Toon posts:

Fuji FinepiX 2800Z..... 1600maH batterijen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net deze Camera gekocht :

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/m/mk-f25.jpg

Meer specs. : http://www.alternate.nl/html/nodes_info/mk-f25.html

Nu werk ik dus bij een audio/video zaak..... nu vond ik een oplader met 4x 1600 maH batterijen......

Wat is jullie mening hier over...........

Die 1600 maH is meer dan zat.

Of moet ik 1800 maH kopen ?

Ik bedoel het verschil is miniem !!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 22:44:
Ik heb dus net deze Camera gekocht :

[afbeelding]

Meer specs. : http://www.alternate.nl/html/nodes_info/mk-f25.html

Nu werk ik dus bij een audio/video zaak..... nu vond ik een oplader met 4x 1600 maH batterijen......

Wat is jullie mening hier over...........

Die 1600 maH is meer dan zat.

Of moet ik 1800 maH kopen ?

Ik bedoel het verschil is miniem !!
Als je de lader (het belangrijkste) en de 1600's goedkoop (dus inverhouding minder $ per mAh dan 1800's) kunt krijgen: altijd doen. Je hebt sowieso nog wel een setje nodig, als je de camera tenminste een beetje veelvuldig wil gaan gebruiken.

Zorg wel dat je een goeie lader koopt: snellader (5 uur per 4x1800 max), thermische zekeringen, micro-processor gestuurd laden en druppelladen. Voor een dergelijke lader ben je zo'n 40-50 euro kwijt.

En dan nog ff voor de mensen die nu 'GP' gaan roepen: GP heeft heel goede producten (zowel laders als batterijen), maar er zijn zeker nog genoeg andere kandidaten op de markt die een betere kwaliteit/prijsverhouding bieden.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 13:17
Maar misschien is het met de inkoopactie wel interresant om toch voor GP te gaan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op 22 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

Als je de lader (het belangrijkste) en de 1600's goedkoop (dus inverhouding minder $ per mAh dan 1800's) kunt krijgen: altijd doen. Je hebt sowieso nog wel een setje nodig, als je de camera tenminste een beetje veelvuldig wil gaan gebruiken.

Zorg wel dat je een goeie lader koopt: snellader (5 uur per 4x1800 max), thermische zekeringen, micro-processor gestuurd laden en druppelladen. Voor een dergelijke lader ben je zo'n 40-50 euro kwijt.

En dan nog ff voor de mensen die nu 'GP' gaan roepen: GP heeft heel goede producten (zowel laders als batterijen), maar er zijn zeker nog genoeg andere kandidaten op de markt die een betere kwaliteit/prijsverhouding bieden.
Deze kan ik voor een prikkie regelen :

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/m/mkbz81.jpg

Alleen dan met 1600maH batterijen !

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 22:56:
[...]

Deze kan ik voor een prikkie regelen :

[afbeelding]

Alleen dan met 1600maH batterijen !
Hmm, de powerbank3 is een leuke lader....alleen je moet wel een uurtje of 15 (!) wachten tot je batterijen weer opgeladen zijn. Kan opzich prima, alleen schaf dan meteen nog een setje van 4 aan (aangezien er 2 in de 2800z gaan), kun je tijdens het laden ook foto's maken.

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op 22 augustus 2002 @ 22:58:
[...]

Hmm, de powerbank3 is een leuke lader....alleen je moet wel een uurtje of 15 (!) wachten tot je batterijen weer opgeladen zijn. Kan opzich prima, alleen schaf dan meteen nog een setje van 4 aan (aangezien er 2 in de 2800z gaan), kun je tijdens het laden ook foto's maken.
Mja dat zowie zo :)............maare die 1600 maH is wel ruim voldoende ??

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:00:
[...]

Mja dat zowie zo :)............maare die 1600 maH is wel ruim voldoende ??
Ja hoor, kan prima. Het is heel simpel: des te meer mAh, des te langer kun je foto's maken. Als je bijv. met een setje 1800's 5 uur kunt schieten, kun je met een setje 1600's: (1600x5)/1800 = 4.44 uur schieten. Dus je moet voor jezelf uitmaken of de lagere prijs dit minieme verschil compenseerd.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb deze camera ook, ik gebruik zelf de GPpowerbank SMART icm 4x 1800maH AA batterijtjes en dit werkt verder prima..

• LoneGunman
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 22 augustus 2002 @ 23:33:
ik heb deze camera ook, ik gebruik zelf de GPpowerbank SMART icm 4x 1800maH AA batterijtjes en dit werkt verder prima..
Dat het werkt is niet zo'n grote verrassing lijkt me. Misschien dat je de topic-starter wat meer info kunt geven over de hoelang je doet met een setje batterijen. En er ff bijvermelden of dit is met LCD aan, met/zonder flits etc.

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op 22 augustus 2002 @ 23:41:
[...]

Dat het werkt is niet zo'n grote verrassing lijkt me. Misschien dat je de topic-starter wat meer info kunt geven over de hoelang je doet met een setje batterijen. En er ff bijvermelden of dit is met LCD aan, met/zonder flits etc.
daar wil ik juist achterkomen hoe lang je er mee doet !! :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
TIP, koop Camelions!, 1800mh zijn geen liion batts, maar gewoon nimh, en zijn van officieel panieksonic aleen monteert velleman hun eigen logo erop, deze batss zijn echt significant beter dan die GPS!!!

Heb met mijn cam een duurtestje gehouden en ben uitgegaan van duracell

duracell 100%
gp 98%
camelions 117%

Test bestond uit de werking van webcam op batts, en is per setje batts dus 3 x gedaan, heb hierbij de langste tijd en de kortste tijd (scheelt echt maar een paar mins) opgeteld en hier het gemiddelde van genomen.

Alle batts waren nieuw uit verpakking. En werden met mijn computergestuurde lader met alles erop en eraan (70euro) opgeladen. Na 10 laad en ontlaad cycles ben ik de test pas begonnen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1