Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er zijn al honderden topics geweest, en toch heb ik nog weer een vraag over PDA's.

Ik wil een agenda die minder snel een troep wordt dan een papieren agenda. Veel meer hoeft van mij niet. Dus wil ik een eenvoudige PDA. Van Palm als het kan.

Enige echt betaalbare Palm is de M105. Alleen hoor ik iedereen klagen over de baterijen enzo. Is er een goedkoop accu-alternatief dan?

Misschien moet ik maar 2ehands gaan winkelen? Ben ik met een 2dehands Palm Vx beter af? Of zijn er nog andere alternatieven?

Al die verschillende Palm versies, ik heb heus het een en ander gelezen, maar ik zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Wie weet er wat nuttigs te melden?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Of je een tweedehands moet nemen ligt eraan voor welke prijs je hem kunt krijgen, hoe oud hij is en de staat waarin hij verkeerd.

De Palm VX is uiterst geschikt voor wat jij er mee wilt doen, hoewel het niet een van de nieuwste is staat hij nog steeds bovenaan bij CNET http://computers.cnet.com...F4=13&F5=0&F6=0&F7=0&F9=0

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
2dehands Palms Vx kom ik tegen voor rond de 150 euro vraagprijs. Als ik een M105 koop, dan ben ik voor het apparaat zelf minimaal 100 euro kwijt. Dan heb ik nog geen hoesjes en spulletjes die ik bij zo'n 2dehands Vx wel krijg. Dus volgens mij scheelt het qua prijs niet zo heel veel toch?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36
Voor die M105, een paar oplaadbare batterijen lost dat probleem wel op (wel fatsoenlijke natuurlijk). En dan is het natuurlijk wat je de garantie waard is. Of een duur model zonder garantie en gebruik, of nieuw maar minder mooi uiterlijk.

Flickr | Lego collectie

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
palm IIIxe is wel lekker, cheap en toch een lekker scherm en 8mb mem, alleen erg stuiter gevoelig (lees: verrot na 1 x vallen, de Vx heeft nog een alu case).
Dus wel even palm bumber ergens bestellen :)

• Speedy
  • Laatst online: 07:36
IIIxe kan je ook doen inderdaad, is de voorloper van die M105. 8MB geheugen, maar wel dat batterij probleem. Wel vind ik em wat groot en ouderwets aan doen (heb er zelf ook 1), maar veel zal zo'n ding niet meer mogen kosten. Heeft wel alle functies voor wat jij er mee wilt.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zo goedkoop zijn die IIIxe's ook niet als ik zo rondkijk. Meesten vragen er nog minsten 100 euro voor. Een IIIc met kleuren scherm zie ik soms voor 125 tot 150 euro aangeboden staan. Amper duurder dus. Terwijl een Palm Vx 150 euro moet opbrengen. Zijn die dingen zo waardevast of worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden? Zal wel wet van vraag en aanbod zijn... :(

Overigens, een nieuwe Palm M105, is als ik pricewatch mag geloven vanaf zo'n 100 euro te krijgen. Bij de Dixons kost ie echter 150 euro, en schrik niet, bij de Kijkshop zag ik hem daarnet liggen voor 209 euro. Dat is ehhh, op z'n zachtst gezegd een aardig prijsverschil. 't ziet er naar uit dat overhaast beslissen niet verstandig is.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb op zich erg goede ervaringen met 2de handskoop, maar eigenlijk mag je daar niet van uitgaan.

Ik heb een Palm IIIc voor 400 gulden gekocht, met een pakje nieuwe stylussen, leren mapje, USB kit, auto-lader etc. in de doos met alle bonnen, en verder vrijwel in nieuwstaat.

Tja, maar je moet daar gewoon geluk mee hebben, maar als je dat hebt ben je dus zeker beter uit.

In de tijd dat ik die Palm 3C kocht was de adviesprijs rond de 800 gulden dus... ik heb mijn winst al uit geteld ;)

Verwijderd

Tafkae >> Check je meel :)

Verwijderd

als je op de markt voor 3 euro 4 duracell batterijen koopt, kun je minimaal 4 maanden intensief palmen...dus dat batterij verhaal is echt onzin...

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 2dehands Palm Vx voor 120 euro gekocht. Hoop dat dat een goeie keus is voor een goeie prijs. In elk geval bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Ja wat kan ik nog zeggen? Veel plezier ermee, het lijkt me een goeie prijs, en als je vragen over dat ding hebt, www.palmclub.nl :)

• schizofreen
  • Laatst online: 04-03 10:24

schizofreen

ik & jij

TAG_Speedy schreef op 23 augustus 2002 @ 11:32:
IIIxe kan je ook doen inderdaad, is de voorloper van die M105. 8MB geheugen, maar wel dat batterij probleem. Wel vind ik em wat groot en ouderwets aan doen (heb er zelf ook 1), maar veel zal zo'n ding niet meer mogen kosten. Heeft wel alle functies voor wat jij er mee wilt.
Ik heb zelf ook een IIIxe 2e hands gekocht. Destijds nog voor 75 gulden! Koopje dus. Met matig gebruik doe ik 2/3 maanden met een setje batterijen. Das idd niet zoveel, maar voor mij echt geen ramp. Verder ben ik heel tevreden met dat ding en zijn functies. :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Heb zelf een NR70V (2e hands) voor 330 euro gehaald! Koopje, toch?
Bevalt tot nu toe ook wel (gelukkig)...
Pagina: 1