* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
plus je kunt zeggen dat je 1 van de eerste met een radeon 9700 bent
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (React)
Gewoon doen!!!!
En hoe heb je die Leadtek Ti 4600 kapot gekregen
Dat is dus onzin. Als je eens naar de benchmarks had gekeken dan had je dat zelf ook wel gezien.silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
Met een XP op 1643 zal een Radeon 9700 niet veel extras bieden dan een Ti4600
Maareh, als je 't geld er toch voor hebt, dan zou ik zeker voor de Radeon 9700 gaan. Zoals al eerder gezegd, de uitstekende performance op hoge resoluties met FSAA en Anisotropic Filtering is die 100 euro extra zeker waard.
Net als in je gloednieuwe ferrari met 150 door de bocht
Je hebt vast veel geld he?
Ferrari +/- 140.000Eurobroes_willems schreef op 23 augustus 2002 @ 00:56:
Heb je die Ti4600 ook overgeklokt?
Net als in je gloednieuwe ferrari met 150 door de bocht![]()
![]()
![]()
Je hebt vast veel geld he?
GF Ti4600 +/-400Euro
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Kom maar met die benchmarks waaruit is af te leiden dat de Radeon 9700 optimaal presteerd met een AthlonXP op 1643MHz. Je hoort iedereen zeggen dat vooral bij deze kaart de bottleneck de CPU is. Dus een AthlonXP 2600+ of Pentium 2.53GHz lijkt me toch een iets betere keus.Devil N schreef op 23 augustus 2002 @ 00:56:
[...]
Dat is dus onzin. Als je eens naar de benchmarks had gekeken dan had je dat zelf ook wel gezien.
Maareh, als je 't geld er toch voor hebt, dan zou ik zeker voor de Radeon 9700 gaan. Zoals al eerder gezegd, de uitstekende performance op hoge resoluties met FSAA en Anisotropic Filtering is die 100 euro extra zeker waard.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
Leesvoer:silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1683&p=22
Lijkt me toch duidelijk dat de Radeon 9700 al vanaf ~1.3Ghz (athlon XP) sneller is dan een Nvidia Geforce 4600TI.
Zie benchmark bovensilentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 02:27:
[...]
Kom maar met die benchmarks waaruit is af te leiden dat de Radeon 9700 optimaal presteerd met een AthlonXP op 1643MHz. Je hoort iedereen zeggen dat vooral bij deze kaart de bottleneck de CPU is. Dus een AthlonXP 2600+ of Pentium 2.53GHz lijkt me toch een iets betere keus.
Je hebt gelijk dat een Radeon 9700 pas bij de allersnelste Pentium 4 of Athlon XP zijn volledige potentieel laat zien.
Het verschil in performance met de Geforce TI 4600 is echter ZO groot datttie al bij een veel lagere kloksnelheid van de CPU de Geforce in mootjes hakt
Zoals hierboven al is aangegeven is dat grote onzin. Maar wat ook nog een interessant aspect is om bij na te denken is de DirectX 9.0 functionaliteit van de Radeon 9700, waar de Ti4600 'slechts' DX8.1 compliant is...silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
Dat houdt in dat toekomstige games die specifieke DX9.0 features gaan gebruiken hardwarematig door de Radeon 9700 versneld worden, terwijl de Ti4600 het dan OF softwarematig OF helemaal niet kan afspelen.
Vergelijk bv. de Pixelshader test uit 3DMark2001SE die op mijn Radeon 64 gewoon geskipt wordt. Geen software variant, maar gewoon niet! En dat geldt dus net zo goed voor implementatie in games. Het water in Morrowind schijnt erg mooi te zijn, als je een DX8.1 compliant kaart hebt. Ik heb het nog niet kunnen zien op mijn PC...
om te beginnen kan hij al dx9 bieden en neem er nog maar eens wat revieuws bij, dan zie je dat in sommige omstandigheden je zelfs met een p3 800 al niet meer sneller kunt.silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
zeker weten de 9700 nemen dus.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wat is dat toch voor een raar idee dat je een videokaart moet kopen die "optimaal" presteert op je HUIDIGE systeem ???Kom maar met die benchmarks waaruit is af te leiden dat de Radeon 9700 optimaal presteerd met een AthlonXP op 1643MHz. Je hoort iedereen zeggen dat vooral bij deze kaart de bottleneck de CPU is. Dus een AthlonXP 2600+ of Pentium 2.53GHz lijkt me toch een iets betere keus.
Als je een CPU vanaf 1200 MHz hebt dan is de Radeon 9700 in vrijwel alle gevallen sneller dan de Ti4600, zeker als je de hoogste anti-aliasing setting en anisotropic filtering gebruikt. En die Radeon groeit nog heerlijk mee met je toekomstige upgrading van je systeem!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
precies. ik heb een celeron 1200 en een radeon 8500 (waar ik met mijn sys lang niet alles eruit kan halen wat erin zit). ik heb die kaart expres gekocht zodat ik er een hele tijd mee kan doen (lees: langer dan een jaar). Als ik de cpu weer eens ga upgraden naar een Hammer (wat ik van plan ben) krijg ik weer een flinke boost en dan haal ik het uiterste uit die kaart. ik had wel een gf3ti200 kunnen kopen maar dan had ik al aan de max gezeten (overclocken buiten beschouwing gelaten).Haay schreef op 23 augustus 2002 @ 08:54:
[...]
Wat is dat toch voor een raar idee dat je een videokaart moet kopen die "optimaal" presteert op je HUIDIGE systeem ???Nooit gehoord van: kopen op de groei ???
Maar goed, ik heb net een 8500 gekocht en daar ben ik al reteblij mee
Hop,hop,hop!
Ik weet dat die kaart rond het 4e kwartaal verwacht word, maar wie weet. Ik kon op google niets vinden iig. Alleen tests van de 9700 waar steeds werd gewezen naar de komst van de nv30 dat voor een "showdown" in de winkels zal zorgen...
Dus iemand.. ?
maar dat is onzin gebleken. stond volgens mij een artikeltje over op de FP of bij the inquirer (of hoe schrijf je dat?).SlowikPL schreef op 23 augustus 2002 @ 00:30:Ik had ook gelezen dat de ATI mnder presenteerd op een AMD dan Intel? ?
de nv30 is nog niet eens af. dus laat staan dat er benchmarks van zijn.RUFFNECK schreef op 23 augustus 2002 @ 09:10:
is er heel toevallig al een test tussen de radeon 9700 en de nv30 van nvidia te vinden
Ik weet dat die kaart rond het 4e kwartaal verwacht word, maar wie weet. Ik kon op google niets vinden iig. Alleen tests van de 9700 waar steeds werd gewezen naar de komst van de nv30 dat voor een "showdown" in de winkels zal zorgen...
Dus iemand.. ?
Waarschijnlijk stellen sommige hun resolutie dus voor het gamen hoger in als voor andere toepassingen.
Gamen in 1600x1200 is natuurlijk helemaal geweldig maar gebruik je dat voor normale toepassingen dan moet je toch echt een hele goede en grote monitor hebben om alles nog een beetje scherp en op normale grote relaxed te kunnen bekijken en vooral te lezen.
Als ik mijn 22 inch Iiyama op 1600x1200 zet vindt ik de icoontjes en de letters echt nauwelijks te zien en te lezen.
Wordt dan toch echt een stuk vager allemaal.
Ik doe dan ook alles in dezelfde resolutie (1280x1024) dat switchen is dan echt niet nodig.
de radeon fietst de 4600 vooral voorbij met hoge fsaa (4x en 6x). uiteraard zal hij op hoge reso's ook sneller zijn, maar idd hebben daar nog niet veel mensen daar nu al profijt van. maar het grote voordeel is dus de fsaa.Le_Freak ! schreef op 23 augustus 2002 @ 09:12:
Wat vinden jullie eigenlijk van de veelgehoorde opmerking dat de Radeon 9700 Pro vooral in hogere resoluties de Ti4600 voorbij fietst.
Waarschijnlijk stellen sommige hun resolutie dus voor het gamen hoger in als voor andere toepassingen.
Gamen in 1600x1200 is natuurlijk helemaal geweldig maar gebruik je dat voor normale toepassingen dan moet je toch echt een hele goede en grote monitor hebben om alles nog een beetje scherp en op normale grote relaxed te kunnen bekijken en vooral te lezen.
Als ik mijn 22 inch Iiyama op 1600x1200 zet vindt ik de icoontjes en de letters echt nauwelijks te zien en te lezen.
Wordt dan toch echt een stuk vager allemaal.
Ik doe dan ook alles in dezelfde resolutie (1280x1024) dat switchen is dan echt niet nodig.
zie http://firingsquad.gamers.com/hardware/r300/page7.asp
ja zoals ik al zei ik weet dat ie er nog nie is, maar wie weet of er een beta exemplaar van was, weet je welBreepee schreef op 23 augustus 2002 @ 09:11:
[...]
de nv30 is nog niet eens af. dus laat staan dat er benchmarks van zijn.
Of wordt in de huidige spellen het zicht niet meer groter(lees: poppetjes kleiner)?
Hop,hop,hop!
die zullen er wel zijn, alleen in het grote nvLabRUFFNECK schreef op 23 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
ja zoals ik al zei ik weet dat ie er nog nie is, maar wie weet of er een beta exemplaar van was, weet je wel
800x600, dat is toch wel een heeeelee kleine reso. en al sinds 10 jaar worden de poppetjes niet meer kleiner.basset schreef op 23 augustus 2002 @ 09:18:
Gamen in 1600x1200???? Op een 17 inch is dat maar niks hoor! De fijnste resolutie om iets te raken is 800x600 voor mij.
Of wordt in de huidige spellen het zicht niet meer groter(lees: poppetjes kleiner)?
Dat de 9700 vooral in hoge resoluties goed scoort, mag geen verassing zijn. Dat doen nieuwe kaarten al jaren, de beste scores liggen in de hoogste resoluties. Wat de 9700 praktisch waard is, is dat deze kaart eindelijk AA+Aniso gebruik in de praktijk mogelijk maakt. Al enige generaties kaarten zijn Anti-Aliasing features aanwezig op kaarten, die alleen met een enorme performancehit in te schakelen zijn. Deze nieuwe Radeon maakt deze feature eindelijk minder theoretisch en dus praktisch bruikbaar.
Die 100 euro zou ik er zeker bijsteken. Heb je een tijdje de King gehad, nu dan weer
Dan moet ut psiegies zijn.
Lief meisje op je icon BTW
Hop,hop,hop!
Lief he?basset schreef op 23 augustus 2002 @ 09:36:
Breepee? Is dat zo??? Hmmmmm..........![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voel me net een noob
Dan moet ut psiegies zijn.
Lief meisje op je icon BTW
Maar et zal dan wel psiegies zijn ja, want met een hogere resoluatie word et alleen maar preciezer, niet kleiner.
Hop,hop,hop!
HardOCP had een mooie vergelijking. Een R9700 op een P4 2,53 GHz, op een Athlon XP 2,48 GHz, en op een Athlon XP 1,53 GHz, en dan nog een GF4Ti4600 en een Matrox Parhelia, beide op een P4 2,53 GHz.silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 02:27:
[...]
Kom maar met die benchmarks waaruit is af te leiden dat de Radeon 9700 optimaal presteerd met een AthlonXP op 1643MHz. Je hoort iedereen zeggen dat vooral bij deze kaart de bottleneck de CPU is. Dus een AthlonXP 2600+ of Pentium 2.53GHz lijkt me toch een iets betere keus.
Linkje
Wat zien we dan? Ja, op de CPU limited benchmarks (zoals op lage resoluties) loopt de 1,53 GHz aardig ver achter. Maar zodra de resolutie en FSAA en AF opgekrikt worden (lees: de R9700 staat niet met twee vingers in de neus z'n werk te doen), dan krijgen we dit soort plaatjes:

Wat zei je ook alweer over toegevoegde waarde?What we found really surprising was the AMD 1.5 scores. Even with the CPU being 1GHz slower, the Radeon 9700 Pro still outpaces the Ti4600 by 100%.
Dan krijgen we 3DMark2001SE. In de normale benchmark presteren de GF4Ti4600 @ P4 2,53 GHz en de R9700 @ Athlon 1,53 GHz op gelijke hoogte. Maar weer, zodra we de fillrate en bandwidth eisen wat opkrikken:

Weer presteert de R9700 op een 1,53 GHz processor bijna even snel als op een 2,5 GHz processor, en weer wordt de GF4Ti4600 op een 2,5 GHz systeem dik verslagen door de R9700 op een 1,5 GHz systeem.Do take notice again that we see the AMD 1.53GHz system not get beat once by the Ti 4600 and the Pentium 4 with or without the AA and AF turned on.
Verder staat er nog wat Jedi Knight II en Comanche 4 benchmarks, maar zoals bekend zijn die erg CPU limited.
Dus trek je conclusies hieruit.
Naast dit alles geldt ook nog dat, zoals eerder gezegd, je een videokaart ook op de groei kunt kopen, dus als je weer eens je processor upgrade, dan krijg je weer een vette performance boost.
Verwijderd
Ik kan het hier niet meer eens mee zijn (mede omdat ik ook een AthlonXP op 1638 Mhz heb
Koop gewoon die Radeon 9700 en vergeet nooit dat hij in het volgende systeem meekan. Dan ervaar je dus weer zonder een nieuwe videokaart te kopen een nieuwe performance boost en denk je heeeeeeeeee der zat toch heel wat meer power in die Radeon
En veel mensen zeggen dat je een AthlonXP 2600+ of P4 2.53 hebt bij het uiterste is bullshit. Hij scoort nog wel hoger op een 3.2 Ghz namelijk
De meeste mensen deugen!
ik denk dat daar nl ook een afweging inzit.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Meeste kaarten zullen binnen twee weken op de markt worden gebracht.Dinictus schreef op 23 augustus 2002 @ 11:39:
Als je nu die 9700 bestelt, hoe snel heb je hem dan?
ik denk dat daar nl ook een afweging inzit.
http://www.ixbt.com/video2/r9700pro.shtml (nog wat benchmarks om te lezen)
BUT.. ding draait optimaal op AGP 8X, denk nie dat je mobo dat heeft... aangezien er nauwelijks van die dingen rond zwerven nu..
Naja backwards compitable dus geen probs ermee.. alleen denk nie dat je optimaal eruit kan racen..
toch beters nog dan die Leadtech GF4600
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
Ik werd vandaag door http://www.wintelco.nl/index.htm benaderd dat er geen probleem was om mijn kaart te wisselen als Leathek een nieuwe aanbied , deus ik trek mijn opinie van http://www.wintelco.nl/index.htm met grootte tevredenheid terug en kan alleen aanraden zulke shop`s als http://www.wintelco.nl/index.htm !!!
Verwijderd
Zullen we het houden op 100 euro... (die je dan extra moet betalen bij die 9700 ofzoiets
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
Dat ben ik niet met je eens.VTec schreef op 23 augustus 2002 @ 14:44:
Ik zou zelf ook voor de ATI kiezen wanneer je nu wilt gaan kopen. Er zijn maar weinig games waarbij de Ti4600 het nog een beetje kan bij benen, ben ik bang.
Die Ti4600 kan nog wel ff mee hoor!
Verwijderd
Dat wel, maar dat zegt ie ook nietVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:51:
[...]
Dat ben ik niet met je eens.
Idd, hij bedoelde dat er maar weinig games zijn waarbij de Ti4600 de R9700 kan bijbenen. De Ti4600 zelf voldoet voorlopig zeker nog wel, maar de R9700 is gewoon beter
Shit, net te laat
Ik zeg niet dat die Ti4600 niet meer meekan (ik heb er zelf ook 1), echter in vergelijking met de ATI, moet hij het toch echt afleggenVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:51:
[...]
Dat ben ik niet met je eens.
Ha, ik zie dat andere het wel snappen (lag het toch niet aan mij
Verwijderd
Misschien lezen die anderen wel eerst 5x jouw berichtje
wel dus he kijk maar eens naar de benchmarkssilentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
Zeker weten dat ik de berichten van VTec altijd minimaal 5x moet lezenVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:03:
Ik zeg net dat ik je begrijp na het 5x lezen van je dinges...
Ik zag het, maar toen had ik dit berichtje alweer getypt, sorry. Maar na 5x is best wel knap hoor. HJS heeft meestal een stuk of 10x nodig maar dat ligt ook een beetje aan zijn hoge IQ.Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 15:03:
Ik zeg net dat ik je begrijp na het 5x lezen van je dinges...
Verwijderd
Hier is maar 1 antwoord op: LOLVTec schreef op 23 augustus 2002 @ 15:25:
[...]
Ik zag het, maar toen had ik dit berichtje alweer getypt, sorry. Maar na 5x is best wel knap hoor. HJS heeft meestal een stuk of 10x nodig maar dat ligt ook een beetje aan zijn hoge IQ.
Het is toch erg dat zeSlowikPL schreef op 23 augustus 2002 @ 12:03:
WOW.Ik denk dat de Topic moet vervangen worden voor een DE GROTE GAEDON 9700 TOPIC door zoveel reacties.Jammer genoeg heeft de klote winkel besloten http://www.wintelco.nl/index.htm mijn geen andere kaart te aanbieden maar een nieuwe LEADTEK WinFast A250 ULTRA TD GeForce4 Ti4600 128MB DDR TV-Out DVI Retail. NU moet ik hem zien verkopen, iemand?
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Ik wil 'm wel hebben... voor 50 euro?SlowikPL schreef op 23 augustus 2002 @ 12:03:
WOW.Ik denk dat de Topic moet vervangen worden voor een DE GROTE GAEDON 9700 TOPIC door zoveel reacties. Mijn geen andere kaart te aanbieden maar een nieuwe LEADTEK WinFast A250 ULTRA TD GeForce4 Ti4600 128MB DDR TV-Out DVI Retail. NU moet ik hem zien verkopen, iemand?
DUHVerwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:35:
[...]
Leesvoer:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1683&p=22
Lijkt me toch duidelijk dat de Radeon 9700 al vanaf ~1.3Ghz (athlon XP) sneller is dan een Nvidia Geforce 4600TI.
Tuurlijk is een Radeon 9700 sneller dan een veel simpelere kaart. Het gaat erom dat het verschil aanmerkelijk kleiner is op lager geklokte systemen.
The trade of the tools
Ik werd vandaag door http://www.wintelco.nl/index.htm benaderd dat er geen probleem was om mijn kaart te wisselen als Leathek een nieuwe aanbied , deus ik trek mijn opinie van http://www.wintelco.nl/index.htm met grootte tevredenheid terug en kan alleen aanraden zulke shop`s als http://www.wintelco.nl/index.htm !!!shotputty schreef op 23 augustus 2002 @ 16:01:
[...]
Het is toch erg dat zezoals jij een nieuwe kaart geven terwijl je zelf je geheugen te ver overklokt.
Ik heb nu een tweede kaart Leathek Ti4200 en die doet het goed!!! geen problemen ermee!!! En de andere wel!!! en ik heb aleen de raedon 8500 door overklokken kapotgemaakt!!!
Volgens mij valt dat wel mee toch? Verschil tussen 2x/4x AGP is ook niet verbijsterend.Kwai_gon_jinn schreef op 23 augustus 2002 @ 11:51:
BUT.. ding draait optimaal op AGP 8X, denk nie dat je mobo dat heeft... aangezien er nauwelijks van die dingen rond zwerven nu..
Hier komt iets hips te staan
Aangezien 128 MB meer dan genoeg geheugen is om textures in te laden wordt systeem mem DUS niet aangesproken en is de AGP transferrate helemaal NIET een bottleneck. Pas als je dus film kwaliteit wil renderen heb je dus onnoemelijk veel geheugen nodig en daarom is voor de nv30 de AGP modus wel van belang.HyperMan schreef op 23 augustus 2002 @ 16:16:
[...]
Volgens mij valt dat wel mee toch? Verschil tussen 2x/4x AGP is ook niet verbijsterend.
Verwijderd
Ik vind een verschil van 90fps voor de geforce naar 140fps voor de Radeon op een 1643Mhz Athlon toch wel een aardig verschil...silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 16:10:
[...]
DUH![]()
Tuurlijk is een Radeon 9700 sneller dan een veel simpelere kaart. Het gaat erom dat het verschil aanmerkelijk kleiner is op lager geklokte systemen.
Verder was dit een antwoord op je oorspronkelijke uitspraak:
quote]silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
Met een XP op 1643 zal een Radeon 9700 niet veel extras bieden dan een Ti4600[/quote]
[...]
Het feit dat een Radeon 9700 dus ruin 64% sneller is dan een geforce4 ti4600 vindt ik wel iets meer dan "veel extras".
Lees verder nog ff het topic door. Zie je dat de Radeon 9700 in veel gevallen met een mindere CPU toch nog sneller is dan een Geforce4 TI 4600 op de snelste CPU's
[...]Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:03:
[...]
Ik vind een verschil van 90fps voor de geforce naar 140fps voor de Radeon op een 1643Mhz Athlon toch wel een aardig verschil...![]()
Verder was dit een antwoord op je oorspronkelijke uitspraak:
quote]silentsnow schreef op 23 augustus 2002 @ 00:37:
Het feit dat een Radeon 9700 dus ruin 64% sneller is dan een geforce4 ti4600 vindt ik wel iets meer dan "veel extras".
Lees verder nog ff het topic door. Zie je dat de Radeon 9700 in veel gevallen met een mindere CPU toch nog sneller is dan een Geforce4 TI 4600 op de snelste CPU's
Ik zal ff een stukje quoten wat ik eerder op de dag op T.net postte:
Vergeet niet dat de Radeon 9700 waarschijnlijk beter presteerd op een Pentium 4 systeem dan op een Athlon XP systeem. We weten nu dat Ati en intel dikke vriendjes zijn, dus dat kan een reden zijn dat het verschil tussen een GeForce 4 Ti4600 en een Radeon 9700 percentueel gezien minder is op een Athlon XP systeem dan op een Pentium 4 systeem.
Na een kwartier op de site van madonion te hebben rondgedwaald, kwam ik op het volgende:
Radeon9700 + P4 3107MHz (148MHz)
GeForce4Ti4600 + P4 3107MHz (148MHz)
Te zien is dat het vershil tussen de GeForce en de Radeon op dit P4 systeem ruim 23% is, in het voordeel van de Radeon.
Radeon9700 + XP 1600MHz (133MHz)
GeForce4Ti4600 + XP 1600MHz (133MHz)
In dit geval is te zien dat de GeForce ruim 9% beter presteerd dan de Radeon.
The trade of the tools
Hier is dus niets meer van waar he? Zowel Tom als Anand als enkele andere hardwaresites hebben dit uitvoerig getest en zijn tot de conclusie gekomen dat de uitspraken van het verschil op een Intel en AMD onzin zijn.silentsnow schreef op 24 augustus 2002 @ 05:06:
[...]
Ik zal ff een stukje quoten wat ik eerder op de dag op T.net postte:
Vergeet niet dat de Radeon 9700 waarschijnlijk beter presteerd op een Pentium 4 systeem dan op een Athlon XP systeem. We weten nu dat Ati en intel dikke vriendjes zijn, dus dat kan een reden zijn dat het verschil tussen een GeForce 4 Ti4600 en een Radeon 9700 percentueel gezien minder is op een Athlon XP systeem dan op een Pentium 4 systeem.
Dat ATi en Intel vriendjes zijn, betekent niet dat ze niet met AMD kunnen opschieten. Tijdens de lancering van de Radeon8500 zijn er ook veel persberichten gelanceerd die spraken over de combinatie Athlon XP en Radeon8500. Ze noemden het 'het perfecte huwelijk', en dit staat in een van de persberichten op de ATi site.
Uhm... Madonion? Geen goede vergelijking. Madonion is zowel CPU-afhankelijk als GPU-afhankelijk. De verschillen tussen de Radeon9700 en GF4Ti4600 zullen daardoor op lager geklokte systemen minder groot zijn, dan bij GPU-afhankelijke games.Na een kwartier op de site van madonion te hebben rondgedwaald, kwam ik op het volgende:
Te zien is dat het vershil tussen de GeForce en de Radeon op dit P4 systeem ruim 23% is, in het voordeel van de Radeon.
In dit geval is te zien dat de GeForce ruim 9% beter presteerd dan de Radeon.
En wedden dat die tests zonder AA + AF gedraaid zijn? Bij 3DM zie je dan echt wel het verschil tussen een Radeon9700 en Ti4600.
Bij GPU-afhankelijke games is het verschil toch wel dramatisch groot, ook op de lager geklokte CPUs (zo'n beetje alles boven de 1.3 Ghz).
Lees de recentie van HardOCP er nog eens op na:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzQw
Of anders de recenties van Tom, Anand, Hothardware etc over CPU-scaling bij de Radeon9700.
Quote van HardOCP's conclusie:
And speaking more on frame rate and eye candy, I think it is worth it to bring up the AthlonXP 1.53GHz frame rates as well. The scores we got out of that setup simply floored me. I would have not guessed that a Radeon 9700 Pro upgrade could be worth so much on a sub-2GHz system. I can already see a lot of folks going for the video card upgrade with the 9700 and leaving the CPU till later as we start banking on 333MHz bus AthlonXPs showing up.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
SlowikPL schreef op 23 augustus 2002 @ 00:30:
wat is jullie advies?
Uhhm, een zomercursus typen
Maar ontopic: ik zou dat geld er wel voor over hebben, bovenop de initïele som. Die ATI is tussen de 25% en meer dan 100% sneller. Gekoppeld aan een haarscherpe beeldkwaliteit in 2D en 3D. En DirectX 9 support. Een no-brainer imo.
/me wacht zelf op de AIW versie.
Ik zal ff een stukje quoten wat ik eerder op de dag op T.net postte:silentsnow schreef op 24 augustus 2002 @ 05:06:
[...]
[...]
![]()
Na een kwartier op de site van madonion te hebben rondgedwaald, kwam ik op het volgende:
In dit geval is te zien dat de GeForce ruim 9% beter presteerd dan de Radeon.[/quote]
------------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://service.madonion.com/compare?2k1=4081281]Radeon9700 + XP ==FSB100
------------------------------------------------------------------------------------------------------
in de review van t.net over de r9000 ( reviews: ATi Radeon 9000 Pro review ) staat dat dit totale onzin is.SlowikPL schreef op 24 augustus 2002 @ 17:06:
Vergeet niet dat de Radeon 9700 waarschijnlijk beter presteerd op een Pentium 4 systeem dan op een Athlon XP systeem.
OdysseuS