[HoofdTelefoon]Sennheiser - kabel stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een sennheiser HD 450 II en die is al weer zo'n 9-10 jaar oud. Doet het echter nog prima, alleen waar ik zo ziek van wordt:

1e kabel - draadbreuk
2e kabel - Konijn (geen bedreiging meer: dood! ;) )
3e kabel - draadbreuk
4e? ....

Prijs van HT destijds (1992) 100 gulden. Geld verspild aan kabels: 90-100 gulden (zoniet meer). Fijn!

Ik heb hier boven welliswaar 3 draden genoemd, maar het zouden er best wel eens 4 kunnen zijn, ik ben de tel kwijt.

De kabels gaan of stuk bij de stereo-plug of bij de stekkertjes in de 'speakers'.

Maar misschien dat dit soort draadbreuken bij regelmatig gebruik gewoon is en dat senn eigenaar/essen ook iedere 2 jaar een nieuwe kabel kopen? Dus moet ik er maar mee leren leven (dat klonk pathetischer dan bedoeld ;) ) Of zijn er nog suggesties behalve: voorzichtig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Niet om flauw te doen, maar: Krijgt de kabel wellicht af en toe een ruk; dat wil mij tenminste wel eens gebeuren; je doet je arm omlaag en per ongeluk blijft je arm hangen in de kabel ofzo... :?

Misschien ligt het in dit geval een beetje aan het gebruik ?

Ik zou het anders ook niet weten, dan dat er niets anders op zit dan een andere kabel te kopen, wellicht zijn er varianten met sterkere trek-ontlasting (die 'vezel' die bij de aders in de kabel gepakt zit) ?
Of dan maar meteen een nieuwe koptelefoon aanschaffen?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

De kabels gaan of stuk bij de stereo-plug of bij de stekkertjes in de 'speakers'.
Je moet ook niet op je kabels gaan staan of je kabel als bungee-koord gebruiken. Een kabel haal je los door hem aan de plug eruit de trekken - niet aan de kabel.

Konijn: er is ook kabelsnoer met metalen mantel, speciaal voor dit beestje zijn tandjes een knars te geven...

Ik heb 2 koptelefoons: 1 Pioneer van 18 jaar oud met het originele snoer en 1 Senheisser van 2 jaar oud voor achter de PC zodat ik niet met zo'n zwaar ding op mijn hoofd zit te gamen. Ik ga echt niet regelmatig het snoer vervangen/repareren. (maar ik ben dan ook voorzichtig - heb katten die opgevoed zijn en heb al jarenlang geen tamme ratten meer [koste mij toen 25 snoeren omdat 1tje ontsnapt was en ik net die dag op vakantie ging]...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Voorzichtig ben ik altijd met mijn koptelefoon, maar het kan idd altijd gebeuren dat je per ongeluk eens blijft haken. Ik zocht eigenlijk naar een goede koptelefoon met zo'n dikke kabel in plaats van zo'n typische sennheiser kabel. Echter, ik zal stoppen met zeuren, ik ben tevreden over de koptelefoon, ik ga maar een nieuwe kabel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik moet ook die draden vervangen..en de hooftelefoon van boven (de haarband) is gescherud.. ik had em dan ook voor een prikkie over gekocht.. maar het zit goed... dusz... :) en het is de sound dat telt :)

eehu.. ik hoorde dat die kabels in HFL 60 gulden waren.. das wel weer minder van sennheiser

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

Ja, maar met een kapotte kabel hoor je daar weinig van :). Ik werk zelf al geruime tijd met een draadloze, en ik wil er nooit meer een met een draad. Het was wel ff sparen, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
nieuwe kabel, dus zon dunnen sennheiserkabel koste mij €17.50 dus dan weet ge wat u te wachten staat. valt eigenlijk nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[quote][b][message=14882527,noline]
schreef op 23 augustus 2002 @ 18:22[/message]:[/b]
nieuwe kabel, dus zon dunnen sennheiserkabel koste mij €17.50 dus dan weet ge wat u te wachten staat. valt eigenlijk nog wel mee.
waar heb je die gekocht/ besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

toch vind ik 2 kabels in 10 jaar (konijn telt natuurlijk niet mee) niet slecht...
zo lang hou ik een koptelefoon niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Deze kabel heb ik gehaald bij een lokale doorsnee audio winkel. Hifi-select te enkhuizen om precies te zijn ;)

Volgens mij heeft ie speciaal voor mij een voorraad liggen. Ik dacht nog: kan wel nieuwe ht kopen, maar voor dat bedrag, want we willen meteen een goeie, kan ik nog vele kabels kopen en ik ben prima tevreden met deze hd 450 II dus whatever. Nu hopen dat deze kabel weer een tijdje mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. precies.. mijnesis ook best wel brak, maar het geluid (als de kabels ff zitten) is gewoon goed
(HD 650 ovation- oud model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skelt0r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08-2024
Nou, toch is draadloos toch ook wel lekker, hoor! Ik heb een Sennheiser T30, waarmee ik door het hele huis loop.... Echt een handig ding. Zit erg goed en de sound is ook goed. Die kostte me "maar" fl. 200,-

Asus a7v kt133, AMD Thunderbird 800@911, Asus V7100 64 Mb tv out , 896 Mb RAM @ 143 Mhz, 2x Ilyama Visionmaster 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 21:30

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb soms ook last van me kabel , hangt soms gewoon ff in de weg :S en ik dnek dat je hem ook snel kapot kan krijgen als je sjaggo word , laat je spul nooit egens liggen waar etterkindjes erbij kunnen , en al helemaal geen konijn :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1