Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een paar vraagjes over WAP en GPRS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben erg n00b wat dit betreft...

Maar goed: ik heb van de zaak een Nokia 6310i met KPN abbo, en ik wil graag van alle mogelijkheden gebruik maken.
Ik heb begrepen dat je voor GPRS een apart abonnement moet hebben, wat geld kost, klopt dit?
Wat kan je eigenlijk met GPRS?
Wappen schijnt wel 'kosteloos' te kunnen.
Moet dit dan via KPN ofzo, of kan dat ook via iets anders?

:)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja je moet een apart abbo hebben.
Je kan sneller wappen of sneller internetten via bluetooth, ir of kabel met je laptop.
Het is zeker niet kosteloos, je koopt een pakket van een MB. Je betaald dus niet meer voor de telefoon tikken, maar voor de data die je binnenhaalt.

Jah, als het goed is, is dit een extra pakket wat je bij je abbo kan nemen die er voor zorgt dat je kan gprs'en.

Verder had je dit allemaal wel op kpn.com of met de search kunnen vinden hoor :).

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 22 augustus 2002 @ 23:10:
Ja je moet een apart abbo hebben.
Je kan sneller wappen of sneller internetten via bluetooth, ir of kabel met je laptop.
Het is zeker niet kosteloos, je koopt een pakket van een MB. Je betaald dus niet meer voor de telefoon tikken, maar voor de data die je binnenhaalt.

Jah, als het goed is, is dit een extra pakket wat je bij je abbo kan nemen die er voor zorgt dat je kan gprs'en.

Verder had je dit allemaal wel op kpn.com of met de search kunnen vinden hoor :).
Dit slaat alleen op GPRS?
Hoe zit het dan met WAP?

Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar ik kon er niet echt wijs uit worden. ;(

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bij BEN abbo is WAP al klaar, alleen gewoon instellingen opvragen voor je gsm en wappen maar.

Maar GPRS internet (hoger verbruik) moet je wel eerst BEN klantenservice bellen en die ff activeren.

Eerlijk gezegd is KPN en O2 niet goedkoopst met GPRS, lijkt me. BEN GPRS, vooral intensief, blijkt voordelig te zijn. Vooral als je op 60 MB zit, is BEN goedkoper dan O2. BEN GPRS is geen bepaalde MB vooraf betalen, maar is gewoon opgeteld terwijl je MB's groeit. Makkelijk en je kan als je toch weinig verbruikt, kosten laag houden in plaats van meteen (te) hoge MB-abbo te nemen. Flexibel hoor bij BEN.

Er is ook Vodafone GPRS, maar ik zag dat het ook vooraf-kopen MB pakket is. En verbruik hoger dan pakket zelf is niet goedkoop. Ook hier is BEN GPRS wat voordeliger.
(jammer dat weinig GSM winkels Vodafone GPRS melden in de lijsten)

Je kan met GPRS Wappen. Dat is beter, omdat je alleen betaalt voor wat je inlaadt of verstuurt. Terwijl je kijkt en bladert, kost je niks. GPRS kan zelfs gewoon aangelaten worden.
Wel zo makkelijk.

Veel succes met kiezen van goede provider. De prijzen lopen echt aardig uiteen, dus denk wel vooruit hoeveel je gaat verbruiken later en misschien zit je 1 of 2 jaar aan vast. Laat je goed informeren. Ik adviseer voorlopig BEN voor je. De zomerkorting is er nog steeds en die loopt tot 31 augustus. (bij 2 jaar: 1e 6 maanden 50% korting, en geen aansluitkosten)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien ligt het aan mij, maar wat heeft ben een :r website.
Ik heb mezelf een muisarm geklikt voordat ik eindelijk de abonnementen vond, en iets over GPRS vinden heb ik al lang niet meer geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dan valt GPRS dus af.

Maar als ik dan alleen wil WAP'en kost het niets aan abbonnement, en betaal je alleen de normale gesprekskosten?
Ik heb al effe bij http://www.mviva.nl/ gekeken, en daar kan je alle instellingen laten toesturen, en dat is gratis?

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
Dan valt GPRS dus af.

Maar als ik dan alleen wil WAP'en kost het niets aan abbonnement, en betaal je alleen de normale gesprekskosten?
Ik heb al effe bij http://www.mviva.nl/ gekeken, en daar kan je alle instellingen laten toesturen, en dat is gratis?
Als je wap't zonder GPRS bel je in op een 06 nummer. Mocht je nou van plan zijn veel te wappen is het verstandiger om dan een grps abbo ervoor te gebruiken.
Maarja, hoevaak wap je nu eigenlijk :?

Ik wil wel eens weten welke trein ik het beste kan nemen naar A'dam, dan is wap bv erg handig...

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

Topicstarter
source schreef op 22 augustus 2002 @ 23:38:
Maarja, hoevaak wap je nu eigenlijk :?

Ik wil wel eens weten welke trein ik het beste kan nemen naar A'dam, dan is wap bv erg handig...
En de Pricewatch bijvoorbeeld. :)

• source
En de Pricewatch bijvoorbeeld. :)
:) das waar ja, maar ik vind dat die navigatie daarvan wel beter kan.
Als ik wel eens op de frontpage kijk van wap.tweakers.net dan heb ik wel eens dat ie de inhoud van een newsposting niet laat zien.

soms beetje irri.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, wap venster is zeer klein. Info moet dan minimaal zijn. Navigatie is niet zo op z'n best.
Wappen kan daardoor iets langer duren dan gewoon inet. GPRS is goedmakertje, want dan is er geen tijd voor nodig. WAP verbruikt weinig, ook goed met GPRS.

Wil je met gewone GSM-modem wappen, dan moet je wel snel gaan... kosten zijn niet laag met 20 eurocent per min of zo... of in daluren iets lager. Pas maar op.
Vroeger is WAP niet zo leuk met GSM-modem. Beetje duur. Dankzij GPRS is WAP al wat beter acceptabel en scheelt veel kosten.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 21:39
Maar als je al een vodafone abbonement hebt, kan je dan bv bij ben een gprs abbonement afsluiten ...
of moet dat altijd bij dezelfde provider ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• source
pvdlaan schreef op 23 augustus 2002 @ 07:30:
Maar als je al een vodafone abbonement hebt, kan je dan bv bij ben een gprs abbonement afsluiten ...
of moet dat altijd bij dezelfde provider ?
Als ik het goed heb, moet dat altijd bij de dezelfde provider.

Verwijderd

natuurlijk moet dat altijd bij dezelfde provider...:S
Pagina: 1