Ok voor de duidelijkheid eerst mijn specs, want dit wordt een lang verhaal:
Oude koeler: goedkope Smartcooler (4000 a 4500 RPM)
Nieuwe koeler: Arctic Super Silent koeler (2500 RPM)
CPU: AMD Athlon XP 1600+
Mobo: Asus A7V133
Verdere specs in signature.
Het probleem: mijn CPU werd ontzettend heet, 70 graden gemiddeld en met die hittegolf vorige week is ie 88 (!) graden geweest. Dus ik moest maar eens een GOEIE koeler kopen dacht ik.
Mijn keus viel op de Arctic, omdat ie zo stil is (20 decibel).
Oude koeler er dus afgehaald, nieuwe erop. PC aan. BIOS geeft BEEEP en PC schakelt zichzelf gelijk uit. Alsof het bios denkt dat er geen koeler opzit ofzoiets?
De koeler draait wel gewoon en zit met snoertje verbonden aan het mobo, net als de vorige koeler.
Ik was bang dat ik CPU of moederbord beschadigd had bij het monteren ofzo, omdat PC niet meer aan wou. Toen oude koeler er weer opgezet en toen ging de PC gelukkig wel weer aan. Terug bij af dus
CPU temp is nu 71 graden idle...
Iemand tips waarom de nieuwe koeler niet wil 'werken'?
Alvast bedankt
Oude koeler: goedkope Smartcooler (4000 a 4500 RPM)
Nieuwe koeler: Arctic Super Silent koeler (2500 RPM)
CPU: AMD Athlon XP 1600+
Mobo: Asus A7V133
Verdere specs in signature.
Het probleem: mijn CPU werd ontzettend heet, 70 graden gemiddeld en met die hittegolf vorige week is ie 88 (!) graden geweest. Dus ik moest maar eens een GOEIE koeler kopen dacht ik.
Mijn keus viel op de Arctic, omdat ie zo stil is (20 decibel).
Oude koeler er dus afgehaald, nieuwe erop. PC aan. BIOS geeft BEEEP en PC schakelt zichzelf gelijk uit. Alsof het bios denkt dat er geen koeler opzit ofzoiets?
De koeler draait wel gewoon en zit met snoertje verbonden aan het mobo, net als de vorige koeler.
Ik was bang dat ik CPU of moederbord beschadigd had bij het monteren ofzo, omdat PC niet meer aan wou. Toen oude koeler er weer opgezet en toen ging de PC gelukkig wel weer aan. Terug bij af dus
CPU temp is nu 71 graden idle...
Iemand tips waarom de nieuwe koeler niet wil 'werken'?
Alvast bedankt
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)