Toon posts:

KDE 3.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb zojuist KDE 3.1 gecompileerd, alles werkt maar hoe kom in in kde 3.1? :S

ik kan kdm opstarten en dan kan ik kiezen uit kde en failsafe, als ik dan kde kies kom ik in iets andes grafisch, dat standaard ding van Xfree86.

Wie weet er hoe ik wel in kde 3.1 kan komen? Konqueror en al het andere werkt het gewoon dus daar zal het niet aan liggen, hij is dus wel goed gecompileerd

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In je /etc/X11/xdm/Xsession staat waarschijnlijk nog iets dat verwijst naar je oude kde installatie.

In KDE startup met verkeerde windowmanager kun je mijn Xsession zien.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Ach ja, ik heb maar eens een scriptje gemaakt, omdat ik ook nog wel eens wil spelen met verschillende KDE versies:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
KDE_VERSION=31

if $KDE_VERSION -eq 3; then
  export QTDIR=/usr/lib/qt-3.0.5
  export KDEDIR=/usr/local/kde-3.0.3
  echo Running KDE 3 > /tmp/KDEversion
else
  export QTDIR=/usr/lib/qt-3.0.5
  export KDEDIR=/usr/local/kde-3.1b1
  echo Running KDE 3.1 beta 1 > /tmp/KDEversion
fi
export KDEHOME=$HOME/.kde3
export PATH=$QTDIR/bin:$KDEDIR/bin:/usr/local/mozilla/:$PATH
export MANPATH=$QTDIR/doc/man:$MANPATH
export LD_LIBRARY_PATH=$KDEDIR/lib:$QTDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH

exec startkde
#exec xterm

Dit staat dus in mijn .xinitrc of .Xsession.

Edit: quoten van code doet een beetje raar (dubbele enters lijkt het hier op?), weet iemand hoe dat komt?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
je kan ook 'startx /usr/local/kde-3.1b1/bin/startkde' doen (oid) maar daar heb je niets aan als je kde met kdm start :)

Ziet er leuk uit he, kde 3.1 :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt balk! het is gelukt!

en het ziet er zeker wel leuk uit :9~

• Wilke
Het ziet er zeer zeker leuk uit ja! Het is me nog niet gelukt crashes te veroorzaken, dus ik kan ieder die interesse heeft zeker aanraden het eens te proberen.

Als ik straks ksnapshot weer geinstalleerd heb zal ik jullie misschien verblijden met een paar screenshots van de - nu standaard meegeleverde en stukken stabielere - Keramik theme.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
ik gebruik de CVS versie via gentoo, ook die is nog niet gecrasht. Wel is konqueror er al een paar keer uitgeknalt. Ik zal ook eens een shotje of wat maken als ik thuis ben.

overigens ideaal dat gentoo: iemand heeft een set ebuilds gemaakt die de cvs tree syncen en kan je dus met 1 commando heel kde 3.1cvs (opnieuw) compileren. Het wordt naast je bestaande kde geinstalleerd en zelfs de user instellingen in ~/ staan in een aparte dir :P

Verwijderd

Topicstarter
ahh dat is netjes, ik heb nu gewoon 1 kde, en dat is kde 3.1 :)

en hij bevalt me heel erg goed (beter dan 3.0.1 die ik eerst had)
screenshots staan op mijn site: http://www.sander.linux-dude.com/Plaatjes

:9~

• Wilke
Okee, tijd voor een paar screenshots! Klik op de thumbnails voor een grotere versie.

Het nieuwe Keramik theme, nu standaard ingebouwd! Ik vind het menu en de toolbars van Konqueror er zo een stuk beter uitzien. Let ook op de 'drop shadow' van het K-menu:

[IMG]src=http://www.havinga.nu/screenshots/thumb1.png[/IMG]

Op de achtergrond KMail, op de voorgrond Konqueror met meerdere tabs tegelijk - het is zelfs mogelijk om File-browsing tabs en Web-browsing tabs door elkaar te gebruiken (op zich vrij logisch, maar hoewel het met Mozilla ook kan is het daar, ook vrij logisch, veel minder fijn, want minder geintegreerd...). Check ook hier weer de drop-shadows van het menuutje :P

[IMG]src=http://www.havinga.nu/screenshots/thumb2.png[/IMG]

Zoals je hier kunt zien is KControl flink verbouwd door het KDE Usability team. En check die Keramik-widgets :9~

[IMG]src=http://www.havinga.nu/screenshots/thumb3.png[/IMG]

Zelf ben ik niet echt zo'n fan van Alpha-blending (niet functioneel en m'n PII 333 trekt het wel, maar niet 'relaxed' snel), toch voor de fans nog even een screenshotje:

[IMG]src=http://www.havinga.nu/screenshots/thumb4.png[/IMG]

Uiteraard is er voor de mensen die niet zo'n behoefte hebben aan een fancy theme nog steeds de 'standaard' KDE2/3 stijl.

Edit: Whehehe :P Zag ons kabelmodem dat even niet trekken dan...ik heb ze nu maar ff verplaatst naar een wat snellere locatie :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ehm... iedereen kent de default look van KDE3.1 wel hoor :)
Bekijk ook dit topic eens: [rml]Post hier je Non-Windows screenshots [ part 3][/rml]

Edit: En gebruik Crystal Icons :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wilke
Crystal icons gaan nog niet echt goed bij mij, met KDE 3.1b1 - de helft blijft de oude, de andere helft niet. Ziet er niet uit :(

In KDE 3.0.3 werkt het wel goed, dus een beetje raar is het eigenlijk wel...
Pagina: 1