[Novell 5.1] Wat is Node en Slot

Pagina: 1
Acties:

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Ik ben bezig om Novell 5.1 Server te installeren maar hoe kan ik erachterkomen wat de Node en Slot nummer van mijn netwerkkaart is ?

Er zit een Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter in

En weet iemand waar ik dos 6.2 vandaan kan krijgen ? of de opstartbestanden die Windows9x op een flop zet ?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

facer schreef op 23 augustus 2002 @ 00:03:
Ik ben bezig om Novell 5.1 Server te installeren maar hoe kan ik erachterkomen wat de Node en Slot nummer van mijn netwerkkaart is ?

Er zit een Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter in
Ik kan me vergissen, maar als je manueel tegen Novell tijdens de installatie zegt dat je een floppy gebruikt met daarop een driver vindt Novell geheel zelf de goede instellingen. Zoals ik al zeg kan ik me vergissen, heb er maar een paar keer mee gespeelt.
En weet iemand waar ik dos 6.2 vandaan kan krijgen ? of de opstartbestanden die Windows9x op een flop zet ?
Hier

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Beaves schreef op 23 augustus 2002 @ 00:08:
[...]

Ik kan me vergissen, maar als je manueel tegen Novell tijdens de installatie zegt dat je een floppy gebruikt met daarop een driver vindt Novell geheel zelf de goede instellingen. Zoals ik al zeg kan ik me vergissen, heb er maar een paar keer mee gespeelt.
Ja klopt ik heb de drivers van de a: schijf gehaald maar dan lees die nogsteeds een bestand vanaf de C: schijf maar daar ligt het probleem denk niet bij

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij is de standaard node 00000000 en slot je hardware adres .........
(dacht ik ........... lang gelden iets mee gedaan met de natte vinger ik zag dat soort geteallen vorbijkomen met node enzo)

Iperf

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
fish schreef op 23 augustus 2002 @ 00:24:
volgens mij is de standaard node 00000000 en slot je hardware adres .........
(dacht ik ........... lang gelden iets mee gedaan met de natte vinger ik zag dat soort geteallen vorbijkomen met node enzo)
Windows informatie over me adapter:
PCI-sleuf 3 (PCI-bus 2, apparaat 9, functie 0)
Invoer-/uitvoerbereik = FE00 - FEFF
Geheugenbereik = FFAFF00 - FFAFFFFF
Interrupt Request (IRQ) = 09

Kan ik met deze info erachter komen wat mijn Node en Slot is ?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
facer schreef op 23 augustus 2002 @ 01:01:
PCI-sleuf 3 (PCI-bus 2, apparaat 9, functie 0)
Kan ik met deze info erachter komen wat mijn Node en Slot is ?
Waar denk je dat sleuf een vertaling van is?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Onno schreef op 23 augustus 2002 @ 18:08:
[...]

Waar denk je dat sleuf een vertaling van is?
van slot? B)

w0ei? :)

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Ja ok maar nu nog de Node ? :)

Verwijderd

sinds wanneer moet je een node nummer opgeven dan? fixt ie toch zelf? Nog nooit hoeven regelen.......

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 22:06:
sinds wanneer moet je een node nummer opgeven dan? fixt ie toch zelf? Nog nooit hoeven regelen.......
Ben achter het nummer gekomen door de setup van de netwerkkaart te draaien..

Maar nu als Netware de eerste keer wilt opstarten blijft die vaststaan (al 3x gehad) en dan moet ik de hele setup overnieuw doen wie weet hoe dit komt ?

Verwijderd

Node heb je niet nodig en als je de NIC driver op het console met de hand laadt geeft ie al de beschikbare sloten aan.
www.bootdisk.com.
edit:
Beaves zei het al 8)7
Maar de DrDos van de NetWare cd is toch ook goed?
Maar nu als Netware de eerste keer wilt opstarten blijft die vaststaan (al 3x gehad) en dan moet ik de hele setup overnieuw doen wie weet hoe dit komt
Op welk moment? Start eens op met 'server -na', dan wordt de autoexec.ncf niet uitgevoerd, doet ie het dan wel? Dan iets fout in autoexec.ncf.
Anders 'server -ns' dan wordt ook de startup.ncf niet uitgevoerd. Na booten zie je alleen een : type dan startup.ncf. Gaat het dan al mis? Dan staat er een fout / foute driver in je startup.ncf. Gaat het goed, doe dan Load stage 1 tm. load stage 5. Mail desnoods de startup.ncf en autoexec.ncf, dan kan ik er ff naar loeren.
Pagina: 1