Toon posts:

Ultieme P4 moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn PC upgraden.
Ik denk dan aan de volgende onderdelen:
* Intel P4 - 2,4 Ghz / 533 FSB BOXED
* ATI Radeon 9700 PRO / 128 Mb 8X AGP

Nu wil ik hier een moederbord bij hebben dat minimaal de volgende features heeft:
* 8x agp ondersteuning
* DDR333 ondersteuning
* evt. serial ata ondersteuning.

Ik heb mij al overal rot gegoogled en al zeker 2 weken lopen orienteren op Tweakers, maar ik kom er maar niet uit wat nu eigenlijk het ultieme moederbord is
met deze features.
Ik wil in eerste instantie niet aan overclocking doen, maar bovenal een zeer stabiel moederbord hebben.

Wie, van met name de gevestigde orde hier op Got, kan mij advies geven?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Voeg DDR533 toe aan dat lijstje.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

8x agp... volgens mij zag ik daar pas nog een moederbord van op de frontpage...
ik dacht een epox.. ik zal zo ff kijken

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

raid is misschien ook een leuke optie om in je lijstje mee te nemen.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• tiguan
De VIA P4PB 400 ??

Verwijderd

Topicstarter
Raid zal ik niet gaan gebruiken; maar ik wil wel 2 Western Digital HD van 60 Gb/7200 rpm met 8 Mb cache hebben.
Al deze dingen zullen trouwens via PC-Prive worden aangeschaft.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=AGP+8x

doet een hoop wonderen... iig een Soltek en een Abit

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ondanks dat ik nooit problemen heb gehad met VIA ( huidige CPU is een AMD Athlon XP2000+ op een MSI KT3-Ultra mobo ) wil ik toch eens uitkijken naar een andere chipsetfabrikant.
Maar dan zit ik waarschijnlijk vast aan SIS?! ( die SIS 648 ?)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met dat ASUS mobo? De P4S8X? Wanneer komt die op de markt?
En is dat goede kwaliteit? Ik heb het eerste reveiwgedeelte op OCworkbenche gelezen, maar daar kwam dit bord niet echt goed uit de verf :(

Verwijderd

Topicstarter
DDR533 ???

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
1066 mhz Rambus bedoel ie denk ik ;)

Die P4T-C533 is niet AGP 8x nog, anders was dat een goede keus voor je geweest denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dat is ook nog zo'n punt. Ik zit hier wel met 2 repen Kingston DDR333 in mijn pc-tje.
Dus om nu zomaar over te stappen op Rimm? Ik weet het nog niet.
Echter, als ik dit zou doen ga ik voor die Rimm4200 modules/32 bits!!

• tiguan
Lennieboy83 schreef op 23 augustus 2002 @ 01:42:
1066 mhz Rambus bedoel ie denk ik ;)
Ik bedoel DDR533 support, i.p.v. DDR333, aangezien de nieuwe P4 procs op 533MHz FSB lopen. Ik weet niet precies hoe dat zit met geheugen, maar het is wel handig als het moederbord het ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
DDR533 bestaat officieel niet, wel DDR400.

• tiguan
Ik had het ook over de FSB, niet over het geheugen. Ik heb zelf PC2100 DDR erin zitten terwijl me FSB op 100MHz loopt. Verwarrend gedoe, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, nu wordt het wat duidelijker, maar zoals je had kunnen zien wil ik een P4 2,4 Ghz met een 533 Mhz FSB, dus het zou dom zijn als ik dan geen mobo zou nemen die dat Niet ondersteund, nietwaar? :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand wanneer dat nieuwe ASUS mobo uitkomt, de P4S8X???

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Rimm 4200 (32 bit dus jah ;) ) heb ik in 1 winkel gezien www.informatique.nl en het duurt nog een week voordat het binnen is volgens de indicator :) dus nog even geduld, het is van Kingston.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje loos topic dit. Als je een paar reviews had gelezen, de moederborden had vergeleken op de sites van de moederbordfabrikanten, dan had je allang geweten welk moederbord het beste bij jouw P4 paste :)

Verder heb ik het een en ander toe te voegen aan de uitspraken van Wannapuf:
Wannapuf schreef op 23 augustus 2002 @ 01:47:
Ik bedoel DDR533 support, i.p.v. DDR333, aangezien de nieuwe P4 procs op 533MHz FSB lopen. Ik weet niet precies hoe dat zit met geheugen, maar het is wel handig als het moederbord het ondersteund.
De nieuwste P4 loopt op een FSB van 133MHz Quadpumped, wat overeenkomt met een theoretische 533MHz. En DDR333 loopt op een FSB van 166MHz Dualpumped, wat dus weer overeenkomt met een theoretische 333MHz..

DDR533 bestaat niet. Als je de bandbreedtehongerige P4 zo optimaal mogelijk wil voeden, dan zul je PC1066 RDRAM moeten gebruiken of DualChannel DDR266 (PC2100). Aangezien dat een DualChannel DDR chipset voor de P4 nog lang niet op de Nederlandse markt is (Intel E7205, Granite Bay, komt pas begin volgend jaar), ben je momenteel het beste af met een moederbord dat PC1066 ondersteunt :)
Wannapuf schreef op 23 augustus 2002 @ 01:50:
Ik had het ook over de FSB, niet over het geheugen. Ik heb zelf PC2100 DDR erin zitten terwijl me FSB op 100MHz loopt. Verwarrend gedoe, maar goed.
PC2100 (DDR266) kan officieel op elke FSB ónder de 133MHz draaien. Verwarrend gedoe? Het draait niet automatisch gelijk op een FSB van 133MHz, mocht je dat verwachten, dat zul je zélf handmatig moeten instellen :)

Check eens de RAM FAQ (en de overige PMG FAQ's), daar leer je een hoop van ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 23-08-2002 07:19 . Reden: commentaar ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
En verder gewoon ff op de site's van de mobo fabrikanten kijken. Zie je wat leuks, dan kun je altijd dat bord op google intikken voor een review :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.