(debian woody) kppp inbelprogramma werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Topicstarter
wil graag onder kde 2.2.2 inbellen op inet via kppp internet dialer maar iedere keer als de verbinding wordt gemaakt ligt ie er direct uit met de melding dat de pppd-deamon onverwacht beeindigd werd, vreemd genoeg doet WvDial het wel.
Ik heb volgens mij alle settings gecheckt in /etc/..

Wat zie ik over het hoofd?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:52

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

kppp is in principe een shell over pppd.
hij ggebruikt echter zijn eigen files om instellingen op te slaan.
Het enige wat hij wel nodig heeft is ppp enabled in de kernel. kunnen we aannenmen dat deze enabled is in de kernel, en dat je weet op welke poort je modem zit aangesloten ?

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Als wvdial het doet dan moet ppp toch al enabled zijn ? Mijn modem zit volgens mij ook goed .
Alleen op het moment dat de verbinding gemaakt is knalt ie er gelijk uit met de fout melding dat de deamon onverwacht beeindigd werd.

Verwijderd

dit is slechts een kwestie van goed instellen

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Misschien moet ik dan vragen waar ik specifiek bij debian op moet letten, ben nl. overgestapt van suse 7* op debian. daar deed kppp het met dezelfde instellingen

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Aug 28 23:55:32 Schaap pppd[415]: The remote system is required to authenticate itself
Aug 28 23:55:32 Schaap pppd[415]: but I couldn't find any suitable secret (password) for it to use to do so.
Aug 28 23:55:32 Schaap pppd[415]: (None of the available passwords would let it use an IP address.)

dit is de foutmelding overigens
Pagina: 1