Toon posts:

xp netwerk met internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleempje met xp

ik heb 2 netwerk kaarten in 1 xp comp.
1 voor kabel modem(internet)
1 voor connectie met werkstation

als ik de internet kaart uitzet kan ik contact maken met het werkstation.
als ik de internet kaart aanzet is mijn connectie met het werkstation weg !

hoe kan dit?
internet =dhcp
lokaal= static

snap er geen reet van :(

thnx

Verwijderd

Hoe hebde u gateway ingesteld ?
Plaats es een route print van als het internet aan staat

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan maar als de internet nic aanstaat ziet de pc mijn werkstation niet meer

Verwijderd

Kan je er nog naar pingen dan ?
Welke ip's heb je gekozen ?

Verwijderd

Topicstarter
nou de dhcp geeft eige ip's en voor de netwerk heb ik gewoon 192.168.0.1 en de andere pc 192.168.0.2

als ik dus de dhcp kaart uit heb staan dan kan ik wel pingen naar het werkstation maar staat die dhcp kaart aan ..dan kan het niet meer !

Verwijderd

Plaats hier es een "route print" wanneer je pc wel op internet zit. En ook een "ipconfig".
Het is alsof hij zijn weg niet meer weet wanneer het internet aan staat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 09:30 . Reden: blah ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Beetje meer info zou geen kwaad kunnen...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Zoiets heb ik dus ook...alle hulp is welkom...ik draai XP op "server" en 98SE op andere PC...en ik krijg het ***niet voor elkaar i-net te delen :@

Verwijderd

Dit is echt een beetje wazig, het kan van alles zijn. Heb je niet een beetje meer info?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo meer info ??
Ik heb gewoon een xp comp draaien met 2 netwerk kaarten.1 voor het internet via kabel modem en de andere kaart is voor de directe connectie met een win 98se comp.Nu is het geval dat wanneer ik de internet nic uitzet ik wel verbinding heb met de win 98se comp. En als ik de internet nic aanzet dan is de win98se comp, niet meer te pingen !Het lijkt wel alsof winXP het via de verkeerde nic probeert !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:07:
Plaats hier es een "route print" wanneer je pc wel op internet zit. En ook een "ipconfig".
Het is alsof hij zijn weg niet meer weet wanneer het internet aan staat.
:z

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost...ik heb mij andere netwerk kaarten het ip van mijn internet range gegeven........en toen bleef het netwerk wel bestaan nadat ik mijn internet nic aanzette.

wel raar hoor :(
Pagina: 1