Toon posts:

Mijn eigen domein

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

ik wil graag een eigen domein gaan gebruiken, een .nl dus!
Wat is een goede organisatie, ik wil het graag niet te duur hebben.

Wat kan ik dan allemaal verwachten?
- kan ik meteen uploaden
- moet ik eerst een paar dagen wachten op registratie

IK hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar goede bedrijven.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://www.webhosters.nl/ daar kun je checken

heb je wel een bedrijf? anders wordt het moeilijk of krijg je een prive nl domein :(
of je domein is niet jouw eigendom, das nog minder (is dan van je hoster)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
www.webselect.nl daar kan je ook kijken.

Deze discussie is verder al heel vaak langsgeweest.

Verwijderd

check ook www.webselect.nl

je kunt nooit ineens uploaden, je moet minstens (!) 1 werkdag wachten als je een snel bedrijf hebt. Verder is niet te duur natuurlijk afhankelijk wat je duur vindt. Niet te duur is denk ik vanaf 10 euro, daar kun je heel wat voor krijgen en heb je ook kwaliteit.

Zeker met .nl is het belangrijk met een betrouwbaar bedrijf in zee te gaan, omdat je officieel nooit eigenaar van een .nl kunt worden als particulier. Je bent dus heel erg afhnakelijk van de eerlijkheid van het bdrijf, zeker als je ooit je domeinnaam zou willen verhuizen c.q. overdragen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
heb je wel een bedrijf? anders wordt het moeilijk of krijg je een prive nl domein
[/qoute]

wat bedoel je hiermee???? ik wil gewoon een internet adres voor mijn website met .nl of .com

Verwijderd

Topicstarter
is webselect een betrouwbaar bedrijf?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:38:

heb je wel een bedrijf? anders wordt het moeilijk of krijg je een prive nl domein

wat bedoel je hiermee???? ik wil gewoon een internet adres voor mijn website met .nl of .com
kijk op www.nic.nl

.nl kan alleen als je een bedrijf bent (lees de voorwaarden bovenstaande link)
OF het bedrijf waar je je site host koopt het domein voor jou en dan kun je het gebruiken, maar JIJ bent niet de eigenaar.

.com kun je wel registeren als particulier.

edit:

zie:
http://www.nic.nl/sidn/fl...an_Domeinnamen/index.html
Persoonsdomeinnamen worden onder labels op het tweede niveau aan particulieren toegekend. Deze labels zijn combinaties van drie cijfers. SIDN heeft hiervoor in eerste instantie de labels 100 tot en met 999 uitgegeven. Particulieren kunnen bij aanvraag zelf de cijfercombinatie (tussen 100 en 999) aangeven waaronder zij hun domeinnaam willen laten registreren. Daarnaast kunnen zij aangeven welke domeinnaam ze wensen. De keuze hiertoe is, binnen de grenzen van het reglement, vrij. In de labels mogen de cijfers 0 en 1 voorkomen, het risico van de verwarring met de letters "o" en "l" is voor rekening van de aanvrager. Indien de houder geen voorkeur opgeeft, wordt het label ad-random door SIDN toegekend.

De manier van toewijzen leidt ertoe dat bijvoorbeeld bij een veel voorkomende achternaam als Jansen de volgende situatie kan ontstaan:

houder 1: w. jansen domeinnaam: wjansen.234.nl
houder 2: w. jansen domeinnaam: wjansen.432.nl

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 00:41:
is webselect een betrouwbaar bedrijf?
/me kijtk naar het profiel van Sugar..
Opleiding Automatisering
/me schrikt.. ;)

Webselect is geeen hosting bedrijf maar een vergelijkingssite, er worden allerlei hosters naast elkaar gezet, dat had je ook kunnen weten als je er zelf gekeken had :)

Verder heb je voor een .nl domein een KvK (Kamer van Koophandel) nummer nodig (dus een bedrijf) anders kun je deze niet op jou naam laten registreren,

er zijn wel hosters (bv. NXS) die dit voor je willen doen zonder KvK nummer, maar dan komt de domein op naam van één of andere stichting te staan, verder maakt het geen verschil..

Verwijderd

*zucht* dit is al tig keer langsgeweest. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.