Beeldscherm onscherp geworden

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Mijn beeldscherm is vorige week plotseling kuren gaan vertonen. Hij laat het midden horizontaal prima zien maar het bovenste 1/3 deel en het onderste 1/3 deel is extreem wazig en boven loopt de kleur blauw naar links uit en onder rood naar links uit (worden gesplitst zeg maar). Als ik mijn monitor uit en aan zet is het soms over soms niet. Als ik de monitor sowieso aanzet kan het een paar uur goed zijn (geen wazigheid) en dan weer een paar uur prut... Het is wel een oudere monitor (6 jaar) Iiyama 8221 ET. Onherroepelijk bergafwaards, reparabel of ook geen idee? Zeg het maar!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 19:52
Zijn de fixatie lijntjes misschien naar beneden gedonderd?

Verwijderd

Iiyama is niet echt een kwaliteitsmerk, dus ik denk direct aan twee mogelijkheden hier. De prijs van een monitor wordt vooral bepaalt door de onderdelen die er in zitten. Gevoelige onderdelen zijn regelpotmeters en condensatoren die slecht gaan functioneren nar verloop van tijd (vooral warmte die condensatoren doet uitdrogen) Het is iets wat een reperateur kan herstellen voor een betaalbare prijs. Ofwel heb je misschien magnetische bronnen in de buurt geplaatst? (luidsprekers of zo?)
edit:
typo's :-)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Neuh... staat wel een boxje naast maar die staat er al jaren...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.