Verwijderd

Topicstarter
Ello.

Ik heb een big problem here!>
Na een upgrade van een P3-550 naar een P4-1800 met m.bord en 512 Mbram.
Start win95 niet meer op. Tot net voor de desktop en dan is het raak:
Tijdens initialiseren van IOS:
Er is een fout opgetreden, blablabla....

Erg lekker. Ik heb win95 erop gezet omdat onder XP helemaal niet opstarte.

Ik heb geprobeert zonder xtra hardware en rand app. maar no results....
Dacht nog even aan de partities maar zonder de partities ook nix....

Is hier een patch voor ofzo?.... of is toevallig mijn 512 Mb ram naar de klooten.:-)

wie kan mij helpen.
gr.
rcmarc 8)7

Verwijderd

Tis me niet geheel duidelijk: heb je nu zowel een fresh/plain install gedaan van win98 als winXP?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat komt omdat je CPU te snel is. Hier is gelukkig een patch voor:
http://www.microsoft.com/...acks/AMDPatch/Default.asp

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

als je toch verder naar XP wilt .

ik heb net hetzelfde gehad , eerst 95 toen 98 en nu weer XP .

ik heb em gewoon geignored en de 98 cd erin gedaan en zie hier ...

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 17:23
rcmark: kun je iets duidelijker zijn? Heb je na de upgrade windows nou opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Onderstaande is uiteraard alleen van toepassing als we het hier over upgrade-licenses van Windows hebben)

Jeetje, het blijft me verbazen hoeveel mensen nog altijd niet weten dat je Windows Upgrades direct op een kale PC kunt installeren, mits je de installatie-CD van een oudere versie die voor die upgrade in aanmerking komt bij de hand houdt tijdens de installatie. |:(

Zoveel mensen die echt uren tijd verspillen (en ook nog eens voor een troebele installatie met allerlei overblijvende verouderde DLL's e.d. zorgen) door onnodig eerst W95, dan W98 Upgrade en dan pas XP Upgrade te installeren. 8)7

Dus voor de honderste keer: gewoon from scratch direct vanaf de XP-CD installeren, dan zal hij tijdens de installatie wel om een de CD van Win98 of Me vragen, puur als bewijs dat je de upgrade mag gebruiken. Voor de rest installeert hij XP dan kaal, net alsof je een OEM of retail-versie kaal aan het installeren bent!

Half GoT: D'OH!!!!!!!!!

(Mensen die dit allang weten, please regard this post. Ik verbaas me er alleen maar over dat opvallend veel (zelfs ervaren) computergebruikers dit gewoon niet weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 17:23
Hadden we het hier over upgrade-licenties dan?

Volgens mij probeert deze jongen gewoon zijn oude windowsconfiguratie op zijn nieuwe pc te starten, en dat gaat 9 van de 10 keer uiteraard niet...
Pagina: 1