat het nu 2 graden beter is.
Pagina: 1